Jump to content

ECNL

Newbee
  • Content Count

    5
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0
  1. Jazeker, ik heb al een aantal keren respons gehad, van 'ik laat mijn boekhouder er naar kijken' tot 'vanwege een personeelstekort heb ik er nog geen tijd voor gehad'. Laatste paar dagen geen respons meer gehad. Voor mijn eenmanszaak is dit veel geld, daarom vanochtend contact opgenomen met een incassobureau, die gaan via hun engelse partnerbedrijf een Letter Before Action versturen met een berekening van het bedrag dat ik nog tegoed heb. Dankzij Higherlevel niet gekozen voor het eerste zoekresultaat in Google
  2. Nee, dat is het probleem. Ik heb het resterende bedrag nog niet ontvangen. Ik heb ook geen pakbon ontvangen , maar wel een e-mail met een overzicht welke producten verzonden zouden worden en welke niet leverbaar waren. Deze e-mail heb ik gekregen 1 week voor levering. Het bedrag dat ik nog tegoed heb, en tot op heden niet heb ontvangen, is dus het bedrag van de goederen die niet geleverd zijn maar die ik wel betaald heb bij de oorspronkelijke factuur.
  3. Goedemiddag, Onderstaande gaat over een leverancier gevestigd in het Verenigd Koninkrijk. Ik heb in augustus goederen ter waarde van £10.000 besteld. De volledige factuur heb ik voor levering betaald. In September krijg ik bericht dat slechts de helft kan worden geleverd. Ik ben hiermee akkoord gegaan, en heb gevraagd om een creditfactuur van de goederen die niet geleverd kunnen worden. Tot op heden nog geen creditfactuur ontvangen. Contact opnemen gaat zeer moeizaam en kan alleen via de e-mail of een externe telefoondienst die mij niet kan helpen. Mijn vraag is; mag ik in deze situatie zelf een factuur sturen naar de leverancier met daarin het totaalbedrag van de niet geleverde goederen? Dit met het oog op het eventueel inschakelen van een incassobureau.
  4. Bedankt. Alleen kom ik er niet uit met het verrekenen van factuur 1234 met de ontvangen betaling van het incassobureau. 5678 kan ik wel als factuur boeken (100+21) maar deze factuur heb ik niet betaald, omdat de debiteur de incassokosten betaald. Van de ontvangen betaling van het incassobureau (€989,00) moet ik de rente (€10,00) afhalen, welke ik boek als overige baten. Wat overblijft (€979,00) boek ik naar 9999 verrekeningen en verreken ik vervolgens met openstaande post debiteur (€1000,00). De €21,00 die overblijft bij debiteur moet ik verrekenen met de BTW die ik terug krijg van de incassokosten denk ik. Ik kom er alleen niet uit hoe ik dit moet boeken.
  5. Beste ondernemers, Ik heb een vordering uit handen gegeven aan een incassobureau welke de vordering inmiddels geïncasseerd heeft bij mijn debiteur en mij mij inmiddels ook een afrekening heeft gestuurd. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om dit juist te verwerken in de boekhouding. De situatie komt op het volgende neer: Factuur verstuurd aan debiteur X: Nr: 1234 Bedrag: €1000,00 Factuur (afrekening) die ik heb ontvangen van het incassobureau: Nr: 5678 Hoofdsom: €1000,00 Rente: €10,00 Buitenrechtelijke kosten: €100,00 Totale vordering: €1110,00 Incassokosten: €100,00 + €21,00 BTW Door mij ontvangen: € 989,00 Factuur 1234 heb ik als normale factuur geboekt en is dus nog een open post (debiteur). Ik moet factuur 5678 hier nu mee verrekenen, maar kom er niet uit hoe ik dit moet doen.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept