Ga naar inhoud

Kantoorpand [verdeling verrekening servicekosten g/l/w, internet e.d.]

Geplaatst:

Thomas168

Hallo allen,

Onlangs heb ik met mijn Holding BV een kantoorpand (appartementsrecht) gekocht van circa 150m2. 

De pand bestaat uit 3 ruimtes: Werkkamer 1 (60m2), Werkkamer 2 (60m2) en een gemeenschappelijke ruimte (30m2) waar een wachtruimte, pantry en toilet is.

Het idee is om Werkkamer 1 te verhuren aan mijn werk-bv (IT-bedrijf) en Werkkamer 2 aan de eenmanszaak (vertaalbureau) van mijn tante.

 

Is het verstandig om de maandelijkse gas-, water-, elektra-, internet- en VvE-kosten op de Holding BV naam te zetten en door de Holding BV te laten betalen?
Om vervolgens maandelijks mijn werk-bv en mijn tante één vaste bedrag te factureren voor de huur inclusief VvE, internet en GWL?
Dus bijvoorbeeld €1000,- all-in prijs, uiteraard komt er alleen nog de 21% btw er bovenop.

Het is administratief gezien voor elk partij het eenvoudigst...
Maar mag dat juridisch of technisch wel? Want Holding BV is weliswaar de pandeigenaar, maar niet de eindgebruiker van GWL, internet, etc..

 

Alvast bedankt voor uw antwoord op mijn vraag :slightly-smiling-face:

 

Featured Replies

Er zijn geen berichten om weer te geven
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.