Jump to content

patmaniak

Senior
  • Content Count

    90
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

6

Personal info

  • How did you find us:
    zoekmachine
  1. Jawel hoor. Mijn holding zit bij KNAB.
  2. Het uitgangspunt wat ik aanhaalde is dat er geen persoonsgegevens worden opgevraagd. Dus gast, contante betaling (dankzij Ward), bon en ophalen. Net als in een winkel dus. Het enige wat je dan in je administratie moet opslaan m.b.t. deze klant is de bon die dus anoniem is. Duidelijk punt. Alle gegevens moet 7 jaar digitaal bewaard worden. Het wordt dan 7 jaar anoniem opgeslagen of, als klant zijn gegevens heeft doorgegeven, op basis van klantgegevens.
  3. Het is en blijft voor veel partijen op dit moment onduidelijk. Het duurt jaren voordat wetgeving goed ingebakken zit. Er zijn ook gespecialiseerde bureaus in privacywetgeving. Deze zou je kunnen raadplegen. Je kan het ook anders bekijken. Welke gegevens heb jij van een klant nodig om jouw product/dienst te verkopen/verlenen? Wil je persoonsgegevens gaan bewaren en waarom? Voor marketingdoeleinden of garantie? Je hebt een webshop. Zijn klanten verplicht een account aan te maken? Of mag men ook als gast bestellen? Je kan een factuur op naam uitbrengen. Je kan oo
  4. Wij hebben hetzelfde probleem met MyParcel. Wij hadden het geluk dat onze verzending om 7:00 begint. Gister (maandagochtend) begonnen we dus met alles te printen. Dat is gelukkig goed gegaan. Rond14:00 was het niet meer mogelijk om via MyParcel te verzenden. Als backup hebben wij gelukkig ook accounts bij andere partijen. Daar hebben wij zonder problemen etiketten kunnen printen. Mocht het daar ook vastlopen dan kunnen wij ons oude DHL account ook gebruiken. Althans deze werkt ook nog Vanmorgen om 7:00 was het overigens al niet meer mogelijk om via MyParcel te printen.
  5. Er gaan hier 2 punten door elkaar. Het huidige systeem zet de klant juist wel centraal. Klant krijgt veel bezorg mogelijkheden aangeboden. Verschillende dagen, tijden, vervoerders, locaties etc. Niet elke webshop biedt het aan maar wordt wel steeds meer gebruik van gemaakt. En mensen zijn ook bereid om extra te betalen om het product die avond al in huis te hebben. Welke mogelijkheden moet je nog meer bieden? De hoeveelheid mislukte pogingen komt vaak door 2 verschillende factoren: De consument die denkt ik ga lekker wat anders doen of de bezorger die snel weer weggaat (hij loopt
  6. ik heb hem online van een ander forum vandaan maar toont wel de krankzinnigheid op dit moment aan. Ik kom net van de Readshop. Wil ik een boek kopen als Kerst cadeau mag dat niet. zegt de gene achter de balie maar als je hem nu besteld dan heb ik hem maandag... klikt de webshop aan op de pc boek bestellen naam invullen en versturen met DHL naar het adres van de Readshop maandag in huis kan ik hem afhalen op dezelfde locatie
  7. Tja de consument wil een product ontvangen wat in een mooi doosje zit. De doos mag dus niet beschadigd zijn omdat we anders denken dat het product ook beschadigd is. Dan gaan we het maar in omdozen verzenden. De producten die wij verzenden gaan gelukkig nagenoeg strak in een omdoos. De hoeveelheid lucht is nihil. Echter zie ik vanuit andere grotere webshops wel heel veel lucht. Die hebben door de hoeveelheid meer gestandaardiseerde maten dozen en tja dan pakken ze een veel grotere doos waarvan slechts 20% het product is en de rest lucht / opvulmateriaal. PostNL gaat hier over
  8. Ik kan het volledig begrijpen dat veel pakketpunten dichtgaan. Je mag niets verkopen. Kost alleen maar geld. Wij bieden deze optie tijdelijk ook niet meer aan. Alleen nog naar huisadres. Overigens krijgen wij net door dat PostNL ook niet meer naar Belgie verstuurt. Het systeem staan onder druk. Situatie is uitzonderlijk.
  9. Ik hoop dat het. Als het gaat gebeuren dan vermoed ik dat een aantal ketens een kort geding zullen starten. Waarom wel de AH of Jumbo en niet de Action?
  10. Ik begrijp het heel goed dat collega ondernemers proberen toch omzet te gaan halen. Voor sommige is dit de meest belangrijke periode om te verkopen en dan moet je winkel dicht. De regels zijn krom. Een Primera mag alleen open zijn om pakketten aan te nemen en uit te geven. Een boekje verkopen mag niet. De lokale supermarkt mag dat wel. In principe creëer je daarmee oneerlijke concurrentie. De Action en Wibra zijn ook weer open gegaan. Waarom is het ene fundamentele recht belangrijker dan het andere fundamentele recht?
  11. Facturen worden automatisch gegenereerd zodra een bestelling wordt voltooid. Daar zit geen werk aan. In jouw methode moet ik die facturen dan weer als creditfactuur boeken om uiteindelijk 1 totale boeking te doen. Ik kan dan net zo goed deze facturen zo houden en uiteindelijk gewoon alles koppelen aan de Bol boeking.
  12. In de productcategorie die wij leveren is ongeveer 10-15% zakelijk. Wij krijgen daardoor veel verzoeken voor facturen.
  13. kijk eens op: https://www.aegon.nl/sites/aegonnl/public_files/afbeeldingen/Adfis/170301-Vakblad_Grensoverschrijdend_Werken_FATCA_bankrekening.pdf waarom wijst bijv ING, Rabo of ABN het verzoek af?
  14. Exact. Over de maand november waren het er ongeveer 2.500 stuks. 1 persoon is 2 volle dagen bezig om de individuele facturen te koppelen aan de uitboeking van Bol.com. Hieruit blijkt overigens ook dat Bol redelijk wat 'foutjes' maakt.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept