Onderstaande gaat over een leverancier gevestigd in het Verenigd Koninkrijk.
Ik heb in augustus goederen ter waarde van £10.000 besteld. De volledige factuur heb ik voor levering betaald.
In September krijg ik bericht dat slechts de helft kan worden geleverd. Ik ben hiermee akkoord gegaan, en heb gevraagd om een creditfactuur van de goederen die niet geleverd kunnen worden.
Tot op heden nog geen creditfactuur ontvangen. Contact opnemen gaat zeer moeizaam en kan alleen via de e-mail of een externe telefoondienst die mij niet kan helpen.
Mijn vraag is; mag ik in deze situatie zelf een factuur sturen naar de leverancier met daarin het totaalbedrag van de niet geleverde goederen? Dit met het oog op het eventueel inschakelen van een incassobureau.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ECNL
ECNL
Goedemiddag,
Onderstaande gaat over een leverancier gevestigd in het Verenigd Koninkrijk.
Ik heb in augustus goederen ter waarde van £10.000 besteld. De volledige factuur heb ik voor levering betaald.
In September krijg ik bericht dat slechts de helft kan worden geleverd. Ik ben hiermee akkoord gegaan, en heb gevraagd om een creditfactuur van de goederen die niet geleverd kunnen worden.
Tot op heden nog geen creditfactuur ontvangen. Contact opnemen gaat zeer moeizaam en kan alleen via de e-mail of een externe telefoondienst die mij niet kan helpen.
Mijn vraag is; mag ik in deze situatie zelf een factuur sturen naar de leverancier met daarin het totaalbedrag van de niet geleverde goederen? Dit met het oog op het eventueel inschakelen van een incassobureau.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/62394-geen-creditfactuur-ontvangen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag