AnoNu

Junior
  • Aantal berichten

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Land
    Nederland

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Weert

AnoNu's trofeeën

  1. Dank jullie wel voor alle informatie. Ik heb nummers van een aantal juristen en die ga ik morgen benaderen. Wij willen het goed oplossen. Indien jullie suggesties hebben voor een goede jurist dan is die info ook welkom.
  2. Wij zijn een eenmanszaak, maar waren al bezig om over te gaan naar een BV. Met de klant is het helemaal uit de hand gelopen. Zij hebben ons niet meer betaald en de samenwerking stopgezet. Wij hebben nu juridische stappen ondernomen, maar dat gaat natuurlijk even duren. Daarnaast is de klant negatieve verhalen over ons aan het verspreiden, welke niet juist zijn. Alle problemen komen nu tegelijk. :(
  3. Hij heeft zelf een e-mail naar ons gestuurd waarin hij aangeeft dat wij hem binnen 10 dagen de toeslagen moet uitbetalen waar hij recht op heeft. Hij geeft aan dat wij hem geen toeslagen hebben betaald. Wij hebben hem wel degelijk toeslagen betaald zoals 130% en 150% , alleen mist er een nachttoeslag. Hij geeft aan indien wij hem niet binnen 10 dagen uitbetalen dat hij dan dit gaat uitbesteden aan een advocaat en wettelijke rente in rekening zal brengen. Daarnaast geeft hij aan dat hij ons zal aangeven bij de ministerie van sociale zaken en werkgelegenheid dat wij de cao niet naleven. Ik wil hem de toeslag wel betalen, alleen zijn 10 dagen wel weinig. Mag ik om meer tijd vragen?
  4. Goedemiddag allemaal, dank jullie wel voor de reacties. Wij hebben de werknemer vanaf het begin al aangegeven dat wij hem de toeslagen niet kunnen betalen. Hij is hier uiteindelijk mee akkoord gegaan en heeft voor ons gewerkt tot eind september. Nadat hij een maand uit dienst is, stuurt hij ons een e-mail dat hij zijn toeslagen wil hebben. Hij heeft dit dus uiteindelijk van te voren hebben bedacht. Klopt. Dat is die klant, helaas.
  5. Goedendag allemaal, ik heb zojuist een e-mail gekregen van een ex-werknemer. Wij hanteren de tln cao beroepsgoederenvervoer. Hij heeft eind september dit jaar ontslag genomen. Volgens de cao heb je recht op toeslagen als je werkt tussen 21.00 en 5.00. Wij hebben hem aangegeven dat wij hem dit niet kunnen betalen ivm met het tarief wat met de klant is afgesproken. Hij is ermee akkoord gegaan. Wij hebben hier geen schriftelijke bevestiging. Slechts een whatsapp gesprek. Mijn vraag is mag hij dit doen?
  6. Ik ga al jullie adviezen op een rij zetten en overleggen met de anderen wat we gaan doen. Wij willen weg bij de klant, omdat het al zo lang niet lekker loopt. Op een gegeven moment houdt het gewoon op. Zo komen wij elke maand in de problemen en dat willen wij niet. Ik wil jullie allemaal bedanken voor adviezen en informatie. Wij gaan hier zeker wat mee doen. Ik ben al bezig met algemene (betalings) voorwaarden.
  7. Goedenavond allemaal, Excuus voor mijn late reactie. Dank jullie wel voor alle reacties. :) Het probleem is er nog steeds en ivm ziekte van personeel heb ik het heel druk gehad. Wij zijn bestaan nu 10 maanden en hebben niet gedacht aan betalingsvoorwaarden. Wij kennen de klant heel lang en zijn zo naïef geweest om geen betalingsvoorwaarden te hanteren. Op de factuur zetten wij dat de klant binnen 30 dagen moet betalen. Ik heb ze meerdere malen in e-mails aangegeven dat wij ons personeel moeten betalen, onze wagens moeten tanken en rekeningen moeten betalen. Zij geven daar geen gehoor aan. Ik heb laatst gedreigd om verdere stappen te nemen en zij geven aan dat ze geen geld hebben. Dit omdat hun opdrachtgevers zelf niet betalen, hierdoor kunnen zij ons weer niet betalen. Wij willen liever ook weg bij deze klant en zijn ook op zoek naar ander werk. Ik probeer ook minder wagens in te zetten. Ik heb een kredietwaardigheidscheck gedaan. In het rapport staat dat er hoge kans is op een faillissement bij dit bedrijf. Weet iemand hoe betrouwbaar zo een kredietwaardigheidscheck is? Daarnaast is er toch wettelijk ook een periode om een factuur te betwisten? Er is een betaalachterstand van 10 weken en we hebben het over een héél groot bedrag.
  8. Goedemiddag allemaal, Wij werken al 10 maanden samen met een bedrijf. Wij zetten daar onze personeel en wagens in. Zij betalen vanaf het begin al niet op tijd. Wij hebben ze meerdere malen er op aangesproken en zij geven elke keer een andere reden aan. De ene keer hebben ze geen geld en de andere keer betalen hun klanten niet. Hierdoor hebben zij geen geld om ons te betalen. Ook beloven ze elke keer dat ze toch op tijd gaan betalen, maar helaas tot op heden moeten wij smeken voor ons geld. Nou komen ze na 9 maanden zeggen dat wij verkeerde tarieven hanteren. Dit is echter tijdens eerdere besprekingen niet naar voren gekomen. Wij zijn meerdere malen op gesprek geweest en zij hebben elke keer aangegeven dat de facturatie in orde is. Nu dreigen ze elke keer met dat wij moeten gaan crediteren anders gaan ze onze facturen niet meer betalen en verwerken. Ons personeel en wagen wordt nog wel elke dag bij hun ingezet. Kunnen jullie mij alstublieft helpen met deze situatie? Wat zijn onze rechten in deze situatie? Ik heb veel gezocht op diverse website, maar deze situatie ben ik niet tegengekomen :(
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.