Gaat hier om rechtsbijstand en dit gebeurt slechts incidenteel. Waar het om gaat is dat alle A-fabrikanten (HP, Sony, Acer etc) standaard 1 jaar garantie bieden op notebooks. Buiten dat jaar wordt de reparatie uitbesteedt aan een commerciele club die in NL de reparaties mag uitvoeren. De kosten hiervoor zijn geregeld aan de hoge kant.
Steeds vaker beroepen klanten zich op verwachte levensduur, bijbetaling in de kosten etc. Om een goede relatie te behouden bieden wij de klant vaak een tegemoetkoming (uit eigen pocket, fabrikant/leverancier krijg je nul op je rekest). Kortom; consument in NL is zwaar beschermt (sterker dan EU regelingen) en de grote fabrikanten in de markt houden hier geen rekening mee. Als laatste schakel in de keten zijn wij het aanspreekpunt voor de klant....
Omdat wij een aantal leuke pc-prive regelingen hebben gegrossierd, wil ik weten of hier het consumentrecht ook van toepassing is of dat dit gezien mag worden als een zakelijke koop!