• 0

Waardebepaling klein bedrijfje voor verkoop

Ik ben van plan mijn webdesignbedrijfje te verkopen. Het is twee jaar lang een leuke bijverdienste geweest, maar ik moet nu toch echt eens afstuderen.

 

Het bedrijf heeft op dit moment 5000 euro per jaar aan onderhoudscontracten bij 6 verschillende bedrijven. Verder zijn er eenmalige projecten uitgevoerd en staan er enkele interessante leads uit. Zaken als design, technische bouw, tekstschrijven en fotografie uitbesteed aan freelancers. Ik doe het klantencontact en de acquisitie.

 

Hoeveel is zoiets nou waard bij verkoop? Is er behalve de contractwaarde ook sprake van goodwill? Ik hoor graag jullie advies.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nul. Niets. Nada. Zip.

 

Klanten geven je werk omdat ze jou persoonlijk kennen en vertrouwen, en al het moois eromheen - branding, site, kantoortje eventueel - is niet meer dan een schil als je zo klein bent.

 

Dit zegt niets over jou persoonlijk, maar over de constructie die je hebt gekozen. Niemand gaat je kaartenbak opkopen. Jij weg, bedrijf weg.

 

Pas als je echt iets unieks hebt - een patent, een unieke methodologie, een product dat nergens anders te krijgen is, bestaat er een kans dat je een eenmanszaak zonder persooneel kunt verkopen.

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Je zou kunnen overwegen om eens te kijken of je de klanten aan een bedrijf in je branche kunt overdoen, met de mogelijkheid om binnen dat bedrijf te blijven werken, of op termijn misschien zelfs samen verder te gaan... hangt natuurlijk af hoe lang je over je afstuderen wilt doen?

Waarom kan het bedrijfje niet blijven bestaan naast je afstuderen, met een inkomen uit de bestaande klanten? Misschien zelfs met meer ondersteuning van freelancers? Zijn er geen freelancers uit je netwerk die je klanten willen overnemen?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.