• 0

Financiering haalbaar??

Plan: Starten ijssallon met 2 personen.

Benodigd geld: ±50.000,- Euris

Eigengeld: 0,- Euris

Onderpand: Geen.

 

Dit is alleen nog maar een idee. Ik wil graag weten of ik een kans maak op een financiering. Gezien onze persoonlijke situatie (geen cent te makken, alleen huislijke bezittingen) moet dit zonder persoonlijk risico. Dus als we failliet gaan (wat niet gebeurt want het is een goed plan) dat we niet persoonlijk kaal geplukt worden.

 

Is er een kans dat we ergens geld kunnen krijgen? Of is dit een kansloze situatie???

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

f.heinen, welkom op het forum!

 

Ben geen financieel expert, maar je wil dus ondernemen zonder risico te lopen? Dat noemen mensen over het algemeen een "baan". Dit lijkt misschien een grapje, maar als je echt wil ondernemen zal je risico's moeten nemen, zowel persoonlijke als professionele.

 

Geld van een bank krijg je op basis van een goed business plan, dus de vraag is of je marktonderzoek hebt gedaan die de bank aantoont of er vraag is naar een ijssalon in die buurt, hoe zien je cijfers eruit, heb je de juiste kwalificaties etc. In ruil voor geld kun je aandelen geven in je onderneming, mocht je een BV opstarten.

 

Wat ik begrijp van geld lenen voor bedrijfsdoeleinden, is dat het zeer moeilijk is om geld te lenen als je geen onderpand hebt of geen eigen geld in je onderneming stopt. Dat is een kwestie van geloofwaardigheid als ondernemer: waarom zou een bank wel geld stoppen in jou avontuur als je dat zelf niet wil. Ja, je kan wel zeggen dat je het niet hebt, maar je kunt altijd je huis(raad) verkopen en gaan huren, bij wijze van spreken.

 

Not guts no glory...success.

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Dat is wat ik al had verwacht (van banken).

 

Er is al eens een programma op TV geweest, misschien is die er nog wel, waarbij engelse startende ondernemers een plan aan een aantal investeerders presenteren en deze dan ter plekke bepalen of ze in dit plan geld willen steken voor een deel van de winst.

 

Zijn deze mensen er niet in Nederland?? Of is dit niet interresant voor horeca ondernemingen??

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 107 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.