Mijn vriendin en ik willen een eigen restaurant beginnen.. moeilijk in deze tijden, zeker bij de bank als je geen eigen vermogen hebt en een bkr.
Nu is de vraagprijs van het betreffende pand incl. goodwill 75000 euro
Mijn vriendin heeft hier voorheen gewerkt maar dan voor een andere eigenaar.. De huidige eigenaar verkoopt het pand dus incl. goodwill maar wat is goodwill nu eigenlijk waard? Wij passen namelijk een heel ander concept toe en de naam en kanten (wellicht een paar) nemen we ook niet over. Wat mag je dan van die 75000 euro af halen? Buiten dat om is het ook geen 75000 euro waard naar onze mening. De huidige eigenaar haalt een omzet van 150 000 p/j.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
zelusa
zelusa
Beste mensen,
Mijn vriendin en ik willen een eigen restaurant beginnen.. moeilijk in deze tijden, zeker bij de bank als je geen eigen vermogen hebt en een bkr.
Nu is de vraagprijs van het betreffende pand incl. goodwill 75000 euro
Mijn vriendin heeft hier voorheen gewerkt maar dan voor een andere eigenaar.. De huidige eigenaar verkoopt het pand dus incl. goodwill maar wat is goodwill nu eigenlijk waard? Wij passen namelijk een heel ander concept toe en de naam en kanten (wellicht een paar) nemen we ook niet over. Wat mag je dan van die 75000 euro af halen? Buiten dat om is het ook geen 75000 euro waard naar onze mening. De huidige eigenaar haalt een omzet van 150 000 p/j.
Alvast bedankt voor uw advies
Groet.
[titel verduidelijkt - mod]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7694-goodwill-bij-overname-restaurant/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag