• 0

Ondernemingsplan altijd nodig?

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kamer van Koophandel zal het een zorg zijn wat je inschrijft, zolang zij jaarlijks hun contributie ontvangen.

Belastingdienst meld zich vanzelf als je je ingeschreven hebt bij de Kamer van Koophandel. Netter is om even te melden dat je een bedrijf gestart bent en dat je een BTW nummer en misschien andere belastingnummers wilt ontvangen.

 

Je ondernemingsplan is hoofdzaak VOOR je je onderneming start. Hierdoor krijg je inzicht op wat er op je afkomt, hoe te financieren, je markt te verkennen, je concurrenten in kaart te brengen en al dit soort gein meer.

 

Dus ondernemingsplan is niet nodig voor KvK en belastingdienst, maar eerder voor jezelf of je een levensvatbaar plan/bedrijf hebt.

 

Succes

 

Rick

Link naar reactie
  • 0

Voorwaarden??? wat bedoel je hiermee?

 

Ook voor KvK zal het worst wezen wat je voor rechtsvorm kiest. Als je aan de voorwaarden van de in te schrijven rechtsvorm voldoet, en netjes elk jaar je contibutie betaald is er geen enkel probleem.

 

In Nederland zijn verschillende rechtsvormen mogelijk. Die kun je op verschillende sites zoals onder andere die van ons en van de KvK vinden.

 

Succes

 

Rick

Link naar reactie
  • 0

Dat klopt inderdaad ik ben pas begonnen met het onderzoeken en er zijn vele zaken die mij nog niet duidelijk zijn dus ik kan soms vreemd overkomen aangezien ik er zelf nog geen kaas van heb gegeten.

 

Ik dacht dat een ondernemingsplan verbonden was met een rechtsvorm, ik had wel begrepen dat er in bepaalde situaties de Kvk en Belastingsdienst een ondernemingsplan kunnen eisen, maar dat heb ik ook alleen maar gehoord.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn idee van volgorde:

 

Wat wil je gaan doen?

Plaats bepalen

Kan ik uberhaupt aan geld komen?

Ondernemings/financieringsplan

langzaam alles in een vat gieten

Rechtsvorm bepalen

Accountant/boekhouder

Kamer van Koophandel

Belastingdienst

 

START

en dan zal ik best wat kleine dingen vergeten zoals verzekeringen etc.. die ook belangrijk zijn, maar dit zijn de hoofdlijnen.

 

 

Succes

 

Rick

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste VoorraadBeheer,

 

Ik raad je aan goed na te denken over wat je precies wilt opzetten en in een overzicht alles opschrijft over je op te zetten onderneming, en dan met name dingen als:

 

product

plaats

prijs

promotie

doelgroep

financiering

 

Als je dit hebt gedaan, dan heb je eigenlijk al voor jezelf een deel van een ondernemingsplan. Nu is de volgende stap om te kijken welke (fiscaal)juridische stappen je moet ondernemen. Zo te zien weet je er nog niet heel veel van, en dat is ook niet erg. Je kunt heel veel informatie vinden op dit forum. Maar wellicht is het beter eerst eens een afspraak te maken met een medewerker van de Kamer van Koophandel. Die kan je heel veel dingen uitleggen (converseren is makkelijker dan literatuur).

 

Je moet het begrip ondernemingsplan niet als iets verplichts zien. Het is iets voor jezelf, maar je zult het nodig hebben als je financiering van derden nodig hebt. Maar in eerste instantie is het dus een eigen uitwerking van je plan.

 

Succes.

 

Technisch innovator.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 103 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.