Ga naar inhoud

DaMedia

Legend
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  1. In het verleden ook wel gekeken naar systemen om alles bij te houden, maar zag toen door de bomen het bos niet meer. Zeer lastige layouts om in te werken, zeer veel knoppen, vermoeiend om mee te werken. Maar dit was nog in een tijd dat er grafisch nog niet zoveel mogelijk kwas. Daarna zelf in een database iets gemaakt en dat is in de jaren steeds uitgebreid naar een totaalpakket, zonder mail en website, dat heb ik liever apart. Voordeel hier van is dat ik het systeem steeds kan aanpassen waar nodig. Ook zijn veel overzichten te maken, zowel financieel als van klanten en werkzaamheden. Nadeel is dat het alleen lokaal werkt. Is jouw systeem ook handig te gebruiken op de telefoon? Dat lijkt me een vereiste, zodat de timmerman ook op de bouwplaats overal bij kan. En als het kan, is het dan goed bruikbaar als het zo veel mogelijkheden biedt?
  2. Groningen-Amsterdam op en neer voor een borreltje? Dat wordt toch iets te gek qua tijd en geld.
  3. Je kunt best korting geven, als je dat ook maar duidelijk maakt aan de klant, dus apart op de factuur vermelden als introductiekorting, staffelkorting, vasteklantkorting, etc.
  4. Zie BV Nederland als voorbeeld: de politiek is een rommeltje, het onweert in de uitvoering, er ontstaat opstand bij de bevolking.
  5. Nu wordt het te lastig voor mij, je meldde eerder: Omzet inclusief BTW, maar dat is dus zonder BTW? Je vraag: Wat wordt dan mijn omzet voor de aangifte IB? Voor de IB aangifte heb je geen omzetbedragen nodig maar winst/verlies
  6. Zie deze link voor meer info
  7. Hoeveel heb je je klanten gefactureerd exclusief de BTW?
  8. Je kunt het beste alles berekenen zonder de BTW. BTW ontvang je en draag je af, per saldo dus 0. Als je alle inkomsten en uitgaven zonder de BTW hebt dan wordt het een stuk duidelijker.
  9. Wat voor afspraken staan er op papier?
  10. DaMedia reageerde op Sanne1972's topic in ik zoek een ...
    Dat kun je het snelste bij een plaatselijke boekhouder doen.
  11. Ik denk bevestiging dat de boekhouder buitensporig veel gefactureerd heeft. Iets als bewijs om mee naar de boekhouder te gaan: zie je wel...
  12. En ook niet leuk voor je vriend als een klant verhaal komt halen over een probleem.
  13. En dan wordt weer vergeten dat de jaarlijkse privé-correctie voor de BTW dat verschil weer wordt opgeheven en de benzine toch weer niet zo veel goedkoper is.
  14. Dan is het zaak om de auto zo snel mogelijk af te schrijven. Beter is om elk jaar 10% van de nieuwwaarde te verlagen en na 10 jaar dat vast te zetten op 10%. Als je elke 2 jaar een nieuwe auto koopt dan heb je ook geld genoeg voor de bijtelling. Doe je langer met een auto wordt je daarvoor beloond met lagere bijtelling.
  15. Wat is de prijs van het product? Bij een product van 1 euro is de marge erg klein, bij een product van 1000 euro is de marge royaal. Blijkbaar is het geen groot product, anders kun je thuis geen voorraad opslaan (aanname). Hoeveel denk je dat de consument voor je product over heeft. Te lage prijs en je doet jezelf tekort, te hoge prijs en je verkoopt te weinig. Is dit je enige product, moeten hier al je onkosten en salaris van betaald worden? Zijn zoveel zaken die de marge bepalen.

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.