wouterberg

Junior
  • Aantal berichten

    10
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

wouterberg's trofeeën

  1. Ik denk dat ik toch even wat moet uitbreiden t.o.v. mijn openingspost. Ik wil graag bedrijven overtuigen om te gaan bellen via Skype. Onderling kan dit een aardige kostenbesparing oplopen, maar voor ons als consumenten wordt het belangrijkste voordeel dat ze gratis te bereiken zijn. Daarom vallen callcenters en helpdesken enzo ook niet in mijn doelgroep, want die willen helemaal niet gratis bereikbaar zijn. Het liefst rekenen die tot 1 euro per minuut.. Ik dacht zelf inderdaad aan belastingadviseurs, banken, makelaars etc. Het zijn dus allemaal mensen die graag gebeld worden, maar geen baat hebben bij de kosten die gemaakt worden door de beller (de klant). Deze groepen moeten ook nog enigzins toegankelijk zijn en open staan voor veranderingen, dus ik moet denk ik bij het MKB beginnen..
  2. Graag vraag ik jullie hulp/suggesties voor het concreet maken van mijn doelgroep. Mijn doelgroep moet voldoen aan de volgende eisen: * Het moet een bedrijf/onderneming/bedrijven groep zijn * Veel telefoonverkeer (van vestiging naar vestiging, of van klant naar onderneming, of tussen afnemer en onderneming) * Er moet gewerkt worden vanuit een vaste plaats (kantoor bijvoorbeeld) met internetverbinding *Eventuele internationale telefoontjes Dus mijn vraag, welke bedrijven of branches bellen veel of worden veel gebeld terwijl ze op kantoor zitten?
  3. Je hebt helemaal gelijk over het feit dat je altijd een 'back-up' (vast) telefoonnummer moet hebben. Het feit dat je het overal moet draaien vind ik niet echt een probleem. Juist omdat het op iedere pc staat (incl. laptops) is iedereen altijd direct bereikbaar, waar hij ook is. Mocht iemand mij willen bereiken, krijgen ze geen telefoniste aan de lijn die moet doorverbinden, maar ze kunnen mij direct skypen. Of ik nu op kantoor zit of bij een hotspot op de hoek, zolang ik maar ben ingelogd met Skype. Omdat je gewoon kan inloggen met je eigen account is ook het delen van computers (bij bijvoorbeeld part-timers) geen probleem. Ik hoop dat er snel een soort van 'telefooncentrale' oplossing komt, waar je iets meer kan instellen en makkelijk telefoontjes kunt doorsturen inclusief ruggespraak functie etc.
  4. zie ook: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=3;action=display;threadid=10928;start=1
  5. Ik heb me zeker verdiept in voip, en als je op mijn site kijkt dan zul je zien dat ik ook een voorstander ben van voipbuster! Echter wordt voipbuster langzaam duurder, waardoor het minder interessant wordt. Onderling Skypen blijft echter altijd gratis, vanwaar mijn voorkeur voor deze manier van communiceren. Daarnaast reageerde ik op: en dit is wel degelijk iets minder eenvoudig op op te zetten. Dit lijkt me logisch, maar dit neemt niet weg dat voor veel ondernemers (van belastingadviseurs tot taxicentrale en van bank tot het electriciteits bedrijf) belkosten toch op kunnen lopen. Je hebt inderdaad gelijk dat het voordeel het grootst is voor diegene die veel (en vooral naar het buitenland) bellen. Daarnaast geef je, zoals ik al aangaf, (potentiele) klanten de mogelijkheid om jouw bedrijf gratis te bereiken! Klopt, er bestaat echter een pocketversie van Skype, dit zou het voor een deel kunnen oplossen. Je zult echter wel altijd verbonden moeten zijn met Internet, dit is inderdaad een nadeel, zie ook: Echter verwacht ik dat steeds meer mensen met een breedbandverbinding de computer altijd aan laten staan, waardoor ze altijd bereikbaar zijn. Ze kunnen dan hun huidige (draadloze dect) telefoon op hun pc kunnen aansluiten en ze merken niet eens dat ze via Skype gebeld worden. Verder is het zo dat bedrijven vaak een breedband verbinding open hebben staan, en de klanten de mogelijkheid geven om het bedrijf ook gratis te bereiken is dan heel eenvoudig en voordelig voor de klant. In de (verre) toekomst zal er een draadloos Netwerk over (ongeveer) heel Nederland beschikbaar zijn (zie onder andere het initiatief van Fon op www.samengratisbellen.nl/nieuws.php#26). Als men dan overstapt op pocket pc's en smartphones, hoeft er helemaal niet meer met een GSM gebeld te worden! Maarja, dit is wel een heel optimistisch plaatje, misschien zijn er dan al lang weer andere toepassingen.
  6. Ik begrijp dat ook skype haar beperkingen heeft, maar ik denk dat een deel van je 'angst' niet helemaal terecht is, en dat je het voornaamste voordeel van het gebruik van Skype voor een (startende) onderneming niet op de juiste waarde schat. Allereerst denk ik dat Skypegebruik onderling wel degelijk gratis blijft. Het is immers gewoon een evolutie van programma's als ICQ en MSN en deze zijn altijd gratis geweest. Daarnaast zijn er concurrerende programma's (op komst) zoals MSN live die ook gratis zijn, dus overstappen naar een betaalversie zou het systeem de nek om draaien. Het enige waar ze geld voor (blijven) rekenen zijn de extra diensten. Ten tweede denk ik dat Skype voor bedrijven onderling interessant is op het moment dat er vaak langdurig en regelmatig contact is tussen twee bedrijven (het liefst ook nog vanuit andere regio's/landen). Hiervoor is Skype uitermate geschikt en leent het zich naar mijn mening beter dan Voip (jij belt nu nog gratis, maar als je belt via Voipbuster oid, dan zal je toch binnenkort de 3 euro per maand moeten gaan betalen om je account te halen). Voip is niet naar iedereen gratis als het gaat om personen over de grens. Daarnaast is het bellen via Voip zoals jij doet een iets grotere investering en wat moeilijker in te stellen dan Skype. Hierdoor is Skype veel interessanter voor de 'gewone' consument. Deze laagdrempeligheid zorgt ervoor dat het veel sneller kan worden ingevoerd in het dagelijks leven van de consument. Juist deze consument is prijsbewust met het zoeken naar bedrijven waar ze producten/diensten willen afnemen. Daarom zullen ze sneller een bedrijf bellen welke via het makkelijke Skype te bereiken is dan een bedrijf waar ze voor moeten betalen om te bereiken. Voor (startende) ondernemers is Skype dus op 2 punten van belang: 1) zorg ervoor dat de zakenpartners met wie je regelmatig en langdurig telefonisch contact hebt (en zeker de zakenpartners in het buitenland) Skype gebruiken, hiervoor is het uitermate goed geschikt 2) zorg ervoor dat je via Skype bereikbaar bent voor de consument, want als ze eenmaal Skype hebben geinstalleerd zullen ze dit graag gebruiken door de kostenbesparing.
  7. Elwyn, jij bent eigenlijk een perfect praktijkvoorbeeld van wat ik probeer te laten zien: Zelfs als frequent gebruiker van Skype en iemand die overtuigd is van de kwaliteit en de voordelen van het gebruik hiervan, plaatst op zijn contactinformatie pagina van zijn website wel een telefoonnummer, maar geen skype account. Dat skype nog niet zover is ingeburgerd dat je het (serieus en zakelijk overkomend) op je visitekaartje moet plaatsten kan ik inkomen. Maar waarom laat je (potentiele) klanten niet via je site weten dat je gratis te bereiken bent?
  8. Zover ik weet is er een pocket versie van skype beschikbaar. Dit houdt in dat je, maar dan moet je wel een 'telefoon' hebben die dat aankan, de skypesoftware gewoon kan installeren op je telefoon/pda/laptop en gewoon overal draadloos kan communiceren (mits je natuurlijk op een draadloos netwerk bent aangesloten, maar ook die zijn steeds vaker bereikbaar). Verder ben ik zelf redelijk goed op de hoogte van Voip Oplossingen, maar zal het artikel in computable zeker gaan lezen! Echter ben ik al een enthousiast gebruiker van Skype, en het echte Voip heeft bij mij een beetje afgedaan. Ik vraag mij gewoon af of het bedrijfsleven al toe is aan een omschakeling naar Skype. Want zou het niet pretting zijn om je al je zakenpartners, maar ook jebelastingadviseur, de bioscoop of de taxicentrale gewoon via Skype te bereiken? Ik ben dus benieuwd of men al gebruik maakt van Skype en dit ook aan zijn/haar klanten laat weten.
  9. Iedereen is tegenwoordig op de hoogte van de mogelijkheid om via Skype gratis onderling te bellen. Zelfs ebay heeft de skypemogelijkheid toegevoegd aan haar systeem. De vraag is nu hoelang blijft het 'gewone' bedrijfsleven de mogelijkheden van Skype ontkennen. Waarom gebruiken we niet allemaal Skype, gunnen die mensen hun succes, en genieten van extreem lage telefoonrekeningen. Om deze reden mijn vragen: - Maak je gebruik van de mogelijkheden van Skype? Waarom wel/niet - Geef je klanten de mogelijkheid om jou gratis te bellen (skype-support/skype helpdesk?) Staat het skype adres op je website? Waarom wel/niet? Ik ben erg benieuwd naar de antwoorden, omdat dit toch een enorme kostenbesparing kan opleveren.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.