Ga naar inhoud

Hans v N

Legend
  • Aantal berichten

    3016
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Karma

318

Over Hans v N

Persoonlijke info

Registratie

  • Hoe heb je ons gevonden:
    maak een keuze
  • Jij bent:
    ondernemer
  • Tot welke leeftijdsgroep behoor je?
    51 >
  • Je bent voornamelijk geïnteresseerd in:
    ondernemen algemeen
    commercie en marketing
    juridische en fiscale zaken
    innovatief ondernemen
    expert advies
    columns en algemene informatie
  • Welke andere websitesover ondernemerschap en/of innovatie bezoek je regelmatig?
    Spout

Bedrijfsinfo

  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Sky Unlimited Kemdirect
  • Adres
    Zeggeveen 3, Breda, 4823HM, Nederland
  • Telefoonnummer
    0765497673
  • Branche
    Toerisme
  • Branche 2
    Webwinkel
  • Branche 3
    Intellectueel eigendom
  • Websiteadres

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    creatief durven te denken en tegenslag na een eerste schrikreactie zien als leermoment.

Recente bezoekers van dit profiel

Het recente bezoekers blok is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Hans v N

    Onderling aanbevelen op dit forum, wenselijk of niet?

    Blijkbaar spelen er persoonlijke zaken die ik niet heb meegekregen. Die laat ik even links liggen. Als iemand op een forum komt, dan is dat niet om een professional te vinden maar om direct en gratis advies. Een enkele keer is het dan nodig om iemand te adviseren om een deskundige (betaald) te raadplegen. Daar wat terughoudend mee zijn is niet verkeerd. (kennelijk warrig voorbeeld verwijderd)
  2. Hans v N

    Onderling aanbevelen op dit forum, wenselijk of niet?

    Begrijp Twabla wel. Al heb ik het zelf ook weleens gedaan met alle goede bedoelingen. Wat de relatief nieuwe deelnemer er mee krijgt is het gevoel van een soort incrowd die elkaar helpt. Als je iemand diverse keren aanbeveelt wordt het ook moeilijker om kritisch te zijn bij zijn of haar bijdrage. Sterker je bent eerder geneigd voor deze persoon in de verdediging te schieten. Zou het niet verbieden maar kan geen kwaad om "veelplegers" eens te vragen er voorzichtig mee te zijn.
  3. Dacht dat we wel klaar waren, maar het merk is volgens in 2011 geregistreerd in de Benelux en al vanaf 2010 in gebruik als handelsnaam in Amerika. Tel daarbij de enorme marketing inspanning op die dit soort bedrijven investeren (prijs is niet voor niets aan de hoge kant) en ik zie niet hoe er geen sprake zou kunnen zijn van inburgering. Maakt ook niet veel uit. Shellac is weliswaar een grondstof maar dat is nog wat anders dan nagellak. Vraag 1000 mensen of dames uit de doelgroep wat Shellac is en het merendeel, of vrijwel iedereen, koppelt aan nagellak. Tik "Shellac" maar eens in Google dan krijg je een prima indruk van de verhouding van "grondstof" tot (CND) nagellak. Hoezo geen inburgering.
  4. brandprotection@mm-revlon.com MM-Revlon.com is van Markmonitor (vandaar de MM) die kennelijk de opdracht heeft gekregen om actie te ondernemen. Creative Nail Design is inderdaad onderdeel van Revlon Bron: CND inc. Eens dat Shellac in origine een minder sterk merk was omdat de naam kennelijk (ik had er nog nooit van gehoord) al werd gebruikt. Maar door inburgering, zeker in het nagelak segment, is het deel "Shellac" onderscheidend geworden. Alle seinen moeten nu toch wel op donker oranje staat als TS toch door wil zetten met zijn site.
  5. CCO is een Chinees merk. Zo te zien maken die ook inbreuk tenzij ze toestemming hebben van CND of eerder waren met de handelsnaam CCO Shellak. Als dat niet het geval is zou ik niets van staan te kijken als men daar ook aan de boom aan het schudden is. Het is overigens zo dat je ook nog problemen met CCO Shellak kan krijgen omdat die al sinds 2014 handelsnaam bekendheid genieten volgens diverse sites, de domeinnaam ccoshellak.nl zou dan ook als te kwader trouw gezien kunnen worden.
  6. De handelsnaam en of merknaam Shellac was al veel eerder in Amerika in gebruik en geregistreerd (merknaam 2013). De handelsnaam nog eerder (2010) Dat er al in 2013 domeinen zijn geregistreerd met SHELLAC was dus mogelijk of waarschijnlijk in reactie op de handelsnaam en later merk naam van Creative Nail Design. Ik kan zo niet inschatten waarom men niet optreedt tegen domeinen met de merknaam SHELLAC in de naam. Mogelijk voldoen die aan de eisen die daaraan gesteld worden. Dus enkel CND Shellak verkopen en duidelijk maken dat men geen officiële relatie heeft met het merk. Met andere woorden het merk niet misbruiken. Maar je mag doen wat je wil. Hopelijk lezen we tzt hoe het gelopen is.
  7. Je mag natuurlijk vinden wat je wil. Maar persoonlijk denk ik dat ze mogelijk wel degelijk een zaak hebben. Het onderscheidende deel in de geregistreerde merknaam CND (creative nail design) SHELLAC is uiteraard "SHELLAC". Dat dit een naam van een grondstof is ergens op de wereld doet daar helemaal niets aan af. Het zal vrij eenvoudig te bewijzen zijn dat SHELLAC onbekend was als samentrekking van 2 buitenlandse woorden en pas bekend is geworden in Nederland met de introductie van het merk CND SHELLAC. De merknaam CND SHELLAC heeft door inburgering aan kracht gewonnen. Zolang TS niets doet met het domein met daarin SHELLAC met een relatie naar nagellak of cosmetica is er niet veel aan de hand. Maar het is wachten op moeilijkheden als TS dat toch gaat doen. De kosten van een eventuele procedure inclusief een schadevergoeding kunnen dan worden verhaald. Dat men nu nog niet optreedt middels een zaak of een WIPO procedure zit hem enkel in het feit dat men nu nog geen schade ondervindt.
  8. Ik zie de mail meer als een waarschuwing dat men niet zal tolereren dat je de merknaam of namen misbruikt of eigenlijk gebruikt. Je mag volgens vaste rechtspraak een merknaam opnemen in je domeinnaam als je een legitiem belang hebt, maar dan nog moet je aan een aantal regels voldoen. Hoe het zit met de merkregistraties in Europa maakt niet zo veel uit als het ten tijde van de domeinregistratie al een merk was dat bekend was in Amerika. Ik zie zo niet waarom je het domein zou moeten laten verlopen en men daarop aandringt. Het kan zijn dat ze het domein willen verkrijgen maar het opeisen via een WIPO procedure waarbij men bijvoorbeeld jouw legitiem belang in twijfel trekt of (daar zie ik meer heil in) bewijst dat je het domein te kwader trouw hebt geregistreerd, te duur en te omslachtig vinden. Bij dit soort zaken is het vooral een kwestie van diepe zakken als je de confrontatie wil aangaan. Kan je de domeinnaam niet verkopen?
  9. Hans v N

    Prijspunt bepalen, hoe doe jij dat?

    Het bepalen van de juiste verkoopprijs is niet eenvoudig. Idealiter zou je moeten testen hoe de prijselasticiteit is. Dus bij welke prijs maximaliseer ik mijn winst tegen minimale inspanning. Goed uitgangspunt is de prijs van de huidige bakken. Als een product een mindere kwaliteit heeft die wordt gecompenseerd door een lagere prijs zou je kunnen denken aan nieuwe klantgroepen of meer verkopen aan bestaande klanten. Bijvoorbeeld klanten die wel een bak of meerdere willen maar die éénmalig willen gebruiken op een feest of evenement. Dan is kwaliteit minder van belang en de prijs meer van belang.
  10. Persoonlijk zou ik de ex werknemer melden (bij voorkeur bellen) dat je een afspraak had en destijds dacht dat die rechtsgeldig was. Je hebt inmiddels advies ingewonnen en hebt geconstateerd dat die afspraak inderdaad niet gemaakt had mogen worden en je bereid bent om het te corrigeren maar daar 14 dagen voor nodig hebt. Ik zou ook gewoon aangeven dat je in de problemen zit door de slecht betalende klant. De ex werknemer weet best dat hij destijds bepaalde toezeggingen heeft gedaan en zal dat als het goed is mee wegen bij de oplossing. Zou zeker overgaan tot het beperken van de schade met een jurist mocht de zaak verder escaleren. Die investering kan erg gunstig uitpakken. Het zelf kosteloos oplossen is uiteraard het goedkoopst.
  11. Hans v N

    Hans v N

  12. Lijkt erop dat niet het ontvangen van het goed de reden voor het toekennen van de claim is maar iets anders, bijvoorbeeld de staat of de werking van hetgeen gekocht is. Normaal gesproken moet de klant dan het bestelde terugsturen. De geit en en kool sparen door niets terug te nemen en toch betaald willen krijgen gaat dan niet lukken. Mijn tip zou dan ook zijn om de klant de keuze te geven de klacht in te trekken of een en ander terug te sturen of op een andere manier betalen. Voorzichtig aankondigen dat je anders gedwongen wordt incasso in te schakelen wil nog wel eens helpen.
  13. Altijd doen als de netto investering van 50% de moeite waard is. Maar net zoals elke investering moet je jezelf afvragen of je dat geld niet beter kan inzetten. In het geval van acquisitiegeschenken kan je als alternatief een adwords campagne nemen of deelname aan een vakbeurs. Ook die kosten gaan ten koste van het resultaat en leveren een besparing op de te betalen belasting op. Je kan net zo goed stellen dat door de aankoop van wat dan ook je netto besteedbaar inkomen (in dit geval met 7500 Euro) daalt. Niet erg maar het moet op termijn wel meer opleveren dan het kost. Ben benieuwd hoe andere deelnemers er naar kijken maar ik ben nog nooit een zakenrelatie aangegaan met het vooruitzicht van- of krijgen van een acquisitiegeschenk. Richard heeft daar vast ervaring mee. Welke geschenken leveren rendement? Of is dat weer afhankelijk van de branche ed?
  14. Grappig. Ik zei tegen mijn vrouw dat ik bij de Lidl een kratje Kornuit ging halen om te proberen en ze corrigeerde me, anders had ik het niet eens door gehad. Uiteindelijk niet gedaan omdat ik niet vaak bij de Lidl kom en het lege kratje alleen daar kan inleveren. Lijkt natuurlijk veel te veel op elkaar en Lidl heeft in plaats van afstand te nemen duidelijk de grens gezocht omdat naast de naam ook nog andere overeenkomsten zijn. De vraag die uiteindelijk een rechter zou moeten beantwoorden is of verwarringsgevaar ook relevant is als de 2 merken nooit naast elkaar in één winkel zijn te krijgen. Persoonlijk lijkt me dat wel relevant omdat Lidl met zijn Kordaat voordeel heeft van de bekendheid van Kornuit ook al staan die nooit bij elkaar in de buurt bij een koopmoment. Niet zo vreemd dat Grolsch geen oppositie heeft gevoerd na inschrijving omdat de mate van verwarring ook afhangt van andere zaken dan alleen de naam. Een andere reden om te wachten zou geniaal kunnen zijn omdat er gezien de overeenkomst nu gratis reclame gemaakt wordt voor Kornuit bier. Het zou me niets verbazen als Grolsch daar nu meer van verkoopt. Gegeven de huidige omstandigheden zou ik het vreemd vinden als Grolsch uiteindelijk niet optreedt tegen het gebruik van de merknaam Kordaat en zijn positionering, afwachten dus.
  15. Hans v N

    Tony's Chocolonely bij Aldi (grijze handel)

    Mooi voorbeeld van korte termijn verontwaardiging en lange termijn winst. Aldi en Tony beide in het nieuws en alle klanten die op koopjesjacht (ook de typische AH klant) gaan naar de Aldi om ten eerste de kar voller te laden dan gepland om daarna best nog wel een keer extra naar de Aldi te gaan. Sprake van reputatieschade is er volgens mij niet of nauwelijks, dus is er gewoon sprake van uitputting. Bij Aldi koop je ook Coca Cola en Becel tegenwoordig, bovendien gaat het niet om een luxe merk zoals Dior. Slachtoffers, als daar al sprake van zou zijn, lijken me Albert Heijn en in mindere mate Jumbo. De eerste omdat een deel van de klanten bij de Aldi blijven hangen en de tweede omdat die de laagste prijs garantie hebben en dus (tijdelijk) met de prijs mee moeten. Tony moet verontwaardigd spelen om bij AH en Jumbo in de schappen te mogen blijven op de juiste hoogte.

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké