• 0

eenmanszaakje?

Goede avond,

 

 

Mijn vraag heeft te maken met de opstart van een eenmanszaak. Ik wil namelijk mijn computer kennis (in de vorm van een helpdesk(soort van) en computeronderdelen aan particulieren gaan verkopen.

 

Mijn vraag is nu hoe moet ik dus beginnen. Ik kan aan alle onderdelen komen en deze kunnen redelijk snel spullen leveren. Heb alleen nog geen overeenkomst wat de kosten zullen gaan bedragen bij een grotere afname. Daarnaast lijkt het mij niet verstandig om aan inkopen te doen maar de vraag van eventuele klanten af te wachten.

 

Gaarne jullie ervaring.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zelf ben ik al zo’n 15 jaar actief in de IT ook begonnen met een eenmanszaak.

 

‘Vroeger’ was er nog geld te verdienen met het leveren van hardware vandaag de dag helaas niet meer. Zeker wanneer je doel groep particulieren zijn dan is het enige waar het om draait waar kan ik het goedkoopste terecht.

 

Zoals je al aangaf heb je ‘computer kennis’ dat is het waar je geld mee kunt verdienen. Dan is het nog zo dat een particulier zal schrikken van een uur tarief van € 75,00 excl BTW. Heb je voldoende computer kennis richt je dan op de zakelijke markt bijvoorbeeld de eenmanszaakjes daar ontbreekt het nogal eens aan kennis en die accepteren wel een redelijk uur tarief (hoewel dit natuurlijk ook wel iets minder dan € 75,00 mag zijn).

 

Zie de levering van hardware als service en pak daar een kleine marge op. Voorraad kost geld dus beperk die zoveel mogelijk.

 

Link naar reactie
  • 0

Met de opmerking van Witlox dat er in hardware niet veel meer te verdienen is, ben ik het niet eens. Kijk maar eens naar de successen van bv Dell in de particuliere markt. Al moet ik dat dan weer nuanceren door op te merken dat een eenmanszaak het wel erg zwaar zal krijgen.

Je moet goede afspraken maken met toeleveranciers.

 

Doe je dit vanuit huis, dan bespaar je kosten voor een winkel en moet alles via internet. Reclame maken en zeeer lage prijzen zijn dan de kracht.

Ga je wel met een winkel aan de slag, dan krijg je hoge kosten aan huur en moet je de strijd aan met Dixons enzo.

 

Voor support/helpdesk zou je kunnen denken aan remote support of een telefonische helpdesk. Mijn ervaring is dat de man met de pet er vrijwel geen geld voor over heeft om elende op te laten lossen. Helaas kunnen ze vaak niet anders. Wat voor ons ICT-ers gesneden koek is, is niet te bevatten voor veel mensen. Virussen en andere rommel die via internet binnenkomt over de adsl lijnen levert veel problemen op.

Voorrijkosten en uurtarief zullen voor je klanten echt een drempel zijn.

 

Vraag eens rond in je omgeving wat mensen ervoor over zouden hebben en cijfer je plan dan nog eens uit. Misschien kom je tot de conclusie dat een krantenwijk rendabeler is (niet negatief bedoeld).

 

Veel succes met je plannen. Laat je niet ontmoedigen. Een eerste idee is ook een eerste stap en hoeft niet de laatste te zijn.

Link naar reactie
  • 0
Mijn vraag heeft te maken met de opstart van een eenmanszaak. Ik wil namelijk mijn computer kennis (in de vorm van een helpdesk(soort van) en computeronderdelen aan particulieren gaan verkopen.

 

Laatst gehoord van iemand die als startend ondernemer zich voornamelijk wilde richten op reparatie en onderhoud, zelfs inclusief onderhoudscontracten, en die kwam al snel tot de conclusie dat, zoals palinden al terecht zei, de particuliere consument daar domweg geen geld voor over heeft.

 

Als ik jou was zou ik me concentreren op de verkoop, en eventueel carry-in support als je een winkel gaat openen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.