• 0

Beste ondernemingsvorm voor het afdekken van eventuele claims

Ik heb een idee voor een website waarbij enkele sterke merken worden vermeld. De website is alleen maar heel positief over deze merken. Toch maak maak ik mij zorgen over eventuele claims :-\, omdat een sterk merk waarschijnlijk bij het minste of het geringste wat hen niet aanstaat een rechtzaak zou kunnen starten.

 

Mijn vraag is met welke ondernemingsvorm ik mij het best tegen dergelijke claims zou kunnen beschermen?

 

Ik neem aan dat het hiervoor nodig is dat ik een registratienummer aanvraag bij de kamer van koophandel? Klopt dat, is dat echt noodzakelijk?

Verder neem ik aan dat het niet verstandig is om voor een eenmanszaak te kiezen omdat ik dan hoofdelijk aansprakelijk ben.

Wat is wel juiste constructie? Een lege B.V. kopen in het buitenland?

Welk land is dan de beste keus?

 

Zou iemand weten welke kosten hiermee gemoeid zijn?

 

Bij voorbaat hartelijk dank voor eenieder die bijdraagt aan deze discussie.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Gilbert,

 

Naar aanleiding van jouw vraag (en je eerdere berichten) het volgende.

 

Waarom geen open kaart spelen? Minste risico. En als ik het goed begrijp wil je dus bijvoorbeeld op je site neerzetten SONY maar geen philips, akai, samsung, jvc, lg etc.etc. Tenminste dat maak ik op uit je eerdere berichten.

 

Als je nou eens opzoek gaat naar een bedrijf wat in nederland gewoon een vestiging heeft en daar eens mee om de tafel gaat zitten. Wie weet wat je dan voor informatie te weten krijgt.

Bouwstenen zijn belangrijk en ook al dondert er soms 1 naar beneden, zolang ik cement heb blijf ik bouwen.

Link naar reactie
  • 0

Beste Gilbert,

 

Over het afdekken van aansprakelijkheden in de rechtsvorm vind je veel informatie op dit forum. Of je nu jouw idee uitvoert of kauwgomballen wil gaan verkopen. Juridisch is er geen verschil. Deze thread gaat daarom op slot.

Gebruik de zoekfunctie en je vind voldoende over aansprakelijkheid en rechtsvormen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.