• 0

BTW op benzine als voorbelasting

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb een eenmanszaak en trek voor zakelijke kilometers 0,18/km af voor gebruik van m'n priveauto. tot zover geen probleem.

Kan ik nu de BTW op benzine (voor het zakelijk deel) nog als voorbelasting opvoeren?

???

Mellie, dit is niet (meer) mogelijk....

Vroeger kon dit wel...de zogenaamde "Oort"-kilometervergoeding van 40 (nlg)-cent per kilometer daar mocht de verstrekker 12% btw uit extraheren..

Maar deze regeling is een paar jaar geleden afgeschaft.

 

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ik citeer uit het Handboek Ondernemen 2003 van de Belastingdienst:

 

Autokosten en BTW.

Wanneer u de auto voor de BTW tot uw prive-vermogen rekent, heeft u de BTW op de aanschaf niet in aftrek gebracht. In dat geval kunt u WEL de BTW op de overige autokosten in aftrek brengen, voorzover u de auto voor de onderneming gebruikt. Daarbij kunt u in principe uitgaan van de verhouding van het aantal zakelijke kilometers tot het aantal verreden kilometers op jaarbasis. Hetzelfde geldt als u de auto wel tot uw ondernemingsvermogen rekent, maar u op de aanschaf geen BTW in aftrek heeft kunnen brengen, omdat er bijvoorbeeld sprake was van de aanschaf van een gebruikte auto, waarbij geen BTW in rekening is gebracht.

 

Het is maar dat u het weet!

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.