Ga naar inhoud

logistieke dienstverlening

Senior
  • Aantal berichten

    96
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Karma

6

Persoonlijke info

Registratie

  • Hoe heb je ons gevonden:
    maak een keuze
  • Jij bent:
    ondernemer
  • Tot welke leeftijdsgroep behoor je?
    25-30
  • Je bent voornamelijk geïnteresseerd in:
    financiering
    juridi
  • Welke andere websitesover ondernemerschap en/of innovatie bezoek je regelmatig?
    Geef hier svp een aa
  1. Hoi Jasper, kan je ons wat meer duidelijkheid geven? Je antwoorden zijn niet heel duidelijk. Je hebt het steeds over 4000 weggooien, maar daar is helemaal geen sprake van. -Waarom is nieuwe beplating en/of vergoeding (van een deel) van de kosten daarvan geen optie? -Hoe zie jij een gewenste compensatie wel? -Waarom verkoop jij de aanhangwagen voor een lager bedrag dan wat hij volgens jouw waard is? -Wat is de reden om je gelijk niet meer te gaan halen en toch te gaan onderhandelen/ akkoord te gaan met een voorstel waarvan de wederzijdse condities kennelijk onduidelijk zijn? "De aanpassingen die gedaan zijn hebben ook geen invloed op de panelen." Er zit een cargorail in de aanhangwagen gemonteerd. Deze worden doorgaans om de 5 cm met twee schroeven in de panelen vastgezet. -Kan het zijn dat dit de oorzaak is en er daarom sprake was van een vrijblijvende tegemoetkoming? "Eens kijken of een brief vanuit het kantoor de tegenpartij kan overtuigen." -Hier gooi je eigenlijk al je eigen ruiten in. -Hoe komt de leverancier bij jou uit, na de plaatsing van een review door een partij die hier buiten staat? nb. "Wij verkopen onze aanhanger. In goede staat. Op de laatste foto is te zien dat er een luchtbel is ontstaan aan de buitenkant, volgens de dealer is dit cosmetisch en heeft dit geen invloed op de werking. Ook wordt de plek niet erger. Mocht dit wel zo zijn, dan heeft de koper recht op een nieuwe aanhanger. (Deze afspraak staat zwart op wit) . . . . dit is overlegd met de verkopende partij en onze jurist. De koper krijgt de documentatie er gewoon bij. Maar ik twijfel ook niet aan de verkopende partij. Dit is een net bedrijf die een hoop aanhangers verkoopt. . . . - Cargorail vastzetsysteem . . . ." -Let op, dat je hier niet een nieuw probleem creëert, dit is glad ijs.
  2. De aanhangwagen staat nu voor een lager bedrag dan de door jou genoemde marktwaarde te koop, wat maakt dat je de afschrijvingskosten nu wel voor lief neemt, maar naar de leverancier toe niet?
  3. Goede onderhandelingspositie, vastleggen en daarna een screenshot sturen met de gegevens van de klant die iedereen op internet kan vinden. Ik weet niet of jou leverancier dat denkt, waarschijnlijk heeft hij een reëel beeld van zijn positie igv een procedure.
  4. Heel vreemd allemaal, met twee klikken is de partij met contactgegevens achterhaald waar het om gaat.
  5. Jij ging toch, met anderen, procederen omdat de aangeboden oplossing niet naar wens was. Wat is de reden om nu toch te gaan onderhandelen/ akkoord te gaan met een voorstel waarvan de wederzijdse condities kennelijk onduidelijk zijn ? Hoewel de review totaal niet ter zake doet; Hoe komt de leverancier bij jou uit, na de plaatsing van een review door een partij die hier buiten staat?
  6. Jij ging toch, met anderen, procederen omdat de aangeboden oplossing niet naar wens was. Wat is de reden om nu toch te gaan onderhandelen? Hoewel de review totaal niet ter zake doet; Hoe komt de leverancier bij jou uit, na de plaatsing van een review door een partij die hier buiten staat? En waarom meng jij je in een discussie waar jij buiten staat?
  7. logistieke dienstverlening

    Zakelijke Lease tweedehands bus

    Tool zit standaard in excel incl aflosschema. Verschillen zitten in vooruit of achteraf (per maand) betalen. Ik zou me drukker maken over de werkelijke kosten dan de manier waarop het is berekend.
  8. Een audi rs kan voor onderdelen prima over de toonbank voor 15k. Het gaat erom dat de auto niet geschikt was voor verkoop als auto en de verwachtingen die je daarbij mag hebben. Ik ben het dus niet met de eens. NB. ik had het niet over kleine lettertjes.
  9. Ik heb het idee dat de winst in dit verhaal zit in het kopen van een sloopauto en het verkopen van een rijdende auto. En dat dat risico onderschat is. @legend 15k aan onderdelen? Waar doel je hier op?
  10. Garantie is wat anders dan non-conformiteit. -Heb jij een beroep op non-conformiteit uitgesloten in (jou) verkoopovereenkomst, bijvoorbeeld door verkoop tbv gebruik van onderdelen? Of heb jij een auto verkocht (waarvan dan verwacht mag worden dat de motor normaal functioneert)? Jij kan je op jou beurt toch ook wenden tot jou leverancier?
  11. Hoe langer dit duurt, hoe meer 'problemen' er ontstaan. (terecht of onterecht) Ik sluit mij bij voorgaande aan, zo snel mogelijk zelf de controle nemen en afhandelen. Nu ligt de controle bij andere partijen. Ik ben het wel met jou klant eens dat een retour zending van 3 weken onredelijk lang is, daarmee komt de totale afhandeling op 5 weken.
  12. Het gaat toch niet om de aansprakelijkheid maar om de hoogte van de vergoeding? Ik hoop dat TS zich op tijd gemeld heeft. De aanhangwagen is nu dik 2,5 jaar oud.
  13. Probeer eens uit te leggen waarom jij het onredelijk vind, maw hoe zie jij een goede compensatie dan wel? (Wat wil je gaan eisen in een procedure?)
  14. logistieke dienstverlening

    workflow boekhouding > accountant

    Hoi Roel, nogmaals dank voor je input. Het betreft een accountant met titel, welke uitdrukkelijk een uitvoerende taak heeft tov mijn onderneming. Het gaat om boekingen die ik niet wil doen omdat ik hem ervoor betaal. Daarnaast heb ik een pakket om naast de ficale verplichtingen zelf snel over juiste en gedetailleerde informatie te beschikken. Die informatie gaat nu steeds meer uit de pas lopen, waar ik terecht door mijn bank op gewezen ben. (misschien komt mijn frustratie voort uit het feit dat de vorige medewerker wel nauwkeurig en gedetailleerd in mijn pakket verwerkte, voor het fiscale geknutsel begon.) Ik neig toch naar over stappen.
  15. Ik heb goed gelezen, investering 2,5 jaar geleden (aanschaf + aanpassing) €6000 Nieuwe investering (bijbetalen €1000 , reclame €500, overzetten aanpassingen €250) €1750 Lijkt mij na 2,5 jaar een hele goede deal, zeker omdat het mankement normaal gebruik niet in de weg staat. Probeer eens uit te leggen waarom jij het onredelijk vind, maw hoe zie jij een goede compensatie dan wel? (Wat wil je gaan eisen in een procedure?) Dat de nieuwe aanhanger wel voldoet leg je natuurlijk schriftelijk vast incl de consequenties. Off topic, ik denk dat een procedure je een veelvoud gaat kosten van het bestreden bedrag, waarbij de uitkomst onzeker is. Omdat je niet verzekerd bent zou ik het voorbij laten gaan.

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké