Jump to content

DaMedia

Legend
  • Content Count

    621
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

26

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    46-50
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  1. Als een van beide stopt met de VOF dan moet de VOF ontbonden worden en moet er afgerekend worden tussen beide partners. Het is niet mogelijk dat er eentje verder gaat met de VOF. Als de VOF van jullie beide is dan moet je ook toegang tot de zaak hebben, en tot de boekhouding, etc. Tijd voor een advocaat voordat de hele winst weg is.
  2. Bij twee eenmanszaken zal je vriend, als eigenaar, alle rechten hebben, jij biedt alleen je diensten aan waarvoor je dan betaald wordt. Als hij je enige klant is dan zal dit waarschijnlijk als een dienstverband worden gezien.
  3. 20 Jaar vooruit kijken is wel een erg lange periode. Stel dat er een nieuwe pandemie komt waarbij jullie zwaar worden getroffen, of je raakt arbeidsongeschikt of jullie product is met 10 jaar niet meer te verkopen. Dan is 20 jaar huur betalen een erg lange termijn. 10 Jaar met verlengingen van 5 jaar zou meer redelijk zijn. Is het pand wel voor andere bedrijven bruikbaar als jullie moeten stoppen? Zo specifiek bouwen dat het voor niemand bruikbaar is lijkt me bijna niet mogelijk.
  4. Ik zou wel een vestigingsplaats vermelden, ondanks dat je landelijk kunt werken. Als ik wil sparren doe ik dat het liefste met iemand uit de regio, zelfde mentaliteit, bekend met de plaatselijke/regionale markt, etc. Verder duidelijke website.
  5. Betalingsmethoden zijn veelal als plugin te laden binnen de software. Zoek op Payment Service Provider voor de diverse aanbieders. Kosten variëren, er zal een keus gemaakt moeten te worden afhankelijk van het aantal betalingen tegenover vast tarief. Idem voor berekening van verzendkosten en -methoden.
  6. Waarom niet gewoon een ander administratiekantoor zoeken die nog tijd over heeft en die bij jou op kantoor kan komen helpen? Die kan gewoon een factuur sturen voor gewerkte uren en evt. reiskosten. Kun je ook nog samen sparren over probleemgevallen, etc.
  7. Hangt van de ervaring van de klant af, maar ik probeer direct de goede software te kiezen omdat overzetten van de ene naar de andere software van alle producten soms erg lastig kan zijn. Maar ik heb wel iets gemaakt in Opencart dat later is overgezet naar Magento, maar dat was een klant met specifieke opties bij de producten.
  8. Je webshopsoftware bepaal je aan de hand van je wensen van wat de webshop moet kunnen. Dus eerst een lijstje wensen opstellen. Om hoeveel producten en productopties gaat het uiteindelijk? Ook dat bepaalt mede de keuze. Zie ook dit oudere topic uit 2015, maar nog steeds actueel.
  9. Hou ook rekening met producten die retour komen, kun je die opnieuw als nieuw verkopen? Of zijn die onverkoopbaar of moeten ze tegen gereduceerd tarief verkocht worden? Brengt je niet direct in de schulden, maar gaat wel ten koste van de winst. Als je in aanmerking wilt komen voor startersaftrek dan moet je minimaal 1225 uur in het jaar werken om daarvoor in aanmerking te komen, lukt dat bij jou? Of bij je partner? Ik zou het bedrijf dan inschrijven met de persoon bij wie dat wel lukt.
  10. Gewoon als medewerker in dienst? Als het terrein zo onbekend is dan lijkt mij dat de enige optie.
  11. Gezien de hoge huizenprijzen is een hoog bedrag nodig, maar dat is ook weer afhankelijk van de regio waarin je wilt kopen. Met 10.000 euro in de BV ga je niet veel meer dan een garagebox kopen in een goedkope regio.
  12. Ik overleg dit per geval met de klant, de een vindt het geen probleem, de andere wel. Heeft niets met auteurswet te maken. En als ik gratis reclame/link wil op de website van de klant, dan gaat dat in overleg. Algemene voorwaarden worden meestal niet gelezen, daar zou ik het niet inzetten. Ik denk dat dat nadelig voor je gaat uitpakken als jij wel de link plaatst en de klant is het er niet mee eens. Dan kun je je verschuilen achter de AV, maar een blije klant krijg je er niet mee.
  13. DaMedia

    E-Commerce! Maar....

    Ik denk dat het antwoord op beide vragen hetzelfde kan zijn: verzamel mensen om je heen met kennis van zaken op de gebieden waar jij het niet hebt. Dat kan op diverse manieren, expertise inhuren, personeel aannemen, bedrijfsovername, etc. Zo doen de grote bedrijven dat.
  14. De optie van crowdfunding is nog niet voorbij gekomen, kun je dat niet doen?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept