• 0

Wij zijn bezig met het opzetten van een bedrijf, die zich gaat richten op het aan en verkopen van appartementen in Turkije. We zijn al een heel eind onderweg, maar er is nog een groot struikel blok te gaan.

We beschikken zelf niet over voldoende financiele middelen.

Mijn vraag is:

We hebben dit nog niet verder onderzocht, maar zou het mogelijk zijn dat een bank je geld leent als je de aangekochte appartementen als onderpand gebruikt?

Hebben jullie enig idee?

Alvast bedankt voor jullie op en aanmerkingen / antwoorden

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/6463-onroerendgoed-als-onderpand/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

als ik je vraag goed begrijp (We hebben dit nog niet verder onderzocht, maar zou het mogelijk zijn dat een bank je geld leent als je de aangekochte appartementen als onderpand gebruikt?), dan kan ik bevestigend antwoorden: Dit heet een hypthecaire lening, waarbij het (te bouwen?) onroerend goed als zekerheid en onderpand voor de bank dient.

Ik raad je aan met grote spoed een accountant of accountant-administratieconsulent te contacten, voordat je verplichingen aangaat.

Zeker internationale hypotheken zitten ingewikkeld in elkaar en vergen veel geduld en doorzettingsvermogen.

Succes én plezier!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Wijze oude man |Mentor | Pitcholoog (c)

• 0

Hallo,

In Nederland is het eigendomsrecht van onroerend beter geregeld dan in Turkije en daar zullen banken in ons land goed naar kijken. Ik heb gehoord dat daar een makelaar gedeeltelijke taken van een notaris en kadaster uitvoert. Verder heb ik ergens gelezen dat daar wel eens voorkomt dat meerdere personen een en dezelfde woning kunnen opeisen.

A s

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar