• 0

internetcafe

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Nou, ik denk dat ik je alvast 1 tip kan geven: Weet waar je aan begint. Er zijn al zoveel internetcafe's in Nederland geweest en geen van allen hebben lang bestaan.

Link naar reactie
  • 0

Met een topicstart als dit ben ik bang dat je niet echt reacties zult krijgen waar je iets aan hebt. Waar, wat, wanneer, wat heb je zelf al gevonden, als je die vragen in je beginpost aan de orde laat komen dan weten de andere HL'ers hoe serieus je bent met dit plan.

 

ik dank jullie voor snelle reacties,

het gaat me vooral om de wittelijke eisen aan een internet cafe,b.v. welke verguningen moet je hebben of je computergames mag aanbieden e.z.wat betreft locatie,ik woon in een toristische stadje in het zuiden waar bijna het hele jaar door toristen komen en bovendien met een beetje extra investering kan je het voor plaatselijke jongeren ook aantrekkelijk maken ,ik heb een paar leuke ideeen die mijn slagingskans hoger maken.

 

noor

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Zolang je ook rekening houd met de snelheid van internet die jongeren in Nederland eisen dan heb je een goede kans van slagen. Daarnaast zul je voor de spellen even contact op moeten nemen met de makers (die kunnen bijvoorbeeld een licentie geven en dan heb je geen risico). Daarnaast zul je voor de wet eens contact op moeten nemen met ICTrecht bijvoorbeeld. Ik weet niet in welke stad je wilt starten, maar kijk of daar een goede verbinding mogelijk is (houd minimaal 2 mibt per computer aan als maatstaaf tot 50 computers, van 50 tot 75 computers zou een 100 mbit lijn moeten voldoen, daarna zul je meer nodig hebben, limiteer elke pc wel op 10 mbit).

 

Verder kan ik enkel zeggen dat je eens alles op papier moet zetten dat je al weet over internet cafe's (denk hierbij aan alle punten die in een ondernemingsplan horen + computer beveiliging, aangezien je computers zeer gevoelig zijn ten op zichte van normale pc's). De meeste internet cafe's hebben zo'n slechte beveiliging dat haast constant meerdere computer's niet werken. Zet er bijvoorbeeld een linux server neer waar jij enkel bij kunt (of iemand die het beheer voor je doet van de computer's/de linux server). Linux kan met een goed ingestelde APF firewall een groot deel van je beveiligingsprobleem wegnemen.

 

Indien je vragen hebt kun je ze hier stellen of contact opnemen.

Met vriendelijke groet,

Mark Scholten

Link naar reactie
  • 0

Een internet cafe houdt inderdaad niet lang start zoals wellicht mede HL'ers je hebben medegedeeld. Ik zou er een concept omheen brouwen, misschien dat het dan een kans van slagen heeft. Er is een tijd geleden een concept gestart dat consoles, computers en dat soort dingen neerzet en er wordt ook bier getapt, dit is heel lucratief gebleken omdat jongeren tegenwoordig bakken met geld uitgeven en hiervan houden.

Je moet er maar op komen.

Some achieve greatness, some are born great and some have greatness trust open them.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.