jappe

Senior
  • Aantal berichten

    42
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    student
  • Geslacht
    Male

jappe's trofeeën

  1. Ik zou ook eens gaan kijken naar een commanditaire venootschap, maak anders eens een afspraak bij de KVK daar helpen ze je verder, en die hebben verstand van zaken.
  2. offtopic: Vind je het gek als Het hele management team om de 4 jaar verandert, met een hele andere insteek en hele andere doelen... Eerst puinrapen van voorgaande jaren en dan nog zoveel mogelijk dingen doen om een beetje invloed te hebben op de aankomende verkiezingen, een vicieuze cirkel. En altijd die drang om hun eigen stempel erop te drukken... ontopic: kan je niet eens wat meer informatie geven over het type product, en welke behoefte het vervult? Zodat we meer snappen wat nu de bedoeling is, en dat we kunnen meedenken over de beste aanpak? succes, Jappe
  3. Als je dit logo naast de uitleg van urban op http://nl.wikipedia.org/wiki/Urbanwikipedia. Lijkt me een logo in graffiti-style of bling bling (wat een vreselijk woord) veel meer bij passen. In ieder geval iets wat aansluit bij de belevingswereld en levensstijl van Urban. Bij een bedrijf gespecialiseerd in klassieke auto's correspondeert een strak, modern logo ook niet. Veel succes!
  4. Dit lijkt me juist niet, als je je als outlet neerzet moet je je juist ook goedkoop profileren omdat dit je concurrentie voordeel is, (topmerken voor een lage prijzen). als je juist exclusief gaat uitstralen met goedkope prijzen komt het niet geloofwaardig over en is de propositie onduidelijk
  5. Bel eens een aantal bedrijven op waarvan jij denkt dat jou produkt interessant is voor hen, of ga langs één van hen en vraag naar degene die verantwoordelijk is voor de inkoop, en leg de situatie uit. En vraag waar zij inkopen doen. Anderzijds zal je bij een beurs voor die branche zeker wijzer worden over de tussenhandel. Succes ermee!
  6. Via TNS Nipo is de volgende publicatie beschikbaar http://www.tns-nipo.nl/onderzoek/gratis/persvannipo/pdf/rapport_ger2002.pdf Dit is een publiek onderzoek over het gebruik van internet, helaas is deze al een beetje gadateerd (2002, 5 jaar is lan bij ontwikkelingen op internet) maar desalnietemin geeft dit een goed beeld. Daarnaast is op http://www.iab.nl/ waarschijnlijk ook wel meer te vinden, Dat is de brancheorganisatie van online mediabureau's, die ook gezamenlijk wel eens wat onderzoekjes met cijfers publiceren over mediagedrag. En als laatste www.ebase.nl, een site dat zich ook bezighoudt met alle ontwikkelingen op het gebied van internet.
  7. Off topic "ik hoop dat je webwinkel niet www.shopjerot.nl is, die is nog niet echt af(engels en nederlands text door elkaar heen, duidelijke template, Verkoopslogan nog niet ingevuld, staat nog gewoon vul hier verkoopslogan in.)" welk advies en welke service bieden jullie, die deze specialisten niet bieden. Ik neem aan dat in jullie webshop je toch alleen producten in je winkelwagen stopt, betaald en opgestuurd krijgt? Bij die specialisten is het mogelijk om advies te krijgen, en wanneer er problemen zijn loop je veel makkelijker de winkel in dan de procedure bij een webshop. Het komt ook veel voor dat producten bij de "dure" specialist in de stad goedkoper zijn dan de "goedkope" Mediamarkt (zie Kassa van ca. een maand terug) On topic: Dit is een hele goede tip van Vormgever. Ik zou daar wat mee doen, en kost zeker niet veel tijd en geld. De "incentive" geeft de klant net dat steuntje in de rug om de moeite te nemen een vragenlijst in te vullen. Daarnaast geef je ze een goede reden om een herhalingsaankoop te doen. Je kan beter de vragenlijst in de mail zelf zetten, wanneer je doorlinkt naar "een vragenlijst verwachten ze een hele lange lijst. Juist alleen ontevreden klanten zullen dan de moeite nemen voor het invullen van de vragen. Ik zou de vragenlijst in de mail zelf zetten. Laat ze de kwaliteit van service en van de producten invullen op schaal 1 van 10, maar leg ze wel uit wat bedoelt wordt met bijvoorbeeld service, wat valt daaronder, in de plaats van opmerkingen kun je ook vragen: Hoe zouden we u nog beter van dienst kunnen zijn?
  8. Ik denk dat je als ondernemer in de meeste gevallen zelf het best het ondernemingsplan kan schrijven. De maatregelen vanuit het ondernemingsplan zoals de invulling van het marketingplan kun je dan uitbesteden, maar op die manier hebben zij al een kader om vanuit te werken. Uiteindelijk wordt jij ook afgerekend (vooral financieel) op de beslissingen gemaakt in het ondernemingsplan.
  9. Het is natuurlijk wel de vraag om ech exclusief met goedkoop in één winkel te kopen.Je kan denk ik toch beter een eenduidige strategie volgen en uitstralen. Waarom juist niet het probleem ervoor aanpakken. Distributie via internet alleen voor goedkope vloeren en de fysieke winkel juist gebruiken voor de exclusieve vloeren. Voor exclusieve vloeren is men meer bereid te doen. Vind iemand de exlusieve lijn te duur verwijs je hem door naar de vloerenverkoper.nl Voor de naam voor de exclusieve lijn is het eerst goed te bedenken, wat die vloeren exclusief maakt. Is het het design, zou er wellicht over een italiaanse naam gedacht moeten worden, dat straalt design uit. Is het sterk dan meer een naam die dat aangeeft. Ik hoop dat dit je iets verder helpt, ik zou voor de ogen van de buitenwereld toch 2 verschillende ondernemingen op touw zetten. (zoals bijvoorbeeld bij KPN (Simyo, Telfort, Hi en KPN). Die elk een andere uitstraling hebben.
  10. Voor niets gaat de zon op. Er bestaan geen methodes om nieuwe klanten te krijgen voor een budget van € 0. Elke output heeft een bepaaldse input nodig. Als jij de wereld iets te vertellen hebt, en die wereld wil het ook horen. Oftewel een produkt waar een bepaalde doelgroep op zit te wachten, kun je een persbericht sturen naar bladen, kranten en andere media. Hierbij is het wel belangrijk dat je weet in te schatten via welke mediakanalen je jouw doelgroep kan bereiken. Bellen naar potentiële afnemers wil ook vaak werken en is ook niet een hele dure onderneming. Hiervoor kan je zelf het best even nagaan wie er op je produkt of dienst zit te wachten. Verder kun je bijvoorbeeld vakgerichte beurzen bezoeken en daar contacten opdoen. Het werkt vaak goed om je netwerk eens goed te bekijken en te achterhalen of iemand uit je netwerk hier niets in kan beteken. Maar bedenk vooral dat het niet verkeerd is om te investeren in het trekken van nieuwe klanten.
  11. Als ik kadé was zou ik eerst de website laten draaien zonder advertenties. Wanneer jij het voor elkaar krijgt veel bezoekers te trekken, wordt het vanzelf aantrekkelijk. Ik snap dat je een bepaald inkomen wil hebben, maar je moet de adverteerders ook iets te bieden hebben. Succes ermee
  12. Ik denk ook dat het niet vaak werkt, maar toch even een uitzondering. Ik weet niet of iemand weleens gehoord heeft van www.thesecret.tv deze campagne heeft mij van begin tot eind weten te boeien. En is ook wereldwijd verspreid volgers gevonden. Iedereen was in afwachting wat het geheim was.
  13. Het is nu weer rond kersttijd en veel bedrijven sturen geschenken met kerst. Het probleem met geschenken tegenwoordig is dat bedrijven steeds vaker eeen beleid opstelt zodat objectiviteit bij inkoop zo dicht mogelijk benaderd worden. (het gaat hier wel om b2b) Als je leuke voorbeelden van "Account management" wil zien, moet je eens kijken naar het programma "Casino". Casino's in Las Vegas doen veel om de echt grote klanten tevreden te houden, terwijl ze er wel geld aan willen verdienen. En omdat de concurrentie daar moordend is zijn ze heel creatief.Dat is ook in dat progamma te zien. Veel succes.
  14. Precies, beter geen website, dan een slechte website.
  15. Bij Google adwords kan je geen BTW terugvorderen. Nieuwe klanten bij google moeten nu ook hun BTW nummer opgeven bij aanmelden. Bedrijfeconomisch betekent dit dus dat je wel advertentiekosten maakt, die dus op de winst en verliesrekening verschijnt, maar dat het bedrag terug te vorderen BTW niet verhoogt wordt. Je betaalt geen BTW, dus kun je het ook niet terugvorderen. Veel succes ermee!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.