Ga naar inhoud

Hans v N

Legend
  • Aantal berichten

    3019
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Karma

318

Over Hans v N

Persoonlijke info

Registratie

  • Hoe heb je ons gevonden:
    maak een keuze
  • Jij bent:
    ondernemer
  • Tot welke leeftijdsgroep behoor je?
    51 >
  • Je bent voornamelijk geïnteresseerd in:
    ondernemen algemeen
    commercie en marketing
    juridische en fiscale zaken
    innovatief ondernemen
    expert advies
    columns en algemene informatie
  • Welke andere websitesover ondernemerschap en/of innovatie bezoek je regelmatig?
    Spout

Bedrijfsinfo

  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Sky Unlimited Kemdirect
  • Adres
    Zeggeveen 3, Breda, 4823HM, Nederland
  • Telefoonnummer
    0765497673
  • Branche
    Toerisme
  • Branche 2
    Webwinkel
  • Branche 3
    Intellectueel eigendom
  • Websiteadres

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    creatief durven te denken en tegenslag na een eerste schrikreactie zien als leermoment.

Recente bezoekers van dit profiel

Het recente bezoekers blok is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Er zijn wel meer merken met daarin grondstofnamen die al lang gebruikt worden. Wat dacht je van Coca Cola.
  2. Nog even over de juridische kant zodat je dat eventueel met de advocaat kan bespreken. Dit is wat Jaap waarschijnlijk bedoeld met het in kaart brengen. Het is mijn inschatting als niet jurist dat 1 (leverancier) en 3 aantoonbaar zijn maar 2 is nogal arbitrair. Bij stelselmatig denk ik aan meerdere zaken en daar is vooralsnog geen sprake van. Bij substantieel moet het dus gaan om een redelijk deel van de omzet/winst. Maar ook de uitlatingen van de ex-werknemer richting de leverancier zullen van belang zijn. Dus eerst bespreken waarom die denkt geen zaak te hebben en daarna vragen om een second opinion. Zorg daarbij wel dat je zo veel mogelijk relevante informatie deelt.
  3. Ook zonder relatie- en/of concurrentie beding mag een ex-werknemer niet alles. Of het wat uitmaakt dat de activiteiten al tijdens het dienstverband, maar na de opzegging daarvan, zijn gestart kan ik niet inschatten. Je begint met de stelling dat je de ex-werknemer in dienst hebt genomen vanwege kennis van de markt en van de producten. Daarmee is de aanname dat hij de kennis en kunde die opgedaan is in jouw bedrijf nu misbruikt (nodig voor een zaak) al zwakker. Vervolgens gaat het om een nieuw product waarbij de eventuele schade beperkt blijft tot salaris en marketingkosten. Volgens mij moet het bij een eventuele zaak gaan om significante schade aan het bedrijf. Kan dus de advocaat wel begrijpen die er weinig heil in ziet nu die schade beperkt is. Naast de vraag hoe het juridisch in elkaar zit lijkt het me vooral zaak dat je voor je eigen belangen opkomt. Met Mmint dus helemaal eens dat je eerst maar eens in kaart moet brengen wat er precies is afgesproken en waarom jouw bedrijf kennelijk aan de kant is gezet terwijl er wel (schriftelijke) toezeggingen zijn gedaan. Daarbij kan je best laten doorschemeren dat je kijkt naar een eventuele zaak tegen de ex werknemer. Op gedonder zit normaal gesproken niemand te wachten. Laat ook zien wat je allemaal al hebt gedaan en wil gaan doen om het product tot een succes te maken. De zaak een positieve draai geven is veel beter dan een dure procedure met onzekere uitkomst. Als laatste zou je ook nog een gesprek kunnen aangaan met de leverancier én de ex werknemer om er voor alle partijen het beste uit te halen. Beter een half ei dan een lege dop. ;-)
  4. Hans v N

    Onderling aanbevelen op dit forum, wenselijk of niet?

    Natuurlijk is er op zich helemaal niets mis met het aanbevelen van iets of iemand. In het dagelijkse leven doe ik het vrijwel elke dag, net als jij Mikky. Maar als dat op een forum regelmatig gebeurd (de term "veelpleger" is wellicht ongelukkig gekozen) lijkt het al snel "incrowd" gedrag. Net als Cosara zit ook ik niet te wachten op een openbare aanbeveling, net zo min overigens als op een openbare uitbrander. Mijn voorstel zou dan ook zijn om terughoudend te zijn met specifieke aanbevelingen. Het is ook helemaal niet nodig. Als iemand zich profileert als deskundig zal dat vanzelf vragen per PM opleveren. Heb in het verleden vaak mensen offline geholpen of doorverwezen. Een ander nadeel van het aanbevelen van een specifiek deskundig lid is de kans op het doodslaan van de eventuele discussie, dat is het tegenovergestelde van wat je wil op een forum.
  5. Hans v N

    Onderling aanbevelen op dit forum, wenselijk of niet?

    Blijkbaar spelen er persoonlijke zaken die ik niet heb meegekregen. Die laat ik even links liggen. Als iemand op een forum komt, dan is dat niet om een professional te vinden maar om direct en gratis advies. Een enkele keer is het dan nodig om iemand te adviseren om een deskundige (betaald) te raadplegen. Daar wat terughoudend mee zijn is niet verkeerd. (kennelijk warrig voorbeeld verwijderd)
  6. Hans v N

    Onderling aanbevelen op dit forum, wenselijk of niet?

    Begrijp Twabla wel. Al heb ik het zelf ook weleens gedaan met alle goede bedoelingen. Wat de relatief nieuwe deelnemer er mee krijgt is het gevoel van een soort incrowd die elkaar helpt. Als je iemand diverse keren aanbeveelt wordt het ook moeilijker om kritisch te zijn bij zijn of haar bijdrage. Sterker je bent eerder geneigd voor deze persoon in de verdediging te schieten. Zou het niet verbieden maar kan geen kwaad om "veelplegers" eens te vragen er voorzichtig mee te zijn.
  7. Dacht dat we wel klaar waren, maar het merk is volgens in 2011 geregistreerd in de Benelux en al vanaf 2010 in gebruik als handelsnaam in Amerika. Tel daarbij de enorme marketing inspanning op die dit soort bedrijven investeren (prijs is niet voor niets aan de hoge kant) en ik zie niet hoe er geen sprake zou kunnen zijn van inburgering. Maakt ook niet veel uit. Shellac is weliswaar een grondstof maar dat is nog wat anders dan nagellak. Vraag 1000 mensen of dames uit de doelgroep wat Shellac is en het merendeel, of vrijwel iedereen, koppelt aan nagellak. Tik "Shellac" maar eens in Google dan krijg je een prima indruk van de verhouding van "grondstof" tot (CND) nagellak. Hoezo geen inburgering.
  8. brandprotection@mm-revlon.com MM-Revlon.com is van Markmonitor (vandaar de MM) die kennelijk de opdracht heeft gekregen om actie te ondernemen. Creative Nail Design is inderdaad onderdeel van Revlon Bron: CND inc. Eens dat Shellac in origine een minder sterk merk was omdat de naam kennelijk (ik had er nog nooit van gehoord) al werd gebruikt. Maar door inburgering, zeker in het nagelak segment, is het deel "Shellac" onderscheidend geworden. Alle seinen moeten nu toch wel op donker oranje staat als TS toch door wil zetten met zijn site.
  9. CCO is een Chinees merk. Zo te zien maken die ook inbreuk tenzij ze toestemming hebben van CND of eerder waren met de handelsnaam CCO Shellak. Als dat niet het geval is zou ik niets van staan te kijken als men daar ook aan de boom aan het schudden is. Het is overigens zo dat je ook nog problemen met CCO Shellak kan krijgen omdat die al sinds 2014 handelsnaam bekendheid genieten volgens diverse sites, de domeinnaam ccoshellak.nl zou dan ook als te kwader trouw gezien kunnen worden.
  10. De handelsnaam en of merknaam Shellac was al veel eerder in Amerika in gebruik en geregistreerd (merknaam 2013). De handelsnaam nog eerder (2010) Dat er al in 2013 domeinen zijn geregistreerd met SHELLAC was dus mogelijk of waarschijnlijk in reactie op de handelsnaam en later merk naam van Creative Nail Design. Ik kan zo niet inschatten waarom men niet optreedt tegen domeinen met de merknaam SHELLAC in de naam. Mogelijk voldoen die aan de eisen die daaraan gesteld worden. Dus enkel CND Shellak verkopen en duidelijk maken dat men geen officiële relatie heeft met het merk. Met andere woorden het merk niet misbruiken. Maar je mag doen wat je wil. Hopelijk lezen we tzt hoe het gelopen is.
  11. Je mag natuurlijk vinden wat je wil. Maar persoonlijk denk ik dat ze mogelijk wel degelijk een zaak hebben. Het onderscheidende deel in de geregistreerde merknaam CND (creative nail design) SHELLAC is uiteraard "SHELLAC". Dat dit een naam van een grondstof is ergens op de wereld doet daar helemaal niets aan af. Het zal vrij eenvoudig te bewijzen zijn dat SHELLAC onbekend was als samentrekking van 2 buitenlandse woorden en pas bekend is geworden in Nederland met de introductie van het merk CND SHELLAC. De merknaam CND SHELLAC heeft door inburgering aan kracht gewonnen. Zolang TS niets doet met het domein met daarin SHELLAC met een relatie naar nagellak of cosmetica is er niet veel aan de hand. Maar het is wachten op moeilijkheden als TS dat toch gaat doen. De kosten van een eventuele procedure inclusief een schadevergoeding kunnen dan worden verhaald. Dat men nu nog niet optreedt middels een zaak of een WIPO procedure zit hem enkel in het feit dat men nu nog geen schade ondervindt.
  12. Ik zie de mail meer als een waarschuwing dat men niet zal tolereren dat je de merknaam of namen misbruikt of eigenlijk gebruikt. Je mag volgens vaste rechtspraak een merknaam opnemen in je domeinnaam als je een legitiem belang hebt, maar dan nog moet je aan een aantal regels voldoen. Hoe het zit met de merkregistraties in Europa maakt niet zo veel uit als het ten tijde van de domeinregistratie al een merk was dat bekend was in Amerika. Ik zie zo niet waarom je het domein zou moeten laten verlopen en men daarop aandringt. Het kan zijn dat ze het domein willen verkrijgen maar het opeisen via een WIPO procedure waarbij men bijvoorbeeld jouw legitiem belang in twijfel trekt of (daar zie ik meer heil in) bewijst dat je het domein te kwader trouw hebt geregistreerd, te duur en te omslachtig vinden. Bij dit soort zaken is het vooral een kwestie van diepe zakken als je de confrontatie wil aangaan. Kan je de domeinnaam niet verkopen?
  13. Hans v N

    Prijspunt bepalen, hoe doe jij dat?

    Het bepalen van de juiste verkoopprijs is niet eenvoudig. Idealiter zou je moeten testen hoe de prijselasticiteit is. Dus bij welke prijs maximaliseer ik mijn winst tegen minimale inspanning. Goed uitgangspunt is de prijs van de huidige bakken. Als een product een mindere kwaliteit heeft die wordt gecompenseerd door een lagere prijs zou je kunnen denken aan nieuwe klantgroepen of meer verkopen aan bestaande klanten. Bijvoorbeeld klanten die wel een bak of meerdere willen maar die éénmalig willen gebruiken op een feest of evenement. Dan is kwaliteit minder van belang en de prijs meer van belang.
  14. Persoonlijk zou ik de ex werknemer melden (bij voorkeur bellen) dat je een afspraak had en destijds dacht dat die rechtsgeldig was. Je hebt inmiddels advies ingewonnen en hebt geconstateerd dat die afspraak inderdaad niet gemaakt had mogen worden en je bereid bent om het te corrigeren maar daar 14 dagen voor nodig hebt. Ik zou ook gewoon aangeven dat je in de problemen zit door de slecht betalende klant. De ex werknemer weet best dat hij destijds bepaalde toezeggingen heeft gedaan en zal dat als het goed is mee wegen bij de oplossing. Zou zeker overgaan tot het beperken van de schade met een jurist mocht de zaak verder escaleren. Die investering kan erg gunstig uitpakken. Het zelf kosteloos oplossen is uiteraard het goedkoopst.
  15. Hans v N

    Hans v N

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké