• 0

Invoeren van China DDP en BTW

Hey,

 

ik ben een bedrijf aan het opstarten en ik zou een aantal china's varianten van Lego gaan verhuren.

(bvb Moudking) let wel, geen namaak lego, maar hun eigen sets.

 

Mouldking zelf wil die wel opsturen mett DDP maar ik zie op hun voorbeeld invoice geen BTW.

ik ga hier problemen mee krijgen?

Wie kan mij eventueel in de juiste richting sturen van hoet dit WEL te doen?

 

bedankt!

 

voorbeeld invoice:

 

https://ibb.co/SRfxT5m

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi Merlijn, 

 

Wat een interessant concept om China's varianten van Lego te gaan verhuren! Het is begrijpelijk dat je je zorgen maakt over de btw en andere mogelijke problemen bij het importeren van deze sets.

 

Het is inderdaad belangrijk om ervoor te zorgen dat alle belastingen en heffingen correct worden afgehandeld bij het importeren van goederen, om eventuele problemen te voorkomen. Het feit dat je op de voorbeeldfactuur van Mouldking geen btw ziet, kan verschillende redenen hebben. Het kan zijn dat de btw al in de prijs van de sets is verwerkt, of dat het gewoon niet expliciet vermeld staat op de factuur.

 

Om ervoor te zorgen dat alles correct wordt afgehandeld, raad ik je aan om contact op te nemen met een douane-expediteur of een belastingadviseur die ervaring heeft met internationale handel. Zij kunnen je helpen bij het correct inrichten van de importprocedure en het voldoen aan alle vereisten, inclusief btw-aangifte en mogelijke douaneformaliteiten.

 

Verder zou ik ook aanraden om rechtstreeks contact op te nemen met Mouldking en hen te vragen om meer informatie over de btw en eventuele andere heffingen die van toepassing kunnen zijn bij de invoer van hun sets. Zij kunnen wellicht meer duidelijkheid verschaffen over hoe zij de btw-regeling hanteren voor hun internationale zendingen.

 

Ik hoop dat dit je een stapje dichter bij een oplossing brengt. Veel succes met je bedrijf!

 

Met vriendelijke groet,

 

^ Nathalie

Een expediteur die je helpt, Import, Export, lucht, zee of weg. Explect helpt je verder!

Link naar reactie
  • 1
1 uur geleden, Explect B.V. zei:

Het feit dat je op de voorbeeldfactuur van Mouldking geen btw ziet, kan verschillende redenen hebben. Het kan zijn dat de btw al in de prijs van de sets is verwerkt, of dat het gewoon niet expliciet vermeld staat op de factuur.

De meest waarschijnlijke reden is dat Mouldking er geen pepernoot verstand van heeft. BTW in de prijs verwerkt? Niet vermeld op de factuur? Een Chinees mag bij een DDP levering (en alle andere trouwens ook) helemaal geen BTW in rekening brengen, die is verplicht verlegd naar de NL koper. 

 

Inderdaad, zoek een goede belastingadviseur. Contact opnemen met een douane-expediteur voor "het correct inrichten van de importprocedure en het voldoen aan alle vereisten, inclusief btw-aangifte en mogelijke douaneformaliteiten" lijkt me in deze fase wat overdreven, het gaat immers om een DDP levering waarbij Merlijn in principe niets te maken heeft met de douane aangifte.

 

Merijn moet het bedrag aan BTW zelf uitrekenen en opvoeren in zijn BTW aangifte. Indien voldaan aan de gebruikelijke voorwaarden kan hij het bedrag aftrekken als voorbelasting. En hij kan de zoekfunctie hier gebruiken, er is hier méér dan genoeg geschreven over DDP en BTW.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 154 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.