• 0

Artikel: "Women Angels Fill Funding Gap"

Hoi mede-HLers,

 

Onderstaand een interessant artikel dat ik gemist had door vakantie.

 

Women Angels Fill Funding Gap

 

Women are banding together to form angel groups, providing entrepreneurs with crucial sources of funding.

December 26, 2005

 

One fine evening in the rolling hills of western Pennsylvania, Catherine Mott was nursing a Glenlivet at the Sharon Country Club with a half-dozen executives. One of them, James C. Mason, CEO of a plastics injection-molding company, mentioned how a friend had just recommended investing in a startup that made smart cards.

 

Je kunt hier verder lezen.

 

Overigens geloof ik dat in Europa deze rollercoaster steeds sterker wordt: succesvolle ondernemers worden vaak business angels; tegenwoordig worden meer en meer vrouwen ondernemer; meer en meer vrouwen worden succesvol en later vaak ook business angels.

 

Christine en Nils, hoe denken jullie daarover?

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
Christine en Nils, hoe denken jullie daarover?

 

Dat is precies het mechanisme wat je wilt: ondernemers worden heel rijk met hun tech onderneming en funden dan een hele reeks nieuwe tech bedrijven. Zo werkt het in alle streken in de wereld waar ze succesvolle tech bedrijven hebben.

Je moet als regio wel over een hoge drempel heen. In regio's waar geen funding is, kost het zoveel moeite een tech bedrijf te creeren en groot te maken dat een entrepreneur, eenmaal rijk geworden, liever emigreert naar een streek waar het allemaal wat makkelijker gaat. Pas als er een bepaalde kritische massa is bereikt, lukt het om lokaal succes te herhalen. In de internet bubble zijn hier best wel wat mensen rijk geworden, maar je ziet ze nu niet massaal technologie startups funden.

 

Ik zie in ons land weinig vrouwen in de technologie ondernemen, en ik ken geen vrouwen in ons land die iets in funding doen. Ook in de VS zie je weinig vrouwen in de VC wereld, Ann Winblad en Heidi Roizen zijn echt uitzonderingen. Op een meeting met een stuk of 100 business angels in Mountain View zag ik ook maar erg weinig vrouwen, anders dan die met hun man waren meegekomen.

 

Maar het komt allemaal wel, als genoeg vrouwen echt willen en de energie opbrengen, daar ligt het tenslotte aan. Ik doe in ieder geval mijn best, ik zie de markt aantrekken, ik voel wat wind in de rug, dus let op mij :-)

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 225 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.