• 0

Rechtsvorm Webshops -> EZ, maar de naam?

Lezer,

 

Na maanden dit forum te hebben gevolgd uiteindelijk de knoop doorgehakt om naast mijn werk een aantal webshops (niche producten) te lanceren. Aangezien één van de webshops lekker loopt ben ik voornemens om mij in te schrijven bij de KVK en er nog één of twee te lanceren. 

 

Mijn vraag / jullie mening/advies:

 

Omdat het allemaal nog pril is weet ik dat de eenmanszaak de enige juiste rechtsvorm is voor dit moment en mijn geval. Waar ik over twijfel en graag advies over wil krijgen is de naam van mijn eenmanszaak. Zoals gezegd ben ik voornemens om meerdere webshops/handeltjes tegelijk te doen aangezien ik mij voornamelijk focus op niche producten. Wat voor naam adviseren jullie? Een "brandnaam", de naam van de nieuwe maar goed lopende shop, een algemeen gekozen naam, iets met mijn achternaam of iets anders?

 

Ik hoor graag wat jullie in dit geval voor naam zouden hebben gekozen. 

 

Bedankt voor het lezen.

 

Groetjes,

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

De naam van je eenmanszaak maakt in principe niet uit. Als je meerdere webshops wilt beginnen dan zou ik niet de naam van de goedlopende webshop doen, dat kan dan al snel beperkend zijn. Maar iets met je naam erin kan, bv 100wegenweb. Kijk wel of ook de .nl domeinnaam nog vrij is, dan kun je een bedrijfswebsite maken met daarin de links naar je producten (webshops) en kun je ook een mailadres van het bedrijf aanmaken.

Link naar reactie
  • 0

Allereerst: welkom op Higherlevel!

 

Voor kopers kan het verwarrend zijn wanneer de officiële bedrijfsnaam op de betaalpagina, of bij een bankrekeningnummer, verschilt van de branded naam van een webwinkel. Dat kan een afhaakmoment in het betaalproces zijn, dus dat is niet gunstig voor je conversie.

 

Veel webwinkels lossen dit op door een generieke handelsnaam te gebruiken, bij wijze van spreken Foo Trading, Bar Import, Baz Shops, enzovoort.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 142 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.