• 0

Vraagje mbt de UBO registratie

Ik heb een 2 tal bv's en daarvoor heb ik mijn ubo registratie gedaan (dankzij dit forum, want anders had ik er nooit wat over gehoord)

Nu is de inschrijving 3 x afgewezen omdat mijn bankrekening niet zou kloppen, na de eerste afwijzing heb ik gebeld met de kvk en kreeg daar een uiterst onvriendelijk dame aan de lijn die mij niet kon vertellen wat er mis is gegaan en dat ik het maar opnieuw moet proberen. Maar helaas ook de tweede keer afgewezen. Het betreft een zakelijke rekening, maar wel op mijn naam, volgens de bankgegevens.
Nu woon ik niet meer in Nederland, wel in Spanje en heb al jaren geen prive rekening, eigenlijk omdat ik hem nergens voor nodig had. Ik heb met mijn vrouw wel een gezamenlijke rekening, maar omdat zij als eerste op de inschrijving staat, werd ook deze betaling afgewezen.


In Nederland kan ik geen bankrekening openen omdat ik geen woonadres in NL heb. (Ik heb nog niet van alle banken een reactie gekregen, alleen ING en KNAB)
In Spanje kan ik ook geen rekening openen omdat ik de laatste 2 jaar geen inkomsten heb (iets met Corona enzo) en nog niet lang genoeg Spanje woon.
Het huis waar ik nu woon is geen postadres, dus wij hebben een postbus adres, dit is in Spanje voor de banken geen probleem, ze worden beheerd door semi overheid, maar voor een buitenlandse bank wel.

Ik heb nog steeds een Nederlandse nationaliteit en een net nieuwe ID kaart, maar moet mijn belastingen betalen in Spanje.


Nu ben ik mijn hoofd aan het breken over een oplossing. De KVK had geen oplossing ter handen en gaat uitzoeken of ik mijn accountant kan machtigen, maar de dame had het vermoeden dat dit niet zou kunnen.
Omdat dit een Europese regel is, zullen er vast wel meer mensen met dit probleem zitten. Weet iemand hier hoe ik dit netjes kan oplossen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.