Jump to content

MacSeth

Senior
  • Content Count

    75
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • Gender
    Male
  • Address
    Wickenburgstraat 31, Rotterdam, 3077TJ, Netherlands
  • Company or organization name
    Optimised
  • Website address
  • How did you find us:
    anders

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen

Company info

  1. Volgens mij is dat toegestaan. Sterker nog... wij hebben zelf een beoordelingssite (voor het beoordelen van websites) en krijgen deze vraag ook wel eens en dan met name over de kleine hoeveelheid info die we van een site hebben opgeslagen. Zoover voorziet waarschijnlijk in een platform en is in deze situatie neutraal (als het goed is). Beoordelingssites maken gebruik van het zogenoemde citaatrecht (in Amerika heb je te maken met de fair use policy die net iets minder strikt is). Met dat citaatrecht heeft iemand het recht om een klein citaat te gebruiken om uitleg te kunnen geven over bijvoorbeeld een review of een oordeel. Voorwaarde is wel dat de bron vermeld wordt van het citaat. Mocht Zoover informatie van uw site hebben geplukt dan doen ze in ieder geval er verstandig aan om hiernaar te refereren via bijvoorbeeld een link.
  2. @ Brixter... Ik zie net dat je gelijk hebt en dat ik iets belangrijks heb "omgewisseld" Google straft sites af die NAAR bad neighbourhoods linken... sites die vanaf hun site een link naar jou plaatsen hebben geen negatieve invloed op de PR van jouw site. Sorrryyyyy :) Vergat een van de vele links die dit uitlegt ( nou hopen dat het geen bad neighbourhood is ;) http://pr.efactory.de/e-pr0.shtml
  3. Met een nette bronvermelding en eventuele verwijzing naar de website waar het vandaan komt zou je het denk ik wel kunnen proberen. Ik zie alleen niet echt de toegevoegde waarde van het opnemen van reacties van gebruikers zonder de context van een website aan te houden ( en met een kopie DAARVAN is niet iedereen altijd even blij! ). Grote jongen zoals google halen zelf echter ook "ongestraft" allerlei informatie van het net en indexeerd deze met als policy dat als je site-eigenaar niet gevonden wilt worden je dit maar moet melden ( waar ze zich vervolgens niet altijd houden ondanks een keurig opgestelde robot.txt :S ).
  4. Even door de bril van een koper bekijkend: ik zou zelf geen systeem bij je kopen ( niet te persoonlijk opvatten). Als ik op internet hardware koop dan wil ik dat een site er professioneel uitziet en me meer dan 2 producten laat zien. Ook kwaliteit van plaatjes en dergelijke laat te wensen over. Wat me ook opvalt is dat je eerst op een knop "webshop" moet klikken om op een (iets betere) webpagina te komen. Waarom niet al gelijk je producten laten zien? Ik zou JUIST heel goed kijken naar hoe de grote jongens het doen en wat jij zelf kan doen om het in ieder geval iets representatiever te laten zijn. Dat je een kleine onderneming bent is in principe geen probleem... dan kunnen mensen juist sneller met hun problemen bij je terecht! Wat me ook opviel is de beoordeling: "Kost wat, maar dan heb je ook wat! Zeker doen dit! Waardering: 4 van 5 sterren! [4 van 5 sterren!]" Met alle respect maar: wie heeft het gekocht? Is het een test van jezelf? Ik krijg als "potentieel koper" het idee dat de aanbieder op de site zelf heeft geschreven.
  5. Toch wordt dit door heel veel bedrijven, instellingen en personen onderschreven. Als een link op bijvoorbeeld bad-neighbourhoods geplaatst worden dan heeft dit absoluut een negatief effect op je site(s). Er zijn uiteraard veel meer zaken waar je mee te maken hebt als je je PR wilt opkrikken. Als je het algoritme van Googles PR een beetje bestudeerd zul je al merken dat een link op een portal ( met bv PR van 6 ) met 200/300 links minder resultaat geeft dan een link vanaf een PR 5 website met slechts 5 links. Het is misschien dus zelfs nog verstandiger om personen met een site die raakvlakken hebben met jouw site te vragen om een link naar je site te plaatsen.
  6. Beste Josinakrol, Ik spreek mezelf absoluut niet tegen. DMOZ heeft talloze directories. Als ik zeg dat je je aan moet melden bij DMOZ dan bedoel ik natuurlijk niet bij elke directory maar alleen bij de passende directories. Bij DMOZ wordt je overigens zelden toegelaten tot een categorie als je site er weinig/ niks mee te maken heeft. Ik ging er gemakshalve van uit dat dat bij iedereen bekend was :)
  7. Als je nog niet bent aangemeld bij DMOZ dan is dit de eerste en meeste logische start (en de beste stap). Google en andere zoekmachines hebben namelijk de neiging om sites die vanaf een .org worden gelinkt (en vooral DMOZ) als zeer belangrijk te zien. Tevens hebben deze sites veel minder last van het sandbox-effect waar je misschien nu ook nog mee te maken hebt. Er is eerder ook gesuggereerd om je aan te melden bij niet-relevante startpaginas. Dit zou ik NIET doen. Dit kan eerder negatief worden gezien door een zoekmachine. Bovendien krijg je dan minder gerichte traffic en alhoewel traffic toch traffic is zit je niet te wachten. Wat ik je WEL adviseer is om, als je verschillende categorieeen boeken hebt, die raakvlakken hebben met startpaginas, deze specifieke urls aan te melden bij deze portals. Dit heeft weer WEL een gunstig effect.
  8. Het begin van zijn boek vind ik super. Die gaat over dat kennis potentiele macht is. Ik denk dat dat in een notendop veel verklaart over waar hem nou precies succes in zit. Als je over genoeg mensenkennis beschikt en je beschikt over een goed inlevingsvermogen en het vermogen om tussen de regels door te lezen denk ik dat je al redelijk succesvol kunt zijn... of je nu een verkoper bent of iemand die graag netwerkt (is dat wel juist nederlands? :P) Boeken waar ik zelf meer aan had was emotionele intelligentie en een ander boek liegen om te leven ( misleiden titel )... deze zijn allebei geschreven door Daniel Goleman. Geen NLP maar beslist goeie boeken waar je ook als ondernemer veel uit kunt halen.
  9. het is eigenlijk een manier van positief thinking ( op zich geen slecht idee :) ). Hoe gek het ook klinkt: Emile Ratelband's Tjakka is ook ontstaan uit NLP. Door het woord Tjakka te koppelen aan positieve gedachten kun je jezelf op een "positief" spoor zetten. Een auteur die er redelijk veel mee werkt is Anthony Robbins.
  10. Beste Nonex, Je hebt gelijk wat betreft de "concurrerende" ads :) De eerlijkheid gebiedt me ook om te zeggen dat ik op dit moment meer bezig ben met het bedenken en uitwerken van concepten/ projecten dan met het optimaliseren van websites voor derden. Thanks verder voor de positieve feedback :)
  11. Mijn conclusie is dat IEDERE website gebruiksvriendelijk moet zijn, of die nou voorzien is van veel grafisch geweld of niet. Een site die er extreem goed uitziet maar waar ik toch niet snel kan navigeren ( of waar ik snel de kluts kwijt raak ) verlaat ik zeer snel ( net als miljoenen andere internetgebruikers ). Gebruiksgemak is immers juist een van de grote redenen waarom internet zo populair is geworden. Als de site echter EN gebruiksvriendelijk EN grafisch er ook nog goed uitziet dan is dat natuurlijk helemaal super!
  12. Beste Renep, Als je met een ander bedrijf/ partner in zee gaat is het op papier zetten van je plannen natuurlijk altijd beter dan helemaal niks op papier te hebben staan. Ik denk dat je juridisch gezien toch redelijk wat ideeen vast kunt leggen op papier. Het ligt er aan wat en hoe je het op papier zet. Maar goed... wellicht is het beter om deze vraag eens te stellen op het juridische gedeelte van het forum?
  13. Ik wil niet te kritisch zijn maar eigenlijk zijn er al zulke sites ( tenminste... als ik het globaal bekijk ). Sites als vergelijk.nl en kieskeurig.nl bieden ook links naar producten aan waarbij je direct prijzen kunt verlijken. Google zelf heeft ook soort zoekmachine voor winkels: Froogle genaamd. Overigens heb ik wel met je te doen... het is aardig triest dat een bedrijf eigenlijk jouw idee "jat" en het een beetje wil verbeteren. Heb jij je concept niet op papier staan en laten ondertekenen als zijnde jouw idee? Als je een goed idee hebt denk ik dat het bij een ander bedrijf wel moet kunnen lukken om het onder te brengen... blijf er in ieder geval zelf in geloven!!! Want ook al ontnemen ze je een kans... dan nog zijn er kansen zat! Succes toegewenst met je idee, Kad!
  14. Tja... Die acties van de Gamma duren maar 2 weken ( tenminste... meestal )... standaard optimalisatie ( meestal een lange termijn project ) is dan nutteloos. Ze hadden google adwords of iets dergelijks in kunnen zetten maar ook dat zie ik niet zo snel. Aan een kant logisch want op de website van gamma kun je niks kopen. Als ik een bouwmarkt had had ik ook daarin geinvesteerd ... maar... wie ben ik :D
  15. Je moet niet vergeten dat Google en andere zoekmachines met meerdere servers werken. Soms verschilt de PR per server. optimised.nl heeft bijvoorbeeld bij sommige servers een PR van 3 en bij de meeste servers een 6. Het ligt dus meestal aan de server... en niet aan het tooltje ;)
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept