Wie zijn oor in de media te luisteren legt, merkt al gauw dat de opmars van multimedia niet meer te stuiten is. Op tal van gebieden, zowel in de maatschappij als in de industrie, worden nu al op onverwachte en creatieve manieren van multimedia gebruik gemaakt. Die ontwikkeling is begonnen met de doorbraak van de cd-rom in de jaren negentig. De opkomst van het Internet heeft als een katalysator voor deze ontwikkelingen gewerkt en gezorgd voor standaardisatie.
Eén van de grootste toepassingsgebieden van multimedia in dit domein is de computergame. De technische ontwikkelingen en de innovatiedrang binnen deze industrie zijn fenomenaal. In een periode van twintig jaar hebben de wezens in computergames een bliksemsnelle evolutie doorgemaakt: van eenvoudige ASCII tekentjes in begin jaren tachtig, via de PAC-man happertjes en de prehistorische rambo-achtige vechtmachines uit begin jaren negentig naar de bevallige Lara Croft uit Tomb Raider van vandaag. De kennis en kunde die noodzakelijk is om dergelijke producties te realiseren kan moeilijk overschat worden maar hoe kunt u met uw eigen onderneming gebruiken van de kennis uit deze sector?
Vragen die tijdens het seminar aan de orde zullen komen zijn o.a.:
- Wat is het belang van gaming voor software ontwikkelaars?
- Hoe halen bedrijven nieuwe business uit serious gaming?
- Is serious gaming iets voor mij als softwareontwikkelaar?
- Wat is er te leren van gaming op het gebied van design en interfaces?
- Wat is er te leren van game developers op het gebied van development technieken?
- Hoe kunnen games worden ingezet voor kennismanagement, kennisoverdracht en educatie?
Voor wie is dit seminar bedoeld?
Software ontwikkelaars
(Educatieve) uitgevers
E-Learning organisaties
Bedrijfsopleiding en -training
Ontwikkelaars van spellen en speelgoed
Reclamebureaus
Design en creatieve industrie
Product managers
Vertegenwoordigers van Universiteiten en Hogescholen
15:00 - 15:15 Opening
Dagvoorzitter: Edgar Neo (Rotterdam Game Capital)
15:15 - 15:45 Visie op de invloed van de Gameindustrie in onderwijs, cultuur en andere maatschappelijke sectoren
15:45 - 16:15 Playtime: hoe game technologie een rol gaat spelen in werken, leren en communiceren
Steeds meer worden game technologie en game design gebruikt buiten de traditionele entertainment context. In zijn lezing geeft Jeroen van Mastrigt concrete voorbeelden van games die op dit moment ingezet worden voor werken, leren en communiceren. Om te begrijpen wat de mogelijkheden zijn van gametechnologie voor mensen en organisaties is het belangrijk te doorgronden wat de aard van het medium games is. Jeroen beschrijft deze aard en schetst hoe games de komende jaren oplossingen kunnen gaan bieden voor problemen waar mensen en organisaties in deze snel veranderende wereld mee kampen. De impact die gametechnologie daarmee in de komende decennia zal hebben op bedrijven en organisaties is enorm.
Spreker Jeroen van Mastrigt, Hogeschool van de Kunsten Utrecht
16.15 - 16:45 Concrete voorbeelden van toepassing van game technologie in zorg, onderwijs en veiligheid
In deze presentatie zal aan de hand van concerte voorbeelden verder ingegaan worden op de maatschappelijke positie van gaming aan de hand van concrete toepassingen die gaming technologie momenteel heeft in de zorg, het onderwijs en veiligheid.
Spreker: Jurriaan van Rijswijk (Nederland Breedbandland)
16:45 - 17:15 Pauze en informatiemarkt
17:15 - 17:45 Design in gaming
Wat software developers kunnen leren van het design en de gebruiksvriendelijkheid van games
Parallelsessies, focus op technologie in de praktijk
17:30 - 18:30 4 concrete cases
In deze praktijkcases kunt u in totaal 2 cases van 30 minuten per stuk bijwonen over de toepassing van gaming technologie in niet entertainment settings.
Cases:
- Eccky, beyond the game (Media Republic)
- Uitdagingen bij Virtual Reality Exposure therapy (TU Delft)
- Serious gaming in de praktijk: imago verbeteren en educatie (ra.n.j)
Verberg topic start
Featured Replies
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Chi
Wie zijn oor in de media te luisteren legt, merkt al gauw dat de opmars van multimedia niet meer te stuiten is. Op tal van gebieden, zowel in de maatschappij als in de industrie, worden nu al op onverwachte en creatieve manieren van multimedia gebruik gemaakt. Die ontwikkeling is begonnen met de doorbraak van de cd-rom in de jaren negentig. De opkomst van het Internet heeft als een katalysator voor deze ontwikkelingen gewerkt en gezorgd voor standaardisatie.
Eén van de grootste toepassingsgebieden van multimedia in dit domein is de computergame. De technische ontwikkelingen en de innovatiedrang binnen deze industrie zijn fenomenaal. In een periode van twintig jaar hebben de wezens in computergames een bliksemsnelle evolutie doorgemaakt: van eenvoudige ASCII tekentjes in begin jaren tachtig, via de PAC-man happertjes en de prehistorische rambo-achtige vechtmachines uit begin jaren negentig naar de bevallige Lara Croft uit Tomb Raider van vandaag. De kennis en kunde die noodzakelijk is om dergelijke producties te realiseren kan moeilijk overschat worden maar hoe kunt u met uw eigen onderneming gebruiken van de kennis uit deze sector?
Vragen die tijdens het seminar aan de orde zullen komen zijn o.a.:
- Wat is het belang van gaming voor software ontwikkelaars?
- Hoe halen bedrijven nieuwe business uit serious gaming?
- Is serious gaming iets voor mij als softwareontwikkelaar?
- Wat is er te leren van gaming op het gebied van design en interfaces?
- Wat is er te leren van game developers op het gebied van development technieken?
- Hoe kunnen games worden ingezet voor kennismanagement, kennisoverdracht en educatie?
Voor wie is dit seminar bedoeld?
Software ontwikkelaars
(Educatieve) uitgevers
E-Learning organisaties
Bedrijfsopleiding en -training
Ontwikkelaars van spellen en speelgoed
Reclamebureaus
Design en creatieve industrie
Product managers
Vertegenwoordigers van Universiteiten en Hogescholen
15:00 - 15:15 Opening
Dagvoorzitter: Edgar Neo (Rotterdam Game Capital)
15:15 - 15:45 Visie op de invloed van de Gameindustrie in onderwijs, cultuur en andere maatschappelijke sectoren
15:45 - 16:15 Playtime: hoe game technologie een rol gaat spelen in werken, leren en communiceren
Steeds meer worden game technologie en game design gebruikt buiten de traditionele entertainment context. In zijn lezing geeft Jeroen van Mastrigt concrete voorbeelden van games die op dit moment ingezet worden voor werken, leren en communiceren. Om te begrijpen wat de mogelijkheden zijn van gametechnologie voor mensen en organisaties is het belangrijk te doorgronden wat de aard van het medium games is. Jeroen beschrijft deze aard en schetst hoe games de komende jaren oplossingen kunnen gaan bieden voor problemen waar mensen en organisaties in deze snel veranderende wereld mee kampen. De impact die gametechnologie daarmee in de komende decennia zal hebben op bedrijven en organisaties is enorm.
Spreker Jeroen van Mastrigt, Hogeschool van de Kunsten Utrecht
16.15 - 16:45 Concrete voorbeelden van toepassing van game technologie in zorg, onderwijs en veiligheid
In deze presentatie zal aan de hand van concerte voorbeelden verder ingegaan worden op de maatschappelijke positie van gaming aan de hand van concrete toepassingen die gaming technologie momenteel heeft in de zorg, het onderwijs en veiligheid.
Spreker: Jurriaan van Rijswijk (Nederland Breedbandland)
16:45 - 17:15 Pauze en informatiemarkt
17:15 - 17:45 Design in gaming
Wat software developers kunnen leren van het design en de gebruiksvriendelijkheid van games
Parallelsessies, focus op technologie in de praktijk
17:30 - 18:30 4 concrete cases
In deze praktijkcases kunt u in totaal 2 cases van 30 minuten per stuk bijwonen over de toepassing van gaming technologie in niet entertainment settings.
Cases:
- Eccky, beyond the game (Media Republic)
- Uitdagingen bij Virtual Reality Exposure therapy (TU Delft)
- Serious gaming in de praktijk: imago verbeteren en educatie (ra.n.j)