Mijn vraag is : Ik heb een auto verkocht in huurkoop ( 2 jaar) incl btw, ik heb de btw ( het totale bedrag van de factuur ) van de koper bij koop ontvangen, en aangifte gedaan in de btw aangifte en afgedragen, het maandelijkse huurkoop bedrag heb ik in de boekhouding opgenomen als lening, de bedragen die betaald zijn netjes afgeboekt op de lening, het eigendomsrecht zou over gaan bij de betaling van de laatste termijn., de huurkoop is na een jaar gestopt, er staat nu nog een bedrag van de lening open op de balans, de auto komt terug op de balans bij tegen het openstaande bedrag van de lening.
Maar ik heb nu dus teveel btw betaald , kan ik dit via een suppletie aangifte terugvragen??
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
mulcoa
mulcoa
Mijn vraag is : Ik heb een auto verkocht in huurkoop ( 2 jaar) incl btw, ik heb de btw ( het totale bedrag van de factuur ) van de koper bij koop ontvangen, en aangifte gedaan in de btw aangifte en afgedragen, het maandelijkse huurkoop bedrag heb ik in de boekhouding opgenomen als lening, de bedragen die betaald zijn netjes afgeboekt op de lening, het eigendomsrecht zou over gaan bij de betaling van de laatste termijn., de huurkoop is na een jaar gestopt, er staat nu nog een bedrag van de lening open op de balans, de auto komt terug op de balans bij tegen het openstaande bedrag van de lening.
Maar ik heb nu dus teveel btw betaald , kan ik dit via een suppletie aangifte terugvragen??
Alvast bedankt
Jan
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77337-stopzetting-huurkoop/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen