Peter (Simpll Solutions)

Junior
  • Aantal berichten

    16
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

Peter (Simpll Solutions)'s trofeeën

  1. Werken naast een eigen onderneming heeft idd zijn voordelen met de sociale voorzieningen. Daarbij kan niet iedereen zich de luxe veroorloven een vast inkomen te verruilen voor een periode van financiele onzekerheid. Ikzelf heb ook zo mijn eigen onderneming naast een 32-urige baan. Mijn werkgever weet hiervan en mijn contract is hierop aangepast. Ik sluit me aan bij de anderen die aangeven dat eerlijkheid het langst duurt. Waarschijnlijk komt de werkgever er toch een keer achter en dan heb je de poppen aan het dansen. Waar ik wel tegenaan loop op dit moment is dat het MKB toch veelal op dezelfde uren werkt als waarop mijn werkgever verwacht dat ik voor hem werk. De broodnodige salesinspanning komt hiermee in de verdrukking.
  2. Van je professionele hoster zou je toch mogen verwachten dat hij zelf op dit idee komt. De gemiddelde gebruiker zou zich niet hiermee bezig moeten houden. Overigens stellen veel hosters dat gebruikers zelf een backup van hun site moeten bewaren. Mijn advies: verhuizen, en dat kan al binnen 24 geregeld zijn.
  3. Je bent toch verplicht ook de factuurdatum te vermelden? Waarom zou je deze datum dan in je factuurnummer versleutelen? Bovendien ben je met oplopende nummering toch ook altijd chronologisch bezig in je boeken. Ik bedoel te zeggen, als je een factuur moet terugzoeken moet je bladeren in de boeken ongeacht of de datum in het nummer staat. Of heb je een specifieke reden om de exacte datum terug te willen lezen in het nummer. Dan ben ik hier wel benieuwd naar.
  4. Bij de belastingdienst kennen ze de aangifte: "Opgaven uitbetaalde bedragen aan derden". Heb de regelgeving hieromheen nog niet kunnen terugvinden, maar er zijn dus oplossingen voor.
  5. Vreemde situatie wel. Een beheerder die garant staat voor de beschikbaarheid van de machine en de data zou van de klant eisen dat een backup gemaakt wordt. De klant moet immers kunnen vertrouwen hierop. Als beheerder stel ik dus eisen aan een klantomgeving als ik garanties moet afgeven hierover. Een backupdrive en bv een dubbele harddisk is dan wel een minimale eis naast een goede virusscanner. Ik ga hier overigens uit van een situatie waarbij beheer grotendeels op afstand wordt gedaan. Indien de backup niet over een netwerk naar buiten het pand gemaakt kan worden, dan moeten er duidelijk instructies zijn over hoe backup tapes gehanteerd moeten worden en op de naleving hiervan toegezien worden. Ik ben wel benieuwd naar de contractuele afspraken die koblahana heeft met deze partij. Welke dienst wordt precies afgenomen? En welke afspraken zijn gemaakt over de backup. Hoelang wordt deze bewaard. Een dag? Een week? Een jaar? Voor het gemak neem ik aan dat de backup die teruggezet moest worden een recente was en dat het gewoon had moeten lukken. tja, wat verder ze zeggen. Er zijn voldoende goede partijen in de markt te vinden die voor nette prijzen dergelijke diensten aanbieden. Helaas zijn deze vooraf moeilijk te onderscheiden van de minderen.
  6. Toevallig gisteren een bericht hierover langs zien komen. Ik meen op tweakers. Ging over Skype die zich nu ook op de zakelijke markt gaat richten (http://www.skype.com/business/) Zelf ben ik veel op pad en gebruik een GSM abonnement met 'gratis' onderling bellen. Ik hoop dat Skype komt met een UMTS versie oid. Dan zou het pas echt compleet worden.
  7. Als Hosting provider trek ik me zulke berichten aan. Het zet 'mijn' handel nl in een negatief daglicht. Even de details opgevraagd van registreren.net (kan iedereen trouwens) en zie dat dit domein op 01 Sep 2000 al geregistreerd is en sindsdien steeds is verlengd. 01 Sep 2006 is het volgende verlengmoment. Dat dit domein is gekaapt lijkt me dus niet voor de hand liggen. Je hebt dus gepoogd een reeds actief domein te laten registreren en dat had je provider moeten zien. Geld terughalen dus. Verder kan ik meegaan in de andere posts. Afhankelijk van het aantal domeinen wat je wilt registreren en je technische handigheid kun je kiezen voor zelf deelnemer worden bij SIDN tot aan volledig uitbesteden aan een provider. Ik mag geen reclame maken voor mezelf, maar als klant van mezelf heb ik nog nooit negatieve ervaringen gehad ;)
  8. Klopt, zoals popup-vensters lanceren... En dan moet je weer andere gratis tools installeren om die te onderdrukken. Veel hosting providers bieden idd uitgebreide stats zonder dat je scripts/code in je site moet onderbrengen. Ik maak voor mijn klanten gebruik van Smarterstats en AWStats. Er uitgebreide info. Deze kun je vast wel installeren op je eigen machine als je zelf host.
  9. Als je voor ASP en MS SQL gaat, dan mag je Webstekker.nl niet over het hoofd zien. Ik ben zeer positief over deze club. Ga je voor MySQL, dan zijn de opties al genoemd.
  10. Gelijk heb je Zaph. En met carry-in zou je zelfs al snel aan format+fresh install moeten denken. Zodra je pogingen gaat doen de klant 'echt' te helpen -zoals je dat bij kennissen doet- maak je direct verlies omdat je je tijd nooit kan doorbelasten.
  11. net als Ryan kijk ik door een gekleurde bril, want dit gaat over mijn eigen vakgebied. OsCommerce is een veelgebruike en bovendien gratis omgeving op basis van php. Aanpassen is een flinke klus; je zult er tijd in moeten steken. Bovendien blijf je met de vraag waar deze webwinkel gehost gaat worden. Draai je een eigen server of koop je de dienst in. Veel goedkope providers bieden mogelijkheden om dergelijke webapplicaties te draaien, maar niet meer dan dat. Beheer doe je zelf. Wil je meer uitbesteden, dan gaat het meer kosten. Persoonlijk werk ik met soortgelijke systemen gebaseerd op Windows 2003, IIS, dotNet en MS SQL. Succes
  12. Met de opmerking van Witlox dat er in hardware niet veel meer te verdienen is, ben ik het niet eens. Kijk maar eens naar de successen van bv Dell in de particuliere markt. Al moet ik dat dan weer nuanceren door op te merken dat een eenmanszaak het wel erg zwaar zal krijgen. Je moet goede afspraken maken met toeleveranciers. Doe je dit vanuit huis, dan bespaar je kosten voor een winkel en moet alles via internet. Reclame maken en zeeer lage prijzen zijn dan de kracht. Ga je wel met een winkel aan de slag, dan krijg je hoge kosten aan huur en moet je de strijd aan met Dixons enzo. Voor support/helpdesk zou je kunnen denken aan remote support of een telefonische helpdesk. Mijn ervaring is dat de man met de pet er vrijwel geen geld voor over heeft om elende op te laten lossen. Helaas kunnen ze vaak niet anders. Wat voor ons ICT-ers gesneden koek is, is niet te bevatten voor veel mensen. Virussen en andere rommel die via internet binnenkomt over de adsl lijnen levert veel problemen op. Voorrijkosten en uurtarief zullen voor je klanten echt een drempel zijn. Vraag eens rond in je omgeving wat mensen ervoor over zouden hebben en cijfer je plan dan nog eens uit. Misschien kom je tot de conclusie dat een krantenwijk rendabeler is (niet negatief bedoeld). Veel succes met je plannen. Laat je niet ontmoedigen. Een eerste idee is ook een eerste stap en hoeft niet de laatste te zijn.
  13. real time mirror, ofwel synchroon is een manier om elke mutatie in de data direct op een remote locatie beschikbaar te hebben. Deze bandbreedte vretende manier van veiligstellen wordt eigenlijk alleen gebruik als in geval van rampen geen bitje verloren mag gaan. Een andere en mogelijk betere oplossing is asynchroon werken. Periodiek de gewijzigde data oversturen. Bij een kleine ramp ben je dan alleen de data van de periode kwijt (bv 2 uur). Nog mooier is om dit 1x per dag te doen, bv 's-nachts. maar dan loop je het risico van dataverlies van een hele dag. het is altijd een afweging van prijs en prestatie zoals in de andere replies al is aangegeven. mogelijk kun je je specifieke eisen en wensen nog iets duidelijker verwoorden?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.