• 0

Is het misschien leuk om opmerkelijke zaken hier de revu te laten passeren om vervolgens misschien op wat innovatieve oplossingen te komen. Kan zijn dat dit draadje off topic schiet, maar dat zien we dan wel weer:-)

Wat kwam vandaag op mijn pad?

- Vernam dat er nauwelijks pleisters te verkijgen zijn voor donkere huidskleuren. Is dat zo?

- Tijdens een rook pauze buiten, ik rook niet, maar altijd leuk om er even bij te staan:-) vernam ik een verhaal over een nieuwe manier van warmte ontrekking. Beetje vaag, maar dat zou dan een buis moeten zijn gevuld met gas en daar gaan geluidsgolven door heen. Nou blijkt dat je op de toppen van de sinussen warmte kunt afvoeren. Oftwel een buis waarvan de ene kant je koelkast in gaat, een klein radiootje er aan en koelen maar. Schijnen ze aan het onderzoeken te zijn.

tot zover.

perry

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/6721-opmerkelijke-zaken/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

• 0

- Tijdens een rook pauze buiten,vernam ik een verhaal over een nieuwe manier van warmte ontrekking. Beetje vaag, maar dat zou dan een buis moeten zijn gevuld met gas en daar gaan geluidsgolven door heen. Nou blijkt dat je op de toppen van de sinussen warmte kunt afvoeren. Oftwel een buis waarvan de ene kant je koelkast in gaat, een klein radiootje er aan en koelen maar. Schijnen ze aan het onderzoeken te zijn.

tot zover.

perry

Dit verhaal klopt Perry, alleen is de truc dat het om geluidsgolven van een bepaalde frequentie gaat, deze zorgen voor een resonatie, en die zorgt voor onderdruk waarbij een vloeistof verdampt, en daarmee waarmte ontrekt.

In het deel waar de druk hoger is wordt het gas gecp,rimeerd en ontsaat weer een vloeistof die warmte kwijt wil (de warme kant).

Een radiootje zal je niet werken zoals je uit het bovenstaande begrijpt.

Toepassingen worden gezocht in b.v. huishoudkoelkasten die zonder bewegende delen functionere.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/6721-opmerkelijke-zaken/#findComment-66787
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar