Aanbevolen berichten

Leeftijd is m.i. compleet onbelangrijk. Wat wel bij ondernemerschap hoort is een bepaald pad wat iedere ondernemer heeft afgelegd. De bewustwording van de rol die je wilt vervullen (in de maatschappij) en de bijdrage die je wilt leveren. Wanneer je helderheid over dit onderwerp bereikt is voor iedereen verschillend...

Link naar reactie

Leeftijd, wat een dankbaar voer voor filosofen, dichters marketeers van nanosoom-cosmetica, midlifecrises, begravenisondernemers en plastisch chirurgen.

 

Mijn jongste zoon wordt 2, ik ben 30, mijn vader gaat op zijn 62e met pensioen, mijn moeder van 65 begint haar eigen onderneming en mijn grootvader van 96 nadert zijn einde.

 

Wie ben ik om wat te zeggen over tijd, leeftijd en wat dit alles betekent.

 

En ik filosofeer een beetje mee.

 

Mijn zoon is 22 en zit in de collegebanken van hetzelfde gebouw waaraan ik ooit psychologie studeerde. Pas op mijn 44e werd ik advocaat. Mijn vader ging na zijn pensionering als ZZP-er (avant la lettre) aan de slag en begon de bergen van de Tour de France te beklimmen, op zijn 84e fietste hij met mij de Donau-route (pas na zijn 80e reed ik hem eruit), mijn opa nam op zijn 70e nog praktijkexamens machinebanker af omdat hij een van de weinigen was die dit nog op het oog kon beoordelen (of zoiets).

 

Nee, leeftijd is inderdaad meestal irrelevant, maar streven naar eeuwige jeugd maakt leeftijd juist belangrijker dan het is en het effect is meestal tamelijk hilarisch.

 

Mieke

Link naar reactie

couleurentrepreneur.jpg

 

Ja, nou, maar dat heb ik nou net niet nodig. Dat gaat bij mij al een tijdje vanzelf. Had ik 20 jaar geleden moeten hebben, toen ik wegens mijn jonge looks soms niet serieus werd genomen als "senior consultant".

 

Dank voor het vriendelijke aanbod, maar ik denk dat jongere entrepreneurs dit middel maar moeten inzetten. Voor de korte tijd dat hun haar niet wegens entrepreneurship vanzelf grijs wordt.

 

dagdag

X10

Link naar reactie

op zijn 84e fietste hij met mij de Donau-route (pas na zijn 80e reed ik hem eruit),

..........

Nee, leeftijd is inderdaad meestal irrelevant, maar streven naar eeuwige jeugd maakt leeftijd juist belangrijker dan het is en het effect is meestal tamelijk hilarisch.

 

Als je het zoekt in de uiterlijkheden wel. Niet als je het zoekt in het fietsen op je 84e. Voltaire heeft alle grote dingen die hij heeft gedaan, gedaan in slechts 23 jaar, las ik in de NRC. Van zijn 60e tot zijn 83e.

 

Deze thread dwaalt wel wat af, trouwens.

 

Als entrepreneur moet je wel jong van geest zijn, dus wat dat betreft hebben we hier een bepaalde jeugdigheid wel gemeen, denk ik.

 

Wel flauw trouwens, dat "super senior" onder mijn naam.

 

dagdag

X10

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 122 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.