Ga naar inhoud
  • 0

Website klaar, adverteerder afgehaakt!

Hoi allemaal!

 

Mijn website is af.

Het is een zoekmachine. Alleen een lege. Vooraf met één groot bedrijf gesproken die aangaf wel te willen adverteren waardoor ik over de streep werd getrokken en dacht: Zie je wel, ik heb wel een goed idee! Nu haken zij af omdat zij zelf zo'n concept op gaan zetten. Dacht een grote naam binnen te hebben waardoor anderen sneller geneigd zouden zijn ook te adverteren, maar van dat idee is nu dus niets meer over. Maar hoe verkoop je zoiets? Eén bedrijf moet de eerste zijn en dan gaat het hoop ik lopen waardoor er meer mensen gaan adverteren. Moet ik de eerste tien gratis laten adverteren waardoor het aantrekkelijk wordt? Moet ik de eerste tien een gratis banner geven op de homepage? Ik ben in mijn eentje al redelijk ver gekomen met het bedenken en uitwerken van het idee, maar nu loop ik dus echt vast. Ik vind dit zo frustrerend. Zoveel tijd en geld hier in gestoken en nu is het eindelijk af en nu weet ik gewoon niet meer hoe ik verder moet.

 

Dank je voor het lezen! En voor de mogelijke tips!

Als je niet schiet, kun je ook niet scoren!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Mijn website is af. Het is een zoekmachine.

 

Bij het woord zoekmachine denk aan Google. Ga je daar mee concurreren? Of kies je een andere invalshoek?

 

Google heeft bij het begin van Adwords zgn cheques uitgedeeld. Geef je eerste 100 adverteerders een (digitale) tegoedbon.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Nee, ik ga niet concurreren met Google. Daar waag ik me maar niet aan ;-). Het gaat om een winkelzoekmachine met alleen maar bestaande winkels.

 

Ik weet niet of ik het goed heb, maar volgens mij had Google al een naam voordat zij begonnen met Adwords. Ik begin natuurlijk vanuit het niets! Ik vind het wel een goede tip want aan zoiets zat ik ook al te denken. Maand gratis adverteren, of twee maanden.

 

Ik ga trouwens niet verdienen op clicks o.i.d. Het wordt een vaste prijs per maand omdat ik iedere maand veel moet bijhouden.

 

Kadé

Als je niet schiet, kun je ook niet scoren!

Link naar reactie
  • 0

He Kadé

 

laat je niet teveel uit het veld slaan omdat ze het zelf willen gaan doen.

Je omschrijft het als een grote organisatie, en persoonlijk belang van medewerkers preveleert daar niet zelden boven bedrijfsbelang. En mensen willen nog wel eens weggepromoveerd worden en dan begint het spel opnieuw.

Verder hebben de grote organisaties de neiging erg lang te vergaderen over de details en komt het geheel niet snel op gang terwijl jij een compleet product alive and kicking hebt.

 

Wat ik bedoel te zeggen, hou je contacten bij deze grote club warm , en probeer uit te vinden of je misschien met de verkeerde persoon om tafel heb gezeten.

Bij kleine bedrijven gaat het om een goed verhaal, bij grote bedrijven gaat het om lobbyen, vriendjes maken jezelf naar binnen werekn.

Dat laatste moet je wel liggen trouwens, ondernemers houden meestal niet zo van die spelletjes. ;)

Link naar reactie
  • 0

Is het zoiets als Kelkoo?

 

zorg eerst dat de kleine middenstand gratis op de site komen en met meer traffic de ketens laten betalen.

 

Probeer te zorgen dat de eerste gratis leden ook promotie maken voor je zoekmachine.

 

 

 

 

verkoop - marketing - communicatie

 

Resultaatgericht en altijd helder.

 

www.helder-resultaat.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Als het niet mijn idee zou zijn geweest dan zou ik het wellicht ook grappig gevonden hebben. :-\ Maar nu even niet......ik weet gewoon echt niet waar ik moet beginnen.

 

Ik ga de contacten inderdaad warm houden. Ik probeer het ook niet al te zwaar in te zien, er zijn nog zoveel andere winkels die ik kan benaderen. Ik dacht alleen nu een grote binnen te hebben, zodat anderen wellicht wat makkelijker overstag zouden gaan en er vertrouwen in zouden hebben. Nu moet ik gaan bedenken hoe ik een lege zoekmachine moet verkopen....dat komt best grappig over maar ik wil niet grappig maar serieus over komen!

Als je niet schiet, kun je ook niet scoren!

Link naar reactie
  • 0

Zorg dat je content krijgt, dus door in het begin adverteerders gratis te laten adverteren.

 

Wat was het oorsponkelijke plan als deze afnemer wel meegegaan was? Is het niet mogelijk om dit plan gewoon door te zetten? Een plan of idee kan en mag toch niet afhankelijk zijn van één klant. Ik denk trouwens dat mensen meer geneigd zijn in te stappen, wanneer er meerdere adverteerders zijn.

 

Ik zou zeggen: strik een paar gratis klanten (mag geen probleem zijn) en voer je plan gewoon uit.

 

Een paar vraagjes nog:

Landelijk of regionaal?

Vaste kosten of variabale kosten?

 

Eigenlijk vind ik dit meer een kans, dan een bedreiging.

Link naar reactie
  • 0

Moet ik de eerste tien gratis laten adverteren waardoor het aantrekkelijk wordt? Moet ik de eerste tien een gratis banner geven op de homepage?

 

Een banner is zoooooo 1995 .... ;D

 

Ik vraag me af of het succes niet valt of staat met de betaalde vermeldingen: wil de consument niet liever 'onbetaalde, neutrale vermeldingen' (zodat eigenlijk alles in de database staat) en kun jij je geld verdienen met betere, mooiere en hoger geplaatste vermeldingen.

Vergelijk jezelf met I-local: gratis vermelding, wordt door de aanmelder ingevoerd en via een clickable e-mail bevestigd, maar wil je bovenaan staan of in meer regio's vermeld worden moet je betalen. Zo werkt de goudengids en de telefoongids ook.

 

Ik zou nog even doorwerken metprogrammeren totdat het door gebruikers zelf ingevoerd kan worden, en dan via een-emailingactie of een dm-actie naar detailhandel via adresbestanden van de kvk of ingekochte adresbestanden winkels benaderen of ze hun profiel willen invullen.

 

I-local vulde zijn database gewoon met kvk-bestanden,die je dan zelf kon aanpassen. Gevolg was wel dat ik er als ergonomie-specialist in stond (maar ik ben interieurarchitect....) foutje van de invoerder....

 

Stap twee is zorgen dat jij gevonden wordt door PR. Geen reclame, maar juist in de vakbladen voor detailhandel publicaties krijgen. Op retailnews.nl kun je je eigen 'nieuws' aanmelden, je kunt kijken of je in retailtrends kan komen, etc. De Zaak, Marketingfacts, Molblog, Zibb, Sprout, etc. Als je bekend wordt onder de ondernemers kom je een heel eind. Tegelijkertijd moet je werken aan de bekendheid onder de consument.

 

Hier moet je wel degelijk een flink bedrag aan marketingkosten voor reserveren. Gebruik hier je PR voor de lifestylemagazines diegraag over shoppen berichten. Zoek even op het forum naar informatie over PR en persberichten, daar staan al veel valkuilen in die je dan mooi kunt omzeilen.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Zorg dat je content krijgt, dus door in het begin adverteerders gratis te laten adverteren.

 

Wat was het oorsponkelijke plan als deze afnemer wel meegegaan was? Is het niet mogelijk om dit plan gewoon door te zetten? Een plan of idee kan en mag toch niet afhankelijk zijn van één klant. Ik denk trouwens dat mensen meer geneigd zijn in te stappen, wanneer er meerdere adverteerders zijn.

 

Ik zou zeggen: strik een paar gratis klanten (mag geen probleem zijn) en voer je plan gewoon uit.

 

Een paar vraagjes nog:

Landelijk of regionaal?

Vaste kosten of variabale kosten?

 

Eigenlijk vind ik dit meer een kans, dan een bedreiging.

 

Ik ben al twee jaar bezig met dit plan. Vorig jaar gesprek gehad met "klant" die nu is afgehaakt omdat ik zijn e-mailadres had bemachtigd en mijn idee had gemaild. Ik mocht langskomen. Hij had een aantal opmerkingen en verbeterpunten. Dat heb ik inmiddels verbetert en uitgebreid. Contactpersoon is mij zeer zeker erg van dienst geweest en gaf meerdere malen aan dat het een goed idee is. Nu ik klaar ben wilde ik dus als eerste vragen of ik het nog een keer mag komen presenteren, maar hij geeft nu aan dat ze zich zelf sterker gaan maken op internet. Vanzelfsprekend ben ik erg blij dat iemand met zo'n drukke en belangrijke functie binnen het bedrijf zich heeft beziggehouden met iemand die net kwam kijken en dat hij de moeite heeft genomen zich in mijn idee te verdiepen.

 

Landelijk en alle winkels mogen natuurlijk deelnemen.

Vaste kosten. Ik werk met pakketten waar de deelnemer uit kan kiezen.

 

Als je niet schiet, kun je ook niet scoren!

Link naar reactie
  • 0

 

Ik vraag me af of het succes niet valt of staat met de betaalde vermeldingen: wil de consument niet liever 'onbetaalde, neutrale vermeldingen' (zodat eigenlijk alles in de database staat) en kun jij je geld verdienen met betere, mooiere en hoger geplaatste vermeldingen.

Vergelijk jezelf met I-local: gratis vermelding, wordt door de aanmelder ingevoerd en via een clickable e-mail bevestigd, maar wil je bovenaan staan of in meer regio's vermeld worden moet je betalen. Zo werkt de goudengids en de telefoongids ook.

 

 

Maar zo werkt de website niet. Ik zit te bedenken hoe ik het nu het beste kan beschrijven, zonder al te veel te vertellen aan de concurrenten die er al zijn. Neem als voorbeeld een kijkje op winkelabc.nl. Dit is makkelijk geld verdienen. Het enige wat zij erop hebben staan is een presentatiepagina. Ik bied veel meer, maar zal hierdoor wel veel tijd er in moeten steken. Dus weet niet of dat wat zij doen toch slimmer is dan ik het doe. Ik wil namelijk ook acties en aanbiedingen in de zoekmachine op nemen. Daar zit natuurlijk ook veel werk in en moet actueel blijven.

Als je niet schiet, kun je ook niet scoren!

Link naar reactie
  • 0

Winkelabc heeft een probleem. In mijn woonplaats, waar meer dan 80 winkels zitten, staan er 4. Voor de consument heeft zo'n portal weinig waarde als je er niet alles kan vinden. Waarom zou ik bij winkelabc terugkomen als er maar vier winkels voor mijn woonplaats op staan?

Misschien verdien je wel geld met die vier vermeldingen, maar als je meer geld kan verdienen door veel bezoekers te trekken, zou ik die kans niet laten liggen.... vervult jouw concept die lacune bij winkelabc, of is het eigenlijk hetzelfde?

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Met mijn concept wil ik de bezoeker meer bieden dan alleen een presentatiepagina van een winkel. En daardoor hoop ik de bezoekersaantallen dus op te krikken. Een soort dinnersite maar dan voor winkels. En dan maar hopen dat ie net zo goed gaat lopen! ;D

 

 

Als je niet schiet, kun je ook niet scoren!

Link naar reactie
  • 0

 

Een zoekmachine werkt doorgaans met algoritmes. Een soort van regels waarmee bepaald wordt of een bepaalde link relevant is gezien de zoekopdracht. Wil je nu winkelassortiment zoekbaar maken, dan kun je je zoekmachine zo instellen dat-ie het internet afschuimt op categorieverwante woorden bij lokatieverwante winkels: handschoenen in Amsterdam. Waarschijnlijk gekoppeld aan verkoop online (en ofline?) Dat laatste maakt het complex. Er zitten waarschijnlijk in Amsterdam tientallen winkels die handschoenen verkopen maar helemaal niet op internet te vinden zijn, of beperkt. Dan zou je mensen moeten inhuren die dat allemaal nagaan. Een enorme klus. Maar als je dat niet doet, dan ben je voor zoekers (naar handschoenen in Amsterdam) al minder relevant. Bovendien zoekt zo'n zoeker niet zomaar naar handschoenen, maar naar wintersporthandschoenen of groene handschoenen of handschoenen voor twee linkerhanden. Er is dus meer te doen dan alleen op prijs vergelijken.

 

Kortom: het is nogal een opgave.

 

Misschien dat je daar een prachtige oplossing voor gevonden hebt. Dan zou je een demo kunnen maken voor één lokatie en één categorie. Daarvoor moet wel belangstelling op te wekken zijn.

 

Maar de zoveelste ABC bedrijvengids oftewel startpagina, daar zie ik niet zoveel ruimte voor.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik wil niet te kritisch zijn maar eigenlijk zijn er al zulke sites ( tenminste... als ik het globaal bekijk ). Sites als vergelijk.nl en kieskeurig.nl bieden ook links naar producten aan waarbij je direct prijzen kunt verlijken.

 

Google zelf heeft ook soort zoekmachine voor winkels: Froogle genaamd.

 

Overigens heb ik wel met je te doen... het is aardig triest dat een bedrijf eigenlijk jouw idee "jat" en het een beetje wil verbeteren. Heb jij je concept niet op papier staan en laten ondertekenen als zijnde jouw idee?

 

Als je een goed idee hebt denk ik dat het bij een ander bedrijf wel moet kunnen lukken om het onder te brengen... blijf er in ieder geval zelf in geloven!!! Want ook al ontnemen ze je een kans... dan nog zijn er kansen zat! Succes toegewenst met je idee, Kad!

http://websitejudge.com/nl/home

Meld nu gratis uw website aan in onze index en laat uw site beoordelen door websitebezoekers!

 

www.optimised.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste Renep,

 

Als je met een ander bedrijf/ partner in zee gaat is het op papier zetten van je plannen natuurlijk altijd beter dan helemaal niks op papier te hebben staan.

 

Ik denk dat je juridisch gezien toch redelijk wat ideeen vast kunt leggen op papier. Het ligt er aan wat en hoe je het op papier zet.

 

Maar goed... wellicht is het beter om deze vraag eens te stellen op het juridische gedeelte van het forum?

http://websitejudge.com/nl/home

Meld nu gratis uw website aan in onze index en laat uw site beoordelen door websitebezoekers!

 

www.optimised.nl

Link naar reactie
  • 0
Ik denk dat je juridisch gezien toch redelijk wat ideeen vast kunt leggen op papier. Het ligt er aan wat en hoe je het op papier zet.

 

Je kunt wel het eigendom van een concept op papier zetten, maar daar kun je vervolgens geen enkele rechtsbescherming aan ontlenen. Dat zou kadé in deze situatie dus niet geholpen hebben.

Link naar reactie
  • 0

Als ik kadé was zou ik eerst de website laten draaien zonder advertenties. Wanneer jij het voor elkaar krijgt veel bezoekers te trekken, wordt het vanzelf aantrekkelijk.

 

Ik snap dat je een bepaald inkomen wil hebben, maar je moet de adverteerders ook iets te bieden hebben.

 

Succes ermee

Link naar reactie
  • 0

hoi Kade,

 

Je idee is goed, maar de uitvoering en uitwerking kan het maken of breken, naar mijn mening. Ik heb ook een concept bedacht wat er heel dichtbij staat, ik voer het echter niet uit... Mijn advies is, onderscheidt je en plaats geen advertentie op je site. De winkels adverteren zichzelf juist door in de zoekmachine geplaatst te worden.

 

Be BOLD(brutaal, eigenlijk). Ga actief naar je klanten op zoek. Zoveel mogelijk, op basis van inderdad digitale cheques of andere launching customer benefits.

 

Maak een mooie lanceer actie, eerste aantal xxx winkels gratis voor xx periode.

 

Een vriend en investerdeer van mij raadde partners telkens af en ook grotere bedrijven. Inmiddels begin ik te snappen waarom, je hebt veel te veel kans om ge***** te worden. Wil je het goed doen en op je eigen manier, doe het dan zelf. Vul de hiaten in je competenties en kennis op door externe hulp. Denk ook groot. Dat ben je interessanter voor grotere partners.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Verberg sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

    Button 1
  • Wie is er online?
    0 leden, 70 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.