DaMedia

Legend
  • Aantal berichten

    972
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  1. En de tijd die vergunningen voor een uitbouw nodig hebben? Dat is soms lang wachten op de gemeente tot er goedkeuring is. En stel je koopt een huis voor 200K en renoveert voor 100K. Is het dan voor 300K+ te verkopen? En stel dat dat een half jaar duurt, ook dat kost geld.
  2. zoiets als: aankoopprijs + renovatiekosten + winst = verkoopprijs ? Dat is per pand 3 variabelen, dus lijkt me lastig rekenen.
  3. Ik ben geen boekhouder, dus misschien volgen er correcties, maar je voorraad is geen winst. Stel dat je het niet verkoopt, dan blijft het gewoon voorraad zonder winst.
  4. De keuze is enorm en pas op voor de snelle jongens en vaste contracten voor een periode. Zoek eerst in de buurt naar een bureau zodat je persoonlijk contact kunt hebben, verder weg zoeken kan altijd nog. Veel zaken kun je zelf ook en heb je geen duur bureau voor nodig.
  5. Eerste stap is alles op papier zetten, je nieuwe ideeën, wat de investering daar voor is, wat het rendement is, welke werkzaamheden je zelf goed en bent en welke je wilt uitbesteden, kosten baten analyse, etc. Als je een investeerder zoekt is dit nodig, maar aan de hand van je schrijven kun je ook beter de goede partijen vinden om werk uit te besteden. Als je zelf goed bent in marketing dan ga jij dat doen, andere partij doet de ict, andere partij de inhoud van het platform, etc.
  6. En willen alle drie werkgevers jou ook 'in dienst' als zzp-er?
  7. Of je mailt een proforma factuur waarop klanten (binnen 2 dagen) nog mogen aanpassen, waarna je de echte factuur stuurt.
  8. Voor 50k is slechts een heel klein stukje grond te koop. Ik denk dat grond niet in die kleine aantallen m2 wordt verkocht. Geen nutsvoorzieningen? Je hebt geen stroom nodig? Geen verwarming om hout en gereedschap niet vochtig te laten worden? Ik zou op zoek gaan naar een bestaand bedrijf en kijken wie nog een paar m2 over heeft die te tegen een kleine vergoeding mag gebruiken. Lijkt mij veel efficiënter. Gebruik de 50K voor mooi hout om mee te werken, dan verkopen de meubels ook goed.
  9. Dan heeft aanpassen van mijn factuurpakket geen zin, maar ik heb alle facturen ook als originele PDF en de laatste 10 jaar ook in de uitgaande mail. Dan ben ik wel gedekt.
  10. Natuurlijk is er wel een probleem als je een .nl en .com beide met een Google Ads campagne laat draaien. Je gaat de concurrentie met jezelf aan. Dat had het bedrijf je ook kunnen vertellen, maar door gebrek aan kennis en de honger naar geld zullen ze dat niet doen. Dure les geweest waar je weinig tot niets voor terug gekregen hebt.
  11. Bij mij binnenkort wel, ik ga de oude template weer inbouwen. Factuurdatum voor wijziging: template 1, factuurdatum na wijziging: template 2. Dat zou ook voor factuurprogramma's niet moeilijk moeten zijn, is 1 regel extra code.
  12. Ik neem aan dat factuurprogramma's met templates werken waarop de basisgegevens staan. Bij een adreswijziging zou best een template aangepast kunnen worden. Dan is de vraag hoe een factuurprogramma daar mee om gaat, slaat het dan een tweede template op die vanaf dan wordt gebruikt, of wordt de eerste aangepast en vervolgens gebruikt, dus ook bij herprinten oude facturen? Ik realiseer mij nu dat ik in mijn (eigen gemaakte) factuurpakket het template heb aangepast (nieuw BTW-nummer) en dat die dus ook voor het herprinten van oude facturen wordt gebruikt. Gelukkig heb ik ook overal een PDF van, gemaakt op het moment van versturen.
  13. Weet je of de directeur dit onderzoek op eigen houtje deed of waren er meer bestuursleden op de hoogte? Was er een penningmeester die de facturen aan jou betaald heeft? Zou leuk zijn als die bestuursleden nu nog in het bestuur zouden zitten, dan kun je de bal terugspelen. Verder zou ik weinig doen, het lijkt me niet echt jouw probleem. Je hebt je werk gedaan en afgerond, de factuur is zonder tegenspraak betaald.
  14. Vandaar dat mijn vraag was: wie verstuurt de facturen en gaat dat via e-mail? Dan zijn ze via de verstuurde mail in je mailpakket terug te vinden. Of gaat dat rechtstreeks vanuit het pakket? Heeft die een ingebouwde mail-optie?
  15. Ik ken Twinfield niet, maar naar aanleiding van deze zin een paar vragen: - je had zelf ook Twinfield of logde je in op hetzelfde account als de boekhouder? - je verstuurde via Twinfield je facturen, dat gaat niet via e-mail zodat ze in je uitgaande post staan?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.