Klökske

Super Senior
  • Aantal berichten

    151
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Male

Klökske's trofeeën

  1. Een klant heeft een opdracht gegeven voor het schrijven van de teksten voor zijn site. Briefing heeft plaatsgevonden en de teksten zijn geschreven. Na een lange periode eindelijk een reactie van deze inmiddels gefuseerde klant. Ze zijn niet tevreden over de geleverde teksten. Geen enkel probleem, 2 correctierondes zijn immers voorzien. Afspraak gemaakt voor een nieuwe briefing en hiervoor ook een bevestiging gekregen. Enkele uren daarna een mailtje van de klant: zij zien af van een verdere samenwerking. Mijn gevoel zegt dat zij door de fusie geen interesse meer hebben. Dat gevoel wordt bevestigd door de beschreven "fouten". Muggenzifterij in mijn ogen, daarnaast komt het overeen met de briefing. Mijn algemene voorwaarden reppen niet over een dergelijke situatie. Wat nu? Gewoon een gedeelte factureren of heb ik geen poot om op te staan? Dank jullie wel voor de reactie.
  2. Super mensen, bedankt voor jullie input! Ik ben weer wat wijzer. Allemaal een reus erbij.
  3. Geef het beestje maar een naampje. Ik ben bezig met het opzetten van een dergelijk evenement. De toeters en bellen er om heen zijn geen probleem. Mijn doelgroep weet ik te lokaliseren en te benaderen, partners zijn enthousiast, enz. Nu komt echter de hamvraag: hoe zet ik de workshop inhoudelijk op? Ik heb al gezocht op dit forum, maar verder dan dit kom ik eigenlijk niet. Zijn er "regels" voor het inrichten van een workshop? Welk boek zou ik moeten lezen? Kortom, met welke opbouwregels wordt mijn workshop een groot succes?
  4. Hij is alleen in jouw openingspost genoemd, dus het balletje ligt nu bij jou. Succes!
  5. Berekeningen moet je door een accountant laten doen. Dat is toch een vereiste van de bank. Ik heb toen een aantal accountants gebeld voor een prijzenindicatie, waarop een accountant het gratis voor mij berekende als service (mooie klantenbinder!). Hieronder volgt mijn opzet. Hiermee wil ik niet zeggen dat het perfect is, maar wellicht wel een goede leidraad. De banken en accountant vonden het zeer professioneel opgezet en ik heb dan ook mijn lening gekregen (€ 45.000). Inhoudsopgave Samenvatting 3 Persoonlijk 4 Personalia 4 Inkomenssituatie 4 Biografie 4 Ondernemerskwaliteiten 5 Beschrijving Bedrijf 6 Wat biedt Bedrijf? 6 Waar vindt men Bedrijf? 6 Welke prijzen en marges? 7 Wie zijn de leveranciers? 8 Personeel 8 Doelgroep 8 Omzet 8 Marktanalyse 10 Verkoopkanalen en hun cijfers 10 Concurrentie-analyse 11 Marketing 13 SWOT-analyse 14 Sterke punten 14 Minder sterke punten 14 Kansen 14 Bedreigingen 14 Marketinginstrumenten 14 Investeringsbegroting 17 Benodigde Financiering 18 Exploitatiebegroting 19 Bijlage I 21 Rabobank kijk- en vergelijkcijfers 21 Bijlage II 22 Publicatie Woonmonitor consumentenbestedingen per provincie 2005 22
  6. Heb je hulp nodig om een goede opzet te krijgen of is het iets anders? Waar ligt precies het knelpunt?
  7. Echt iets bijzonders moet je gewoon zelf schrijven. Jij hebt de passie, die een ander ontbeert. Succes ermee!
  8. Outsourcen lijkt mij ook geen optie. Heb je al eens aangeklopt bij de vertegenwoordigers van je leveranciers? Vaak hebben zij ook wel een paar ideeën om de markt te bewerken. Vaak ook een hoop oeverloos gezwam, maar daar moet je maar doorheen prikken. Heb je al eens contact gezocht met een collega uit een ander land, iemand dus die geen concurrent van je is? Ik weet niet welk verspreidingsgebied jij bediend, maar probeer anders eens contact op te nemen met een Belgische collega ivm de taalbarrière. Wellicht kunnen jullie elkaar helpen.
  9. Bedankt voor jullie reacties. Samenvattend: CiviCRM is te beperkt, Sugar e.d. zijn weer te complex. Is Salesforce nu benaderbaar vanaf het internet?
  10. Zoals de titel het al zegt, heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil contactgegevens kunnen invoeren en altijd (online) kunnen benaderen, samen met gespreksinformatie/bezoekverslagen zou dit compleet genoeg voor mij zijn. Zou ik hier wat mee kunnen?
  11. Ik zou contact opnemen met Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, dan de richting HEAO Commerciële Economie. De grootte van het bedrijf is niet echt van belang. Tenminste bij Fontys te Eindhoven. Daarnaast zitten zij vaak te springen om stageplaatsen. Ik denk als jij hier meldt, dan verbinden zij jou wel weer door naar de juiste persoon. HAN VoorlichtingsCentrum (HVC) Openingstijden: 9:00 - 17.00 uur T (024) 353 05 00 F (024) 344 97 94 E info@han.nl Probeer het gewoon eens. Een nee heb je, een ja kun je krijgen.
  12. Jij spreekt over het aannemen van een personeelslid. Heb je al eens gedacht aan het verlenen van een stageplaats. Vele malen goedkoper, maar nog belangrijker: verfrissende ideeën en voor jou wellicht ook leerzaam. Het geld wat je uitspaart, kan je weer besteden aan je marketingcampagne. Mocht dit jou interesseren, dan moet je eens contact opnemen met een locale HEAO. Succes!
  13. Het is eigenlijk ondoenlijk om vanaf de zijlijn te bepalen of het rendabel is. Welke kosten hebben jullie nog meer? Wat is de inkoop? etc........... Het enige wat ik kan zeggen is dat een gemiddelde omzet van € 700,- per dag met pannenkoeken, mij onrealistisch lijkt. Laat het inderdaad eens doorrekenen door een accountant!
  14. Mijn mening is dat je veel van je energie in zoekmachine-marketing moet steken. Omdat deze producten sporadisch ingekocht worden, zou het een aanzienlijk deel van je budget kosten om een top of mind positie te krijgen bij de inkoper. De inkoper zal eerst op Google gaan zoeken en de eerste resultaten aanklikken. Dan zullen ze een selectie maken op koopgemak. Is het misschien een optie om ook cadeaus op te nemen voor jubilarissen en jarige. Zo kom je vaker in beeld bij hetzelfde bedrijf.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.