• 0

bestemmingsplan ja of nee

Hallo, Ik heb een vraag over een woning die al een jaar of 25c wordt bewoond maar bij de gemeente niet is aangemerkt als woonbestemming. Wij hebben enorm veel intresse in deze woning maar worden dus tegengehouden door de gemeente omdat wij er niet in zouden mogen wonen omdat het stuk grond een aggrarische bestmming zou hebben. De huidige bewoners hebben al 25 jaar daar gewoond en hebben een brief van de oude burgemeester dat zij daar mogen blijven wonen tot hun dood. Nu is de man des huizes getroffen door Parkinson en kan het geheel niet meer onderhouden en wil er vanaf.( met pijn in het hart overigens). Wat kan ik nu doen?? Ik had begrepen dat als er ergens al 10 jaar in gewoond is het aangemerkt kan worden als woonbestemming mits het ingericht is met eigen meterkast e.d. Wie kan mij helpen met deze situatie? Mail mij alstublieft wij zitten helemaal vast en kunnen nog geen kant op. Alvast bedankt voor uw reactie. Pieter van de velde

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Maak een afspraak met de wethouder, speel open kaart en kijk wat er te regelen valt. Nee heb je, ja kun je krijgen.

 

Werkt dat niet, kan je altijd nog formelere wegen bewandelen.

 

Je makelaar, als je die hebt, kan je hierin adviseren. Zeker in dit geval zou ik wel een makelaar inhuren, die kent de wegen die je kunt bewandelen.

 

 

Succes!

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Deze vraag heeft weinig met odnernemen te maken, en vraagt om een specifiek juridisch antwoord, immers, een gebruik van 25 jaar zou onder het gewoonterecht kunnen vallen, maar de gemeente heeft een ontheffing afgegegeven, die hierna neit meer van toepassing zou kunnen zijn, dus de vraag is of er dan nog sprake is van gewoonterecht.

 

Mijn advies is om een juridisch forum te zoeken, een jurist in de arm te nemen of, als je een krappe beurs hebt (wie heeft dat tegenwoordig niet) een andere gemeente te bellen, te vragen naar de afdeling juridische zaken en ze de vraag voro te leggen. Als je een gemeente aan de andere kant van het land neemt, en dat wel vermeld, maar niet de desbetreffende gemeente noemt, kun je met een sympatiek verhaal soms nog heel wat advies loskrijgen.

 

Omdat hier geen vragen mbt tot ondenemen worden gesteld gaat de draad op slot.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 81 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.