• 0

printplaten - wie besteedt productie uit?

Hallo forumers,

 

Ik heb al een jaar een productiebedrijf in Duitsland, dit bedrijf heeft een samenwerkingscontract met een zusterbedrijf, dit zusterbedrijf zorgt voor orders en material en ik moet het in principe alleen maar te produceren.

 

Productieprocess bestaat uit het assembleren van printplaten op basis van SMD (surface mounted devices).

 

Nu is mijn idee om met een oud-collega ook een zusterbedrijf in Nederland te starten en een full-service bedrijf te beginnen, omdat bij produktie van printplaten niet alleen uit SMD bestaat maar ook b.v montage en THT (through hole techn.)

 

Nu wil ik graag van jullie ervaring gebruik maken:

1. Hoe vind ik hoofdzakelijk bedrijven die hun productie/montage uit handen wil geven.

 

[titel toegespitst - moderator]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Ik zit niet in deze materie, maar welke bedrijven vermoed je nu al die het doen?

 

Wie zou je vrij snel als klant aan kunnen trekken?

Wat voor soort bedrijf is dat dan?

Wat zijn de kenmerken?

 

Met welke kenmerken zou je andere klanten kunnen identificeren?

 

Perry

 

 

Link naar reactie
  • 0

L.S.,

 

Ik zou het soort bedrijven als het zusterbedrijf zoeken die voor de orders zorgen. Dan hoef je niet op klantenjacht als dat je vak niet is.

Even kijken bij het instrument op de site of in de nog naar inkt ruikende jaargids engineering (nieuwe naam, zelfde club) neuzen.

Je zult moeten concurreren tegen de in het verre-oosten en oost-europa gevestigde bedrijven.

Prijs is in deze markt heel belangrijk en de prijzen ook conjunctuur-gevoelig; leverbaarheid van sommige specials soms een crime als er voor de consumentenmarkt weer een nieuwe hype met batterijen een hit wordt.

 

Je kunt ook web-gebaseerd ontwerpen laten aanleveren, maar moet je wel een zware site bouwen en zul je toch de onderdelen moeten blijven bestellen. Certificering is een optie (ISO, medisch bijv.) want dan kun je meer vragen maar vergt een investering in o.a. mensen en rompslomp (procedures).

 

Zoals destijds bij het zwaard van Damocles genaamd CE heb je nu de loodvrij-eis, wat veel omzet opgeleverd heeft voor de productiebedrijven omdat de drempel om zelf te fabriceren weer hoger gelegd wordt (met dank aan de juridisering van de maatschappij).

Wellicht kun je dat als argument bij je reclame-campagne gebruiken.

 

Meer weet ik effe niet, het is ook niet echt m'n vak.

 

Patrick

Serenity systems design

www.serenity.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoofdzakelijk gaan wij niet produceren voor de consumentenmarkt want die markt wordt voornamelijk bediend door lagelonenlanden zoals verre-oosten en oost-europa.

 

Onze doel is om de zakelijke markt en de markt voor ontwikkeling te bedienen, dit omdat hier wel brood in te verdienen valt omdat we op de punten: levertijden, kwaliteit, (prijs) kunnen concureren met die landen.

 

Betreft de loodvrij-eis dat is wettelijk verplicht op 1 juni 2006 maar daar is de SMD-lijn al voor uitgerust.

 

Mijn bedrijf in Duitsland produceert al voor klanten in de sector:

Audio, Vision, en aansturingen.

 

Dus nu is het de kunst om potentionele klanten in Nederland te vinden, omdat het zusterbedrijf in Duitsland geen betrekkingen en potentie heeft om ook deze markt te verkennen.

 

Waar vind ik de jaargids engineering

Link naar reactie
  • 0

Je reactie maakt het plaatje completer.

 

Jaargids engineering is een uitgave van uitgeverij nassau BV;

de site is www.engineersonline.nl.

Ik vond hem gisterenmorgen in m'n bus.

Vroeger heette dit de jaargids elektronica en electro.

Het mooie voor de kleine bedrijven is dat je er ook een gratis vermelding in kunt krijgen, dus veel bedrijven die niet de centen hebben om op een grote vakbeurs te staan (afwisselend in Utrecht of Amsterdam) of geen lid van de FHI zijn, staan hier ook in. Bijv. de eenpitter PCB-ontwerpers.

 

Patrick

 

Serenity systems design

www.serenity.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 202 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.