Ik heb een dringende vraag. Mijn in juni opgestarte VOF dreigt het niet te gaan redden. Dit betekend dat ik en mijn compagnon met een schuld van €30.000 opgezadeld zullen gaan worden. 20.000 langlopend, 10.000 rekening courant. Mocht het zover gaan komen dan hoop ik dat iemand op dit forum mij kan vertellen of/hoe en hoeveel ik van dit verlies kan/mag verrekenen met de inkomstenbelasting die ik betaal uit mijn inkomen uit loondienst. Nu heb ik een inkomen van €25.000 bruto uit loondienst en mijn compagnon een inkomen van €6000.- uit loondienst. Betekend dit dat als mijn compagnon niet voor het volledige deel van zijn schuld op kan draaien ik automatisch een groter deel van de openstaande €30.000 op mij moet nemen?
Samenvattend mijn vraag:
Verlies uit onderneming: 30.000,-
2 vennoten dus ieder 15.000,
Inkomen vennoot 1 uit loondienst 25.000.-
Inkomen vennoot 2 uit loondienst 6000.-
Hoeveel van het verlies kan afgetrokken worden van de betaalde inkomstenbelasting uit loondienst. En kan dit ook uit de betaalde inkomstenbelasting uit voorgaande jaren? HELP!!
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
sanholt
sanholt
Hallo,
Ik heb een dringende vraag. Mijn in juni opgestarte VOF dreigt het niet te gaan redden. Dit betekend dat ik en mijn compagnon met een schuld van €30.000 opgezadeld zullen gaan worden. 20.000 langlopend, 10.000 rekening courant. Mocht het zover gaan komen dan hoop ik dat iemand op dit forum mij kan vertellen of/hoe en hoeveel ik van dit verlies kan/mag verrekenen met de inkomstenbelasting die ik betaal uit mijn inkomen uit loondienst. Nu heb ik een inkomen van €25.000 bruto uit loondienst en mijn compagnon een inkomen van €6000.- uit loondienst. Betekend dit dat als mijn compagnon niet voor het volledige deel van zijn schuld op kan draaien ik automatisch een groter deel van de openstaande €30.000 op mij moet nemen?
Samenvattend mijn vraag:
Verlies uit onderneming: 30.000,-
2 vennoten dus ieder 15.000,
Inkomen vennoot 1 uit loondienst 25.000.-
Inkomen vennoot 2 uit loondienst 6000.-
Hoeveel van het verlies kan afgetrokken worden van de betaalde inkomstenbelasting uit loondienst. En kan dit ook uit de betaalde inkomstenbelasting uit voorgaande jaren? HELP!!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7674-verlies-uit-onderneming-verrekenen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag