• 0

Fout gemaakt op factuur...

Hallo,

 

Ik was iets aan het controleren in mijn factuurgeschiedenis en kwam er toen achter dat ik op een eerdere factuur een onvolledig btw nummer heb staan, namelijk alleen het nummer, dus zonder NL of de B01 toevoeging. Is dit een groot probleem en hoe kan ik dit eventueel corrigeren naar mijn klant en de belastingdienst. Over deze factuur heb ik nog geen btw aangifte gedaan.

 

Bij voorbaat dank!

 

Henk

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Tonino,

 

Als het een groot bedrag is (of over de grens) zou ik even vragen aan de klant wat ze willen (of idd gewoon mailtje sturen met uitleg).

Dan op de kopiefactuur NL en B01 erachter plakken, factuur nogmaals indienen en het is alsnog goed.

Als het een klein bedrag is en een binnenlandse klant zou ik het gewoon zo laten.

Het btw-nummer is nl niet fout, alleen niet compleet.

 

Als ik dit tegenkom bij facturen (van leveranciers), dan geef ik meestal aan dat mits ze op de volgende facturen het goede nummer vermelden het akkoord is.

Evt plak ik hun e-mail waarin ze het goede btw-nummer vermelden als 2e pagina erbij van de inkoopfactuur, dan vindt de belastingdienst dat ook prima.

Ook krijg ik meestal te horen dat ze dat al jaren zo op hun briefpapier hebben staan en dat ik de eerste klant ben die het opvalt. ;-b

 

Groet HvL

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.