Verwijdert lid Geplaatst: 19 september 2006 Verwijdert lid 40 0 Geplaatst: 19 september 2006 Hallo mensen, Waar moet je opletten als het aankomt op presentatie van je bedrijf? In mijn geval een geluidsopnamestudio. Ik denk dan aan je bedrijfsnaam als buitenreclame (gehecht aan je pand), visitekaartjes. Nog meer ideeen, suggesties? [titel aangepast - mod] Link naar reactie
0 R.J. Sloep Geplaatst: 19 september 2006 R.J. Sloep 316 0 Geplaatst: 19 september 2006 In ieder geval een professioneel ogende website. Flyers. Powerpoint presentatie. Mogelijkheden te over. www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing Link naar reactie
0 Verwijdert lid Geplaatst: 19 september 2006 Auteur Verwijdert lid 40 0 Geplaatst: 19 september 2006 Powerpoint presenatie? Waar is dit voor nodig, als ik mag vragen? Link naar reactie
0 R.J. Sloep Geplaatst: 19 september 2006 R.J. Sloep 316 0 Geplaatst: 19 september 2006 Kan je eventueel ook op je website zetten. Kan je op een memorystick zetten en bij je hebben, als je ergens bent kan je dat zo laten zien, ook als er geen internet is. Kan je mogelijk ook als presentje op een memorystick uitdelen. www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing Link naar reactie
0 Verwijdert lid Geplaatst: 19 september 2006 Auteur Verwijdert lid 40 0 Geplaatst: 19 september 2006 Ik beschik nog wel over een presenatie, wat nog niet zolang geleden heb uitgevoerd bij KvK. Ik zal m dan ook bewaren:) Link naar reactie
0 G.Bos Geplaatst: 19 september 2006 G.Bos 361 8 Geplaatst: 19 september 2006 als het een presentatie is die je vaker gaat gebruiken, is het mischien wel verstandig om dit proffesioneel aan te pakken. Flash enz.. Link naar reactie
0 Verwijdert lid Geplaatst: 19 september 2006 Auteur Verwijdert lid 40 0 Geplaatst: 19 september 2006 Flash is wel leuk, speels, maar is dat professioneler dan b.v. html? Naar mijn mening gaat het er niet om wat je gebruikt, maar HOE je het gebruikt. Link naar reactie
0 TwaBla Geplaatst: 19 september 2006 TwaBla 22,7k 6 1426 Geplaatst: 19 september 2006 Wat belangrijk is, is subjectief. Voor een groenteboer gelden andere regels dan voor een geluidsstudio. Je moet dus kijken naar de subjecten, naar de mensen met wie je te maken hebt: - klanten - gebruikers - leveranciers - buren - medewerkers - etc Je totale presentatie moet balans zien te vinden tussen de verschillende belangen. Dat noemen we wel 'positioneren'. Bij je positionering hou je rekening met wat je wil zijn. Ik noem een voorbeeld: als specialist in klassieke muziek zal je een andere uitstraling kiezen dan als studio voor rappers. Een powerpoint-presentatie lijkt me voor een geluidsopnamestudio nou niet het belangrijkste. Heb je al een naam? En een specialisatie? Hiep hiep hoera: honderd jaar A4 (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie) Link naar reactie
0 Verwijdert lid Geplaatst: 19 september 2006 Auteur Verwijdert lid 40 0 Geplaatst: 19 september 2006 Hoi TwaLevel, Een specialisatie heb ik wel. Alleen het bedenken van een compact naam en logo waarin mensen herkennen dat het om een opnamestudio gaat, is nog niet gelukt. Valt best tegen. Link naar reactie
0 TwaBla Geplaatst: 19 september 2006 TwaBla 22,7k 6 1426 Geplaatst: 19 september 2006 In je naam en je logo hoeft helemaal niet tot uitdrukking te komen dat het om een geluidsstudio gaat. Dat kan je later wel uitleggen, in een naschrift of een bijschrift. Je beeldmerk moet een zekere mentaliteit uitstralen. Street, maar niet te geforceerd. Noem het bv Steeg-nogwat, met een verwijzing naar Stage. Backsteeg? Wallsteeg? Hiep hiep hoera: honderd jaar A4 (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie) Link naar reactie
0 Verwijdert lid Geplaatst: 19 september 2006 Auteur Verwijdert lid 40 0 Geplaatst: 19 september 2006 Hmm, wat versta je onder mentaliteit bij het logo? Stoere logo? "Backsteeg" klinkt wel beter dan "Wallsteeg". Maar toch niet helemaal DE naam:) Link naar reactie
0 G.Bos Geplaatst: 20 september 2006 G.Bos 361 8 Geplaatst: 20 september 2006 Flash is wel leuk, speels, maar is dat professioneler dan b.v. html? Naar mijn mening gaat het er niet om wat je gebruikt, maar HOE je het gebruikt. nog beter.. combinatie html en flash Link naar reactie
0 djluc Geplaatst: 20 september 2006 djluc 4,6k 118 Geplaatst: 20 september 2006 Je moet uitstralen wat je bent. Dat is dus niet altijd professioneel! Ben je bijvoorbeeld een muziekstudio gericht op kleine beginnende zangertjes dan kan een super-professionele uitstraling juist tegen je werken omdat men denkt dat je erg professioneel, en dus duur, bent. Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen. Link naar reactie
0 TwaBla Geplaatst: 20 september 2006 TwaBla 22,7k 6 1426 Geplaatst: 20 september 2006 Hmm, wat versta je onder mentaliteit bij het logo? Stoere logo? Tja, je zal toch echt zelf ook wat moeten bedenken. Naam en beeldmerk moeten iets uitstralen. Jij bepaalt in eerste instantie wat. Doe eens een poging om de mentaliteit van Street te omschrijven, of wat voor emotie je met je logo ook wil oproepen. Hiep hiep hoera: honderd jaar A4 (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie) Link naar reactie
0 Linda Maas Geplaatst: 20 september 2006 Linda Maas 715 57 Geplaatst: 20 september 2006 Ik ben nu aan het studeren en kwam het volgende tegen, misschien wel handig voor jou (dingen waar je rekening mee kunt houden bij het ontwerpen). Mijn boek; Public Relations De communicatie van organisaties (mastenbroek, persie, rijnja, de vries) zeg dat grote ontwerpbureau''s het volgende doen bij het ontwerpen van een logo. Ter aanvulling op TwaLevel. - het onderzoeken van de historie van een organisatie (in jou geval nog niet), het leren begrijpen waar de organisatie vandaan komt, waarmee ze zich in het verleden heeft gemanifestreerd en welke kernactiviteiten door de jaren heen bepalend zijn geweest voor het succes - het beschrijven van de huidige organisatie op basis van geobjectiveerde bronnen als het jaarverslaqg en de corporate website. Het in kaart brengen van de specifieke organisatiekenmerken en zo mogelijk culturen. - Het duiden van de organisatie door per definitie subjectieve bronnen (medewerkers, klanten) de organisatie te laten assorcieren met dieren, gebouwen en kleuren. Is dor organisatie vooral een schildpad of toch meer een tijger? - Het analyseren van de concurrentie, het onderscheidend vermogen van branchegenoten en hun wijze van presenteren. - Het ervaren van de klantbelevering door vermomd als klant / gebruiker 'op bezoek' te gaan bij de organisatie - Het opstellen van een integraal programma van eisen, waarin alle aspecten van de opdracht worden beschreven en de vereisten en verwachtingen tot uitdrukking komen - het gebruikvan 'mood boards'als het tasten en zoeken naar de uiteindelijke grafische representatie van het verhaal van de organisatie - het begrijpen van de bestaande situatie helpt om de toekomstige situatie te kunnen begrijpen. Daarvoor zijn toekomstvisies van belang. Moet de organisatie inde toekomst lijken op een tijger of toch liever op een schildpad? Nouja dit was het (Toch iets meer als dat ik dacht), Succes ermee in ieder geval! Marketing & Communicatie Link naar reactie
0 Verwijdert lid Geplaatst: 20 september 2006 Auteur Verwijdert lid 40 0 Geplaatst: 20 september 2006 Djluc, Eh tja, ik wil natuurlijk ook niet overdrijven qua uitstraling. Wat je zegt, het moet precies passen. TwaLevel, Ik zat te denken om eentje zelf te maken in Photoshop. Ik kijk wel ff hoe en wat. L-MO, Ik snap maar de helft van wat je zegt. Link naar reactie
0 Linda Maas Geplaatst: 20 september 2006 Linda Maas 715 57 Geplaatst: 20 september 2006 Sorry, ik had zojuist even haast. Het voorgaande bericht heb ik gequot uit een boek. Maar kort samengevat: Je moet op zoek gaan naar de ziel van je organisatie, en die proberen te beschrijven. Daarbij moet je rekening houden dat je je genoeg onderscheid van je concurrenten. Die opsommingen zouden je daarbij moeten helpen. Hopelijk is het nu iets duidelijker!! Ja photoshop is erg handig, misschien dat je nog iemand kent die zelf ook handig is met photoshop. Diegene die dit als hobby uitoefenen zijn vaak bereidt mee te denken over het logo en het zelfs vorm te geven!! Succes ermee!! Marketing & Communicatie Link naar reactie
0 Verwijdert lid Geplaatst: 20 september 2006 Auteur Verwijdert lid 40 0 Geplaatst: 20 september 2006 L-MO, Ziel van het bedrijf is opnemen en afmixen. Dit zijn de hoofdzakelijke diensten, naast de overige diensten. En qua onderscheiding; m'n bedrijf focust zich in de eerste jaren alleen op "Urban" muziekartiesten. Veel studio’s richten zich op verschillende genre’s, waardoor expertise in een genre ontbreekt. Een geluidstechnicus met expertise in rockmuziek zou moeite hebben met het produceren (tevens afmixen) van hiphopmuziek, laat staan het componeren ervan. Hiervoor zouden ze een producer buiten hun organisatie moeten huren, wat weer financieel verhaalt kan worden op de klant. (dit ben ik via offertes aanvraag te weten gekomen) Link naar reactie
0 Linda Maas Geplaatst: 20 september 2006 Linda Maas 715 57 Geplaatst: 20 september 2006 Je geeft aan dat je alleen in de eerste jaren op Urban gaat richten, dit kan je dan beter niet in het logo verwerken (als dat al mogelijk was) maar wellicht in een slogan. Mocht dit over een paar jaar namelijk veranderen moet je nl je logo weer aanpassen terwijl je tegen die tijd al bekendheid hebt gekregen met je logo. Daarom stond bij die tips ook dat je naar de toekomst moet kijken. Helaas heb ik op dit moment geen inspiratie om je verder te helpen met het logo, maar ik ben ervan overtuigd dat je vast iets passends kan vinden voor je bedrijf! Marketing & Communicatie Link naar reactie
0 Verwijdert lid Geplaatst: 20 september 2006 Auteur Verwijdert lid 40 0 Geplaatst: 20 september 2006 Wat ik bedoel is dat ik in de toekomst ook open sta voor het opnemen en afmixen van "live" muziek (drumstel, gitaren etc), maar Urban blijft wel DE hoofddoelgroep. Momenteel is dit 1 van de snelst groeiende doelgroepen, en naar m'n toekomstvisie zal dit de komende jaren zo blijven. Je hebt wel gelijk, qua logo. Ik zal hier dan ook heel goed over nadenken. Want de eerste indruk van je bedrijf op je klanten, kun je nooit opnieuw herhalen... Link naar reactie
0 Ewout Wolff Geplaatst: 21 september 2006 Ewout Wolff 3,2k 157 Geplaatst: 21 september 2006 :D Online marketing manager Onedaycompany http://twitter.com/ewoutwolff Link naar reactie
0 TwaBla Geplaatst: 21 september 2006 TwaBla 22,7k 6 1426 Geplaatst: 21 september 2006 Canned Tunes ...en dan een mooi blikje als voorbeeld voor een beeldmerk! Sardineblikjes zijn overigens beter... Hiep hiep hoera: honderd jaar A4 (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie) Link naar reactie
0 Verwijdert lid Geplaatst: 23 september 2006 Auteur Verwijdert lid 40 0 Geplaatst: 23 september 2006 TwaLevel, Dat logo doet me denken aan iemand die vis verkoopt:) Link naar reactie
0 Verwijdert lid Geplaatst: 23 januari 2007 Auteur Verwijdert lid 40 0 Geplaatst: 23 januari 2007 Wat vinden jullie van deze logo? En als slogan: "You should feel it" Link naar reactie
0 Imola73 Geplaatst: 23 januari 2007 Imola73 270 7 Geplaatst: 23 januari 2007 Ik zou in een presentatie focusseren op wat jij met je recordingstdio voor je klant betekent! Vraag je dus af hoe "you should feel it" eruit ziet. Slogan OK maar ik zie geen connectie met deze slogan in logo en naam. Urbanized Vibes sluit veel beter op slogan aan.... Just my 2cts opinion. Groet, Ron Concepteule creatie van diensten, producten en belevenissen. Link naar reactie
0 Verwijdert lid Geplaatst: 23 januari 2007 Auteur Verwijdert lid 40 0 Geplaatst: 23 januari 2007 Ik zou in een presentatie focusseren op wat jij met je recordingstdio voor je klant betekent! Vraag je dus af hoe "you should feel it" eruit ziet. Slogan OK maar ik zie geen connectie met deze slogan in logo en naam. Urbanized Vibes sluit veel beter op slogan aan.... Just my 2cts opinion. Groet, Ron Urbanized betekent zoiets als "verstedelijkt". Vandaar logo met hoge flatgebouwen. En met "You should feel it" wijs op het gevoel (vibe) wat je zou moeten voelen van mijn muziek etc. Link naar reactie
Verwijdert lid
Verwijdert lid
Hallo mensen,
Waar moet je opletten als het aankomt op presentatie van je bedrijf? In mijn geval een geluidsopnamestudio.
Ik denk dan aan je bedrijfsnaam als buitenreclame (gehecht aan je pand), visitekaartjes.
Nog meer ideeen, suggesties?
[titel aangepast - mod]
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
36 antwoorden op deze vraag