Jump to content

logistieke dienstverlening

Super Senior
  • Content Count

    146
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

logistieke dienstverlening last won the day on September 17

logistieke dienstverlening had the most liked content!

Community Reputation

15

Personal info

  • How did you find us:
    maak een keuze
  • Gender
    Male

Register

  • You are:
    ondernemer
  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    financiering
    juridi
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Eens. Ik vind jammer dat er niet op de antwoorden gereageerd wordt, dat wekt de suggestie dat er enkel bevestiging van een aanname gezocht word. Nu wordt er zelfs gedreigd met een advocaat. Man man man wat een zinloze escalatie en verspilling van geld en energie. Dat wilde ik vooral meegeven.
  2. Wat verwacht je van die advocaat? Dat hij al jou klanten uitleg gaat geven? Paard achter de wagen en water naar de zee. Hoe ga je deëscaleren?
  3. Volgens mij zijn de interne processen niet in orde, gezien de steeds terugkerende problemen. Door ts wordt dat nu afgeschoven op de tarieven en marktomstandigheden in de branche. Hoewel het zeer interessante materie is lijkt dat mij zeker niet de oorzaak. Wat is de conclusie van de reflectie op je eigen aandeel? Heeft dat nog iets opgeleverd?
  4. Uw probleem in de openingspost betreft het maken en vastleggen van afspraken. (En daarnaast deëscalerend vermogen.) Dat lijkt mij een individueel probleem en niet een branche gerelateerd probleem. Het staat u overigens vrij om een positief HRM beleid te voeren (oa marktconforme en humane tarieven) en daar de vruchten van te plukken, maar dat is een andere discussie en lost uw probleem in de OP niet op.
  5. Reflecteer; Wat is uw aandeel en wat kunt u anders doen om niet meer in dit soort situaties terecht te komen? (vb verander het inkoopsysteem, werk met raamovereenkomsten, werk met inkoopvoorwaarden ect.) Daarmee zeg ik niet dat u de oorzaak bent, maar wel dat u een hoop kunt voorkomen. U hebt opvallend vaak disputen welke relatief eenvoudig te voorkomen zijn. Sta erboven Doe die bak koffie wel en biedt uw excuus aan voor het vage en onduidelijk inkoopproces. Met uw huidige “oplossing” blijft het risico van negatieve reclame namelijk bestaan.
  6. When you pay peanuts... €175 voor een dag werk en dat is al na de verhoging? Man man man. Probeer te reflecteren op uzelf. Los het bij de kern op, bel hem op dat hij morgen mag komen en betaal hem een normaal tarief. (al is het maar voor enkel morgen) Probleem opgelost. Nb. U bent wel vaak betrokken in allerlei vage disputen.
  7. Verwerk dat (en andere voordelen) even in een sheet en print die uit. Dan kan je in het eerstvolgende gesprek direct appels met appels vergelijken. De kandidaat kan dan in het weekend na het gesprek nog eens rustig naar de voordelen kijken.
  8. Erg netjes, ik hoop wel dat je onder vermelding van protest hebt betaald. Anders zou de deelbetaling zo maar eens als ~akkoord~ kunnen worden beschouwd.
  9. Het ontbreekt u aan reflectief vermogen. De kink in de kabel komt omdat u een rekening niet betaalde en vervolgens met non argumenten naar de importeur ging wijzen. Die importeur was daar niet van gediend en hoeft dat ook niet te zijn. Ik ben ervan overtuigd dat u bestaansrecht heeft. U heeft een overtuigende website en lijkt over veel audiovisuele kennis te beschikken. Maar zonder afspraken (vooraf) of liquide middelen inake de financiering van voorraad gaat u tegen het zelfde probleem aanlopen.
  10. Niet helemaal correct, maar goed, als dat de indruk is die u eruit haalt. Dat lees ik in de door u gegeven informatie. Hoe zit het wel? Heb ik ook gedaan, herhaaldelijk daarover getracht te communiceren, zoals ik reeds eerder heb aangegeven. Achteraf communiceren lijkt niet de juiste actie.
  11. U draait de zaken om. U kreeg een factuur en betaalde die niet. Het was aan u om de juiste actie daarop te nemen, maar in plaats daarvan gaat u naar uw leverancier wijzen. Ik had u ook resoluut de deur gewezen. En dat is eigenlijk de kern van dit probleem.
  12. Advies -nee, zij zijn niet aansprakelijk, omdat zij niet in gebreke blijven. (u daarentegen wel) -vergewis u van de strategie en toegevoegde waarde van uw leveranciers en oordeel of u de juiste partner bent. -negeer de perspectieven van de stakeholders niet, maar anticipeer daarop -op uw website staat dat u dealer bent, uit de gegeven informatie blijkt dat u retailer bent. Sluit een dealer overeenkomst af. -zorg vooraf voor kredietwaardigheid of maak vooraf afspraken op papier -maak een cashflow begroting -focus op klant of prijs, niet op beide -realiseer wie uw concurrent is en hoe zij inkopen
  13. Belangrijke info; Het betreft B2C handel in het hoge segment. (waar ik dan wel respect voor heb als je 30k doet) De fabrikant is een mondiale speler welke containers vol over de wereld verscheept. En vanuit dat perspectief begrijp ik de fabrikant wel. Tip: U richt zich op customer intimacy (klant-aandacht) en operational excellence (superieure operatie en efficiënte uitvoering. Die twee zaken gaan doorgaans niet heel goed samen.
  14. Dan zult u toch een bedrijfsplan en financiële prognose moeten maken. Hoe goed uw dienstverlening en service ook is als u niet krediet waardig genoeg bent om voorraad/ demo/ debiteuren te financieren , dan zal u dezelfde problemen met de fabrikant krijgen.
  15. Wat een gedoe. 30k omzet 70 facturen. U kreeg een factuur en die moest u betalen. (15% van de omzet...) U geeft zelf aan dat u de demo producten niet kon betalen, dat had u vooraf moeten oplossen en niet achteraf. *Brief mail ... Op de kofie en bied daarbij een goed perspectief! *Onderzoek hun verkoop strategie en de door hen toegevoegde waarde. Oordeel daarna of u wel een geschikte partner bent.

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept