• 0

Invoerrechten en BTW Leverancier China, klanten in Europa

Beste HigherLevel Experts,

 

Ik wil jullie bedanken voor alle informatie op dit forum, ik heb al vele topics doorgespit en er wordt zeer veel bruikbare informatie gedeeld.

Op dit moment zit ik met een vraagstuk, het is me nog niet gelukt om de oplossing te vinden. Vandaar dat ik jullie expertise nodig heb.

 

Ik verkoop sinds 2 weken op maat gemaakt producten aan klanten in Europa. De klant besteld bij mij een op maat gemaakt product en ik laat dit vervolgens in China maken en vanuit daar met FedEx versturen naar Nederland, Duitsland of Frankrijk.

- De waarde van zo'n product ligt tussen de €100-€300 inkoop en €300-€900 verkoop.
- Mijn leverancier schrijft op dit moment een waarde van €15 op het pakket.

- Ik maak momenteel gebruik van de IOSS regeling (kan enkel tot een waarde van €150)

- Pakketten worden soms tegen gehouden bij de douane in verband met de controle of het pakket daadwerkelijk €15 is.

 

Mijn vragen zijn alsvolgt;

 

- Ik kan eigenlijk geen gebruik maken van de IOSS regeling en moet de klant laten invoeren. Als ik de klant laat invoeren, moet ik dan nog ergens een BTW aangifte doen in het land van levering?

 

- Wat is de beste manier van importeren waarbij de producten snel door de douane controle heen komen en ik dit ergens makkelijk in een aangifte kan invullen? Ik begreep dat ik wellicht mezelf moet aanmelden en een BTW nummer moet regelen in ieder land waarin ik verkoop.

 

Alvast bedankt.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 1

IOSS is alleen voor B2C, dus niet te gebruiken als jouw klanten zakelijke afnemers zijn. 

 

Een waarde vermelden van 15 Euro voor een pakket met een verkoopwaarde van 300-900 Euro is fraude.

 

Als de klant invoert is de leveringsconditie DAP, jij hebt dan niets te maken met de invoeraangifte en ook niet met de BTW  in het land van bestemming. Wel even een aandachtspuntje met welke factuur de aangifte dan gedaan wordt, jouw aankoop of jouw verkoopfactuur. Bij de verkoopfactuur is de klant duurder uit, bij de aankoopfactuur liggen jouw marges op straat.

 

Als jij de invoeraangifte regelt (DDP) dien je je inderdaad in het land van bestemming te registeren voor de BTW, of een fiscaal vertegenwoordiger aanstellen. 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bert,

 

Bedankt voor je reactie.

 

Ik verkoop nu enkel aan consumenten maar wil in de toekomst ook aan B2B leveren. Dus als ik het goed begrijp moet de leverancier de prijs op het pakket zetten die mijn klant aan mij betaald? De leverancier heeft op zijn initiatief €15 genoteerd, ben ik dan zelf nog schuldig? 

 

Ik denk dat dan DAP voor mij nu het meest voordelig is, maar dan moet ik alle prijzen communiceren exc. BTW op mijn website. 

 

Vanaf welke omzet is een fiscaal vertegenwoordiger aantrekkelijk?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 155 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.