Jump to content

logistieke dienstverlening

Super Senior
  • Content Count

    101
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

6

Personal info

  • How did you find us:
    maak een keuze
  • Gender
    Male

Register

  • You are:
    ondernemer
  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    financiering
    juridi
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Zou erg vreemd zijn. Object in prive verhuren en de kosten op een zakelijke entiteit aftrekken (of doorbelasten).
  2. De BTW ben je sowieso kwijt, jou verhuurder kan die niet aftrekken en zal dat zowieso doorrekenen. Daarnaast ben je zoals eerder genoemd 50% van de heffingskorting a€187 kwijt aan de medehuurder omdat je geen eigen aansluiting hebt. Al met al achteraf wel een knullige situatie.
  3. Het valt op dat je alleen, korte termijn, financiële voorwaarden benoemd, welke dan prevaleren boven een goede, lange termijn, relatie met jou huidige leverancier. Probeer voor jezelf eens op lange termijn te kijken welke meerwaarde jij verwacht van een leverancier, anders kan dat achteraf nog eens stevig tegenvallen. €570 per jaar extra vind ik goed te overzien als mijn vaste partner daar een goede meerwaarde voor levert.
  4. Juist om die risico`s te voorkomen moet jij de leverancier eerst machtigen en krijg jij in jou berichten inbox melding van de RDW (waarvan je ook nog een bericht krijgt per email). Voor meer info kijk eens op de site van de RDW.
  5. Als je de wagen een keer overschrijft kan je met de vrijwaring altijd een verzekering stopzetten. Advies, zet de wagen in de handelsvoorraad van de leverancier tot de leverancier de wagen helemaal heeft afgebouwd, jij krijgt dan een vrijwaring en kan de verzekering stopzetten. Check wel even in de overeenkomst wie verantwoordelijk is tijdens het opbouwen van het voertuig. Nb. 1 het is niet onredelijk om te bedingen dat jij pas verantwoordelijk bent op het moment dat jou leverancier de wagen klaar heeft. Nb. 2 wel vreemd dat jij niet op de hoogte bent van de overschrijving, jou leverancier kan (en mag) dat alleen doen als hij door jou is gemachtigtd.
  6. Hoi Jasper, kan je ons wat meer duidelijkheid geven? Je antwoorden zijn niet heel duidelijk. Je hebt het steeds over 4000 weggooien, maar daar is helemaal geen sprake van. -Waarom is nieuwe beplating en/of vergoeding (van een deel) van de kosten daarvan geen optie? -Hoe zie jij een gewenste compensatie wel? -Waarom verkoop jij de aanhangwagen voor een lager bedrag dan wat hij volgens jouw waard is? -Wat is de reden om je gelijk niet meer te gaan halen en toch te gaan onderhandelen/ akkoord te gaan met een voorstel waarvan de wederzijdse condities kennelijk onduidelijk zijn? "De aanpassingen die gedaan zijn hebben ook geen invloed op de panelen." Er zit een cargorail in de aanhangwagen gemonteerd. Deze worden doorgaans om de 5 cm met twee schroeven in de panelen vastgezet. -Kan het zijn dat dit de oorzaak is en er daarom sprake was van een vrijblijvende tegemoetkoming? "Eens kijken of een brief vanuit het kantoor de tegenpartij kan overtuigen." -Hier gooi je eigenlijk al je eigen ruiten in. -Hoe komt de leverancier bij jou uit, na de plaatsing van een review door een partij die hier buiten staat? nb. "Wij verkopen onze aanhanger. In goede staat. Op de laatste foto is te zien dat er een luchtbel is ontstaan aan de buitenkant, volgens de dealer is dit cosmetisch en heeft dit geen invloed op de werking. Ook wordt de plek niet erger. Mocht dit wel zo zijn, dan heeft de koper recht op een nieuwe aanhanger. (Deze afspraak staat zwart op wit) . . . . dit is overlegd met de verkopende partij en onze jurist. De koper krijgt de documentatie er gewoon bij. Maar ik twijfel ook niet aan de verkopende partij. Dit is een net bedrijf die een hoop aanhangers verkoopt. . . . - Cargorail vastzetsysteem . . . ." -Let op, dat je hier niet een nieuw probleem creëert, dit is glad ijs.
  7. De aanhangwagen staat nu voor een lager bedrag dan de door jou genoemde marktwaarde te koop, wat maakt dat je de afschrijvingskosten nu wel voor lief neemt, maar naar de leverancier toe niet?
  8. Goede onderhandelingspositie, vastleggen en daarna een screenshot sturen met de gegevens van de klant die iedereen op internet kan vinden. Ik weet niet of jou leverancier dat denkt, waarschijnlijk heeft hij een reëel beeld van zijn positie igv een procedure.
  9. Heel vreemd allemaal, met twee klikken is de partij met contactgegevens achterhaald waar het om gaat.
  10. Jij ging toch, met anderen, procederen omdat de aangeboden oplossing niet naar wens was. Wat is de reden om nu toch te gaan onderhandelen/ akkoord te gaan met een voorstel waarvan de wederzijdse condities kennelijk onduidelijk zijn ? Hoewel de review totaal niet ter zake doet; Hoe komt de leverancier bij jou uit, na de plaatsing van een review door een partij die hier buiten staat?
  11. Jij ging toch, met anderen, procederen omdat de aangeboden oplossing niet naar wens was. Wat is de reden om nu toch te gaan onderhandelen? Hoewel de review totaal niet ter zake doet; Hoe komt de leverancier bij jou uit, na de plaatsing van een review door een partij die hier buiten staat? En waarom meng jij je in een discussie waar jij buiten staat?
  12. Tool zit standaard in excel incl aflosschema. Verschillen zitten in vooruit of achteraf (per maand) betalen. Ik zou me drukker maken over de werkelijke kosten dan de manier waarop het is berekend.
  13. Een audi rs kan voor onderdelen prima over de toonbank voor 15k. Het gaat erom dat de auto niet geschikt was voor verkoop als auto en de verwachtingen die je daarbij mag hebben. Ik ben het dus niet met de eens. NB. ik had het niet over kleine lettertjes.
  14. Ik heb het idee dat de winst in dit verhaal zit in het kopen van een sloopauto en het verkopen van een rijdende auto. En dat dat risico onderschat is. @legend 15k aan onderdelen? Waar doel je hier op?
  15. Garantie is wat anders dan non-conformiteit. -Heb jij een beroep op non-conformiteit uitgesloten in (jou) verkoopovereenkomst, bijvoorbeeld door verkoop tbv gebruik van onderdelen? Of heb jij een auto verkocht (waarvan dan verwacht mag worden dat de motor normaal functioneert)? Jij kan je op jou beurt toch ook wenden tot jou leverancier?

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept