• 0

Vooraf een afnamehoeveelheid met afnemer afspreken?

Als startende ondernemer ben ik momenteel bezig met productie in het buitenland (het gaat om textiel). Dit traject is voor bijna 100% afgerond. Ik heb dus een leverancier die mijn producten kan gaan fabriceren als ik de order geef. Om goedkoop te kunnen leveren is het noodzakelijk om direct veel af te nemen. Door dat ik beschik over niet te veel eigen vermogen is dit een probleem.

Voor dit probleem heb ik een constructie bedacht. Kan ik doormiddel van een contract eerst verkooplocaties laten tekeken dat zij voor een bepaalde hoeveelheid met mij in zee gaan. Zoja hoe doe ik dit en zijn er voorbeeld contracten? wordt dit vaker zo gedaan? en heeft de afnemer van mijn product begrip voor de situatie als startende ondernemer? wat zijn jullie ervaringen hiermee.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi, T. Kempers,

 

Ik begrijp je probleem. Echter je klanten, zeker de eerste keer, zullen

pas willen betalen bij aflevering. En de meeste zullen ook geen hele 40HQ willen afnemen van een produkt, maar wensen dat je uit voorraad levert. In jouw voorstel heb jij als importeur namelijk helemaal geen toegevoegde waarde en zullen ze al snel langs je heen gaan en de spullen zelf importeren. Je zou misschien iets op kunnen stellen op commissie basis.

 

Dus in ieder geval zul je de tijd van productie en transport minimaal moeten financieren. Banken of factoreringsbedrijven kun je hiervoor

benaderen.

 

Nogmaals wij hebben hier ook mee te maken bij elk nieuw produkt,

maar komt steeds uit dat je het zelf moet gaan prefinancieren

Aurum Jin He BV

Import & Export Verpakkingsmaterialen

Business Market

Link naar reactie
  • 0

Zolang je afnemers maar klein genoeg zijn is het voor hen niet de moeite om zelf te gaan importeren. Je meld immers al dat je een grote hoeveelheid in 1x moet kopen. Ze zullen dus niet zo snel langs je af gaan importeren.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

maar kleine ondernemers hebben ook niet de financieën om vooral te betalen bij grote orders.

 

Is het niet mogelijk om bij de exporteur een contract te krijgen dat je bijvoorbeeld een aanbetaling doet en de rest betaald binnen 30 of 14 dagen.

 

De 30 dagen regeling is niet nieuw en wordt zelfs vaak toegepast

Link naar reactie
  • 0

Als ik het goed begrijp koopt hij direkt bij de fabrikant.

 

Het knelpunt is om alles te financieren tot de betaling door de klant.

 

-Het is vrij gemakkelijk om zelf te importeren. Als ze toch vooraf moeten betalen, kunnen ze direkt bij de fabriek halen. is echt niet zo onbereikbaar zelfs voor een kleine klant

 

-Je vraagt een fabrikant bij de eerste trial order om 30 dagen later te mogen afrekenen? Zelfs later willen zij af fabriek wel eerst geld zien.

Ik schat in dat hier zelfs eerst 30% aanbetaald moet worden.

 

Maar korrigeer me als ik het verkeerd heb, kan ik je misschien beter advies geven.

 

Aurum Jin He BV

Import & Export Verpakkingsmaterialen

Business Market

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ik denk howanche best wel eens gelijk kan hebben.

 

Ik importeer zelf niet. Maar bij de groothandel waar ik bestel moet ik binnen 14 dagen na aflevering betalen. Best een risico voor hun.

 

Het mocht al bij de eerste bestelling

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 268 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.