HvLaarhoven

Junior
  • Aantal berichten

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

HvLaarhoven's trofeeën

  1. Ons accountantsbureau levert een pdf aan met de eindejaarsboekingen (ook gebaseerd op onze grootboekrekeningen). Boeken in het memoriaal op 31-12 en onze boekhouding sluit aan bij de jaarcijfers.
  2. Ik zou het zo doen: Boek 5678 als debet credit te vord btw 21,00 rentekosten 10,00 crediteur 11,00 en de betaling debet credit debiteuren 1000,00 crediteuren 11,00 bank 989,00
  3. Maar heeft de klant niet zelf aangegeven of en hoe ze dit gecorrigeerd wilden zien? Niets zo vervelend als je je leverancier een tip geeft voor een volgende keer, of vraagt om een correctie op een in behandeling genomen factuur en dat ze dan een gecorrigeerde factuur gaan sturen! ;-)
  4. Ik denk dat de beste wijze is om opgave te doen aan de belastingdienst via de IB47. Daarmee heeft de particulier de verplichting om dit aan te geven bij inkomsten uit overige werkzaamheden, en heb jij geen problemen als hij dit niet doet.
  5. Wat mij opvalt: De werkgever zegt dat de belastingdienst zegt.... maar is dat wel zo? Zegt de belastingdienst dat echt? Of denkt de werkgever dat dat zo is, is het hun eigen interpretatie? Ik vermoed het laatste. Volgens het contract én de belastingdienst mag de gebruikelijke route onbelast worden vergoed. Helemaal als je dit met een routeplanneruitkomst kunt laten zien. Printje in personeelsdossier en de kilometers zijn verklaarbaar. Vraag het nogmaals na bij de werkgever is mijn advies. "Zeggen ze dat? Kun je me laten zien waar het staat dan?"
  6. Ik boek de bankafschrijvingen af op de kostenrekening met btw-code 0% buitenlandse leverancier. De facturen bewaar ik als pakbon, maar boek ik verder niet. Dat is voor ons de kortste slag.
  7. Beste AnoNu, Tip voor een volgende keer: Als er een tarief wordt aangevraagd, geef dan gelijk aan dat jullie tarieven op basis van een betalingstermijn X worden berekend, en vraag of ze daarmee akkoord kunnen gaan. Langer kan ook, maar dan worden de tarieven anders (natuurlijk). ;-) Op die manier is de betaaltermijn een mooi onderdeel van de verkooponderhandelingen, en is die direct op het netvlies van de inkoper (als het ergens onderaan een offerte staat, wordt het gewoon niet gelezen). 9 van de 10 klanten betaalt dan super netjes, zeker als de afspraken even in een mail worden gezet, en vraag om akkoord. In het slechtste geval heb je een mooi compleet dossier voor de deurwaarder.
  8. Beste Tonino, Als het een groot bedrag is (of over de grens) zou ik even vragen aan de klant wat ze willen (of idd gewoon mailtje sturen met uitleg). Dan op de kopiefactuur NL en B01 erachter plakken, factuur nogmaals indienen en het is alsnog goed. Als het een klein bedrag is en een binnenlandse klant zou ik het gewoon zo laten. Het btw-nummer is nl niet fout, alleen niet compleet. Als ik dit tegenkom bij facturen (van leveranciers), dan geef ik meestal aan dat mits ze op de volgende facturen het goede nummer vermelden het akkoord is. Evt plak ik hun e-mail waarin ze het goede btw-nummer vermelden als 2e pagina erbij van de inkoopfactuur, dan vindt de belastingdienst dat ook prima. Ook krijg ik meestal te horen dat ze dat al jaren zo op hun briefpapier hebben staan en dat ik de eerste klant ben die het opvalt. ;-b Groet HvL
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.