• 0

procedure aanvraag toevoeging voor rechtsbijstand

Ik had een vraag over de procedure voor het aanvragen voor een toevoeging voor rechtsbijstand. Nu heb ik al kunnen vinden wat je er voor nodig hebt en wie er allemaal bij betrokken zijn maar ik wil graag weten hoelang zo een procedure duurt, dus zeg maar wat er eerst gebeurt en hoelang de tijden daartussen zijn, en wat de mogelijke kosten kunnen zijn. Want over de kosten ben ik ook nog niet helemaal uit vanwege de eigen bijdrage.

 

Alvast heel erg bedankt. gr. mano

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat is mijn vak, dus dat zou ik moeten weten. Maar het probleem is dat er in de verste verte geen antwoord op te geven is. Een zaak kan variëren van het schrijven van een enkel briefje (waarna de wederpartij betaalt) tot een procedure van enkele jaren waarin getuigen worden gehoord en deskundigenonderzoek plaatsvindt.

 

Maar de oplossing is eenvoudig. Een toevoeging kun je zelf niet aanvragen, dat kan alleen een advocaat (wel kun je zelf een Verklaring omtrent Inkomen en Vermogen bij de gemeente halen, invullen en laten afstempelen). Dus daar ga je naar toe (naar die advocaat dus), je legt je probleem voor, en stelt de vragen die je hier noemt. Ook dan zal het antwoord overigens zijn, dat hangt ervan af. Maar je laat je gewoon leiden door je advocaat, hoe kansrijk hij/zij het acht en of je er een zaak van moet maken. Overigens kun je ook naar een Bureau voor Rechtshulp gaan voor een kort (voorafgaand) advies of daar je zaak laten behandelen. In sommige plaatsen heet een Bureau voor Rechtshulp tegenwoordig anders. Info vind je op www.rvr.org

 

Overigens, ik denk dat deze vraag niet gaat over ondernemersschap, want daar krijg je vrijwel nooit een toevoeging voor. Dus je zit op de verkeerde site.

 

Mieke

Link naar reactie
  • 0

Beste Mano,

 

Voor alle vragen over toevoegingen verwijs ik je naar deze site: Raad voor rechtsbijstand

 

Je kunt ook contact opnemen met het Juridisch Loket. Telefoonnummers kun je vinden op de site voornoemd.

 

Aangezien een toevoeging in rechtsbijstand niet mogelijk is voor ondernemersaangelegenheden en derhalve buiten het kader van Higherlevel valt, kunnen wij niet anders dan dit onderwerp sluiten. Veel succes

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.