• 0

Datum inboeken omzet Bol

Beste allen,

 

Op dit moment krijg ik van Bol een factuur op de eerste van een nieuwe maand, met daarop de omzet en kosten behorende bij de verkoop van de maand ervoor. Dit betekent dus dat ik eigenlijk mijn omzet & kosten (zoals ik het nu boek) van Bol met een maand vertraging inboek. 

 

Nu zag ik hier dat er wordt aanbevolen de omzet wel te boeken in de maand waarin deze echt wordt gerealiseerd (i.p.v de Bol factuurdatum). 

 

Wat denken jullie dat hierin de beste optie is? Factuurdatum Bol aanhouden (ik boek het nu zoals HIER beschreven) of een tussenrekening maken voor Bol, daar tussentijds de omzet op boeken, en vervolgens de kosten wel inboeken op basis van de Bol factuur? 

 

Het zou fantastisch zijn als jullie me hier jullie mening over zouden kunnen vertellen!

 

Groetjes,

 

Camiel  

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
9 uur geleden, Daniel_Nijmegen zei:

dan zou je factureren kunnen laten genereren door facturatie software maar die niet zelf opnemen/boeken in de administratie en dus gewoon de omzet per uitbetaling boeken.

de omzet van die facturen is dan dus gewoon onderdeel van de totale boeking van omzet.

 

Weet niet of dat dus juridisch/boekhoudkundig goed is maar dat is dus zo ongeveer wat wij doen (op feit na dat ik die incidentele factuur handmatig maak)

Facturen worden automatisch gegenereerd zodra een bestelling wordt voltooid. Daar zit geen werk aan.

 

In jouw methode moet ik die facturen dan weer als creditfactuur boeken om uiteindelijk 1 totale boeking te doen. Ik kan dan net zo goed deze facturen zo houden en uiteindelijk gewoon alles koppelen aan de Bol boeking. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 207 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.