• 0

Apache Synapse: A Web service Mediation Framework project

Lees net op Tweakers over een nieuw Apache web services project Synapse. Zit nog in de incubator maar ziet er goed uit. Bestaande (commerciele?) code van infravio wordt ingezet als start van het project (zie http://www.infravio.com/products.php, x-broker) Details over synapse vind je hier http://wiki.apache.org/incubator/SynapseProposal

 

Heel kort door de bocht is het een platform waarmee webservices aan elkaar geknoopt kunnen worden. Een 'bekender' voorbeeld is CORBA (zie deze faq.

 

Voor mijn webapplicaties (nog) iets te hoog gegrepen maar wellicht interessant nieuws voor anderen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Ik ben nooit zo'n fan van het 'opensourcen' van commerciele code. Het klinkt mij meestal teveel in te oren als 'we krijgen te weinig publiciteit, als we het nu open source uitbrengen gaat dat misschien beter'. Daar kun je natuurlijk van mening over verschillen.

 

Voor wat betreft het product zelf, er zijn legio initiatieven op dit gebied gaande en 1 ding is duidelijk: niemand heeft nog het web services mediation framework of de web services broker uitgevonden. Initiatieven als XLANG, BPEL, JBI en workflow-achtige oplossingen als jBPM en dergelijke later is er nog steeds geen goede oplossing.

 

Dan de participanten: de mensen achter WSO2 (deze mensen vertegenwoordigen een groot gedeelte van het Synapse team) hebben oorspronkelijk ook Axis opgezet en voor wat betreft Axis: de architectuur is prima, de uitwerking een stuk minder. Ik betwijfel of het hier beter zal gaan.

 

Een andere stroming binnen de web services wereld zegt: programmeer die mediation / brokerage tussen verschillende web services gewoon zelf, het is vaak toch te ingewikkeld om te vatten in een raamwerk / taal / ge-unificeerde aanpak.

 

De toekomst zal het leren.

 

gr.

Alef

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.