• 0

Vennootschapsbelasting en loonbelasting?

Hoi even een korte vraag,

 

ik ben van plan een onderneming over te nemen wat op franchise basis gebeurt maar dat terzijde.

 

Je betaald altijd 35% vennootschapsbelasting over de bruto winst toch?

En hoe zit het met de loonbelasting...........want als ik mezelf salaris geef d.m.v. prive opname of dat ik de netto winst opneem op me rekening bijv aan t eind van het jaar betaal ik hier dan in een van de gevallen ook gewoon nog loonbelasting over?

 

alvast bedankt voor de antwoorden.

 

IK HEB HET HIEROVER EEN EENMANSZAAK was ik vergeten te vermelden en is heel belangrijk

 

[titel toegespitst - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je betaald altijd 35% vennootschapsbelasting over de bruto winst toch?

 

Bij een eenmanszaak betaal je geen vennootschapsbelasting.

 

en als je je volledige winst uit bijv. een jaar wil opnemen betaal je dan daarover gewoon de ib van het maximale tarief van 54% bij bijv. een winst van 55000,- voor belastingen?

 

Je betaalt inkomstenbelasting volgens de normale staffel van de inkomstenbelasting, na aftrek van de fiscale ondernemersfaciliteiten. Bij een belastbaar inkomen t/m 51762,- dus zo'n 42%, Daarboven 52%.

www.accuratio.nl | Administratiekantoor voor Midden- en Kleinbedrijf.

Link naar reactie
  • 0

t maakt niet uit of je je winst opneemt of niet

de winst wordt elk jaar opnieuw berekend, onafhankelijk wat je het vorige jaar hebt opgenomen of hebt laten staan.

je betaald inkomstenbelasting dus gewoon over de totale winst, ongeacht wel deel je ervan opneemt!

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij zijn de eenmanszaak en de persoon zelf voor de fiscus dezelfde rechtspersoon. Je krijgt geld binnen ( waar je uiteraard facturen voor moet hebben ), haalt daar de bedrijfskosten vanaf en wat overblijft daar betaal je je belasting over, of je dat nou op je rekening hebt staan of al hebt opgenomen. Het slimste is eigenlijk om altijd al een groot gedeelte van je inkomsten apart te zetten voor de fiscus... dan neem je nooit meer op dan je op zou moeten nemen.

 

Greetz Seth

http://websitejudge.com/nl/home

Meld nu gratis uw website aan in onze index en laat uw site beoordelen door websitebezoekers!

 

www.optimised.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 75 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.