ik ben van plan om een persoon aan te nemen,echter weet ik niet wat de beste manier is om dit te doen.

als ik hem in dienst neem, dan moet ik mijn eenmanszaak omzetten naar bijvoorbeeld een vof. tevens moet ik dan ook werkgeverskosten etc betalen wat aardig kan oplopen. is misschien de beste manier maar toch.....

of ik laat hem werk verrichten als freelancer en hij stuurt mij een factuurtje en ik betaal hem voor de geleverde diensten. gebeurt dit veel zo om zo het extra papierwerk en kosten te besparen. ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/6125-persoon-aannemen/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

als ik hem in dienst neem, dan moet ik mijn eenmanszaak omzetten naar bijvoorbeeld een vof. tevens moet ik dan ook werkgeverskosten etc betalen wat aardig kan oplopen. is misschien de beste manier maar toch.....

Als eerste: een eenmanszaak kan gewoon iemand aannemen...geen probleem....

Je zaak omzetten naar een vof zou betekenen dat je 'm niet aanneemt, maar dat hij als partner/vennoot gaat meedoen....(een vof ken per definitie meerdere vennooten)

Ten tweede: voor tips etc... Je zou de zoekfunctie even kunnen gebruiken van dit forum; deze discussie is meermaals langsgekomen hier..

Egbert Punter

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/6125-persoon-aannemen/#findComment-59768
Delen op andere sites

• 0

Daarnaast wordt de freelancerconstructie ook veel gebruikt: het lastige is alleen dat een freelancer iets meer vrijheden geniet dat een medewerker: om iemand als freelancer aan te merken moet hij onder eigen verantwoordelijkheid en naar eigen inzicht zijn werkzaamheden kunnen invullen.... anders ziet de belastingdienst een verkapte werknemer....

wel werkt het prettig samen: ik heb de ervaring dat freelancers, omdat ze ook hun eigen broek moeten ophouden, meer op hun verantwoordelijkheid kunnen worden aangesproken dan mensen die je voor korte tijd in loondienst neemt. Daarnaast werkt iemand niet zozeer voor je, maar werk je samen, en dat werkt prettig. Wel meer mankracht, niet de vaste lasten van personeel.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/6125-persoon-aannemen/#findComment-59809
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar