• 0

BTW omzet/aangifte i.c.m. marktplaats aankopen van particulier voor het bedrijf

(aangepast)

Ik ben nieuw hier, even korte introductie. Na een lange moeilijke periode met stress en last van de gezondheid etc. via de gemeente (partime ondernemen in de participatie wet) begonnen met een bedrijf(je) dat zowaar en wonderlijk genoeg begint te lopen. Ze zijn bij de gemeente heel behulpzaam, dat had ik niet verwacht. Ik kan nog steeds heel erg slecht tegen tijdsdruk en druk in het algemeen, maar ik heb sterk het gevoel dat ik zo wel uit de bijstand kan komen, al heeft dat wel veel tijd nodig. Ik maak muziekinstrumenten, zogenaamde tongdrummen gemaakt van oude gasflessen, die verkoop ik. Hiervoor was ik engineer besturingstechniek (PLC programmeur) voordat ik uit het werk raakte.

 

Nu heb ik even een vraag wat betreft de BTW aangfite (ik krijg hier nog hulp van de gemeente, maar dat moet nog allemaal op gang komen).

In mijn eerste maand juni als ondernemer had ik een omzet van ongeveer €1000 gemaakt inclusief BTW, de BTW hierover is dus 1000/121*0.21=173,55

 

Maar ik heb meer uitgeven dan ik verdient heb. En het punt is: Hier zitten veel kosten bij zonder BTW zoals de huur van een ruimte en marktplaats inkopen, de totale vooruit betaalde BTW is €47,02

 

Dus in principe zou ik dus 173,55-47,02=€126,53 moeten betalen aan de belastingdienst ondanks dat ik een negatieve omzet heb ?

 

Ik heb veel zitten te zoeken, maar kom er niet echt uit.

aangepast door Gatze84
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur
8 minuten geleden, Gatze84 zei:

 

In mijn eerste maand juni als ondernemer had ik een omzet van ongeveer €1000 gemaakt inclusief BTW, de BTW hierover is dus 1000/121*0.21=173,55

 

Maar ik heb meer uitgeven dan ik verdient heb. En het punt is: Hier zitten veel kosten bij zonder BTW zoals de huur van een ruimte en marktplaats inkopen, de totale vooruit betaalde BTW is €47,02

 

Dus in principe zou ik dus 173,55-47,02=€126,53 moeten betalen aan de belastingdienst ondanks dat ik een negatieve omzet heb ?

 

Correct. Je hebt overigens geen negatieve omzet, je hebt een negatieve cashflow. Maar cashflow is fiscaal niet van belang.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 158 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.