• 0

Hoe winst uit opdracht over twee werkzame jaren verdelen.

Met mijn onderneming heb ik via de crowdfund website kickstarter digitale producten op de markt gebracht. Dit bestaat uit een basis product wat de mensen direct krijgen bij afronding van het project en extra producten die worden toegezegd bij het ophalen van een X-bedrag. De werkzaamheden vallen hierdoor over 2022 en 2023, weet iemand hoe dit belastingtechnisch zit en verwerkt moet worden in de inkomstenbelasting. Wanneer het volledige bedrag bijvoorbeeld over 2022 gerekend wordt moet ik hierover ontzettend veel belasting betalen, terwijl meer dan 60% van de werkzaamheden in 2023 vallen en waarschijnlijk tot augustus zal duren voor afronding.

Alvast bedankt!
 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik vind je verhaal niet heel duidelijk moet ik zeggen, maar zit het misschien zo(?):

 

Je hebt geld opgehaald (crowdfunding) in 2022 en nu moet je allerlei dingen gaan uitvoeren (diensten verrichten of goederen leveren) in 2023?

 

Als dat het geval is, dan is het 'opgehaalde geld' natuurlijk niet winst in 2022 want je hebt allerlei verplichtingen gekregen (samen met het geld).

 

Hoe je precies jouw verplichtingen op 31-12-2022 tot uitdrukking moet laten komen in cijfers (een bedrag bepalen dus) is niet zo 1-2-3 te zeggen. Dan moet gekeken worden naar de echte situatie.

 

En of je in 2022 ook iets 'verdiend' hebt (dus een gedeelte van het opgehaalde geld tot je omzet moet tellen) valt ook niet zo te zeggen.

 

Je zou kunnen proberen om wat meer info te geven, dan krijg je misschien wel nuttige antwoorden hoe je dit zou kunnen benaderen...

 

"What, me worry?"

Link naar reactie
  • 0

Beste Designerb,

 

Dit lijkt mij eerder een vraag naar toerekening van kosten. Met de ontvangen financiering heb je ook verplichtingen welke worden afgewikkeld over twee jaren. Dus of er winst wordt behaald hoeveel en in welk jaar zal mijns inziens afhankelijk zijn van de mutatie onderhanden werk en vooruitontvangen bedragen zijn.

 

Groet,

Wilber

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 98 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.