• 0

Ervaringen met N26 en overboekingen vanuit non-EU landen

Ik heb met de start van mijn "bedrijfje" een N26 rekening geopend. Op zich werkt dat prima voor Europese klanten, maar ik heb ook klanten in Azië en Amerika

(ik doe voornamelijk data-analyse voor life-science bedrijven en instituten, 5-10 opdrachten per jaar maar).

 

Ik heb nu al enkele malen meegemaakt dat men geen geld kan storten op de N26 rekening of dat het weken (3 of meer) duurt. Met name vanuit de US lijkt me dollars nog per postkoets en stoomschip te willen vervoeren. Uiteindelijk opgegeven en de US opdrachtgever het maar op mijn privé ING rekening laten storten en zelf doorgestort. Paypal vraag exorbitante kosten en sommige klanten willen daar niet mee werken, met name bij universiteiten is dat een probleem.

 

Wat zijn jullie ervaringen bij andere online banken zoals Revolut of OpenBank?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Fennie,

 

Ik heb goede ervaringen met Wise. Daar werkt bijvoorbeeld Bunq ook mee samen, maar je kan ook direct met ze zaken doen.

 

Je kan daar o.a. gratis een USD-account en van verschillende andere valuta een lokale bankrekening aanhouden.

Met vriendelijke groet,

 

Jeroen Kisters RPLU ARe

Adviseur juridisch risicomanagement, Risicodeskundige aansprakelijkheid & Getuige-deskundige Beroepsaansprakelijkheid

Link naar reactie
  • 0
1 minuut geleden, Derek-Jan zei:

Waarom niet met een betaalprovider werken zoals Stripe of Mollie ?

 

Daarmee kan je gewoon een betaallink sturen met het bedrag en de klant kan betalen met wat hij prefereert. De betaalprovider betaald jou vervolgens gewoon uit op je N26 account.

 

Daar zitten kosten aan verbonden. Bij bijvoorbeeld Wise betaal je alleen omwisselkosten én je krijgt over je saldo iedere maand rente. Daar kan een betaalprovider niet tegenop.

Met vriendelijke groet,

 

Jeroen Kisters RPLU ARe

Adviseur juridisch risicomanagement, Risicodeskundige aansprakelijkheid & Getuige-deskundige Beroepsaansprakelijkheid

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 119 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.