• 0

Software ontwikkeld voor klant in buitenland // ICL ?

Hoi mede-ondernemers,

 

de situatie zit zo:

Ik heb eind november software gemaakt voor een klant (met ook de bedoeling om dit zelf meerdere malen te verkopen, aan anderen behalve de klant).

Deze klant bevond zich in de EU (in de UK), hij stond erop dat ik een ICL levering zou doen. Na wat twijfel heb ik hiermee ingestemd.

 

Nu, heb ik gisteren mijn omzetbelastingformulier ingevuld&verstuurd, maar toen ik het ICL formulier zag begon ik toch te twijfelen. Daar staat duidelijk dat ICL alleen is bedoeld voor "goederen" die daadwerkelijk zijn verzonden naar een ander EU land.

 

Kan ik deze software wel onder "goederen" zetten? Ook heb ik de software gemailed, maar dus niet per post.

 

Zou het nuttig zijn om de software alsnog als pakje te sturen naar deze persoon, zodat het toch als "goederen" gezien wordt (en dus ICL ok?)... Ik zou denken van wel.

Bij deze thread zag ik deze tip.

 

Of is dat nu gewoon te laat en vinden ze het dan meer een "truuk"? Klant heeft immers de software al per email gehad iets meer dan 1 maand terug.

 

En als dit niet kan, moet ik dan mijn aangifte omzetbelasting Q4-2005 corrigeren?

 

Je zou kunnen zeggen: bel de belastingtelefoon, maar na al die verhalen erover, heb ik niet echt vertrouwen in hun "adviezen".

 

Overigens maakt het voor mijn uiteindelijke som (BTW die ik moet betalen of terugkrijg) niets uit (0 eur), omdat ik gebruik maak van de kleine ondernemersregeling is "het getal onder de streep" telkens hetzelfde, bij welke post het ook staat (ICL, of 19% in NL belast).

Weet niet of het dan minder erg is...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt Jeroen, dat is fijn om te horen.

 

Misschien dat ik toch maar even een gesprek bij zo een "consulent internationale handel" ga aanvragen bij de KVK om te kijken hoe ik al die dingen nu in de toekomst moet regelen... Het is mij namenlijk nog niet echt duidelijk hoe het nou allemaal zit.

Neem aan dat die lui er wel verstand van hebben? (wel de moeite waard?) ;)

Of heb je nog andere tips?

Link naar reactie
  • 0

Als wij in Nederland een website bouwen voor een klant in het buitenland, dan leveren we dat ook als ICL. Dus je hebt het gewoon goed gedaan hoor, dit kun je wel degelijk als ICL opvoeren.

 

Bij mij hetzelfde verhaal. Let er wel op dat je een geldig BTW nummer van je buitenlandse klant hebt, dit heb je nodig bij de aangifte ICL.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.